Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Even aan het googlelen geweest kan echter niet vinden wat ik zoek. Weet iemand of er een website bestaat waar je kan bijhouden welk bier je wanneer hebt gedronken en of er dan vergelijkbare biertjes zijn en welke bieren de brouwerij nog meer brouwt etc.
Kortom ik ben op zoek naar de BGG van het bier, iemand een idee of die website bestaat?
Zit nu aan deze en vroeg me het bovenstaande dus af:
Wat toevallig, dat vroeg ik me een tijdje geleden ook af! Maar was het alweer snel vergeten, dus nooit naar gezocht.. Toch eens gaan doen.
cymric schreef:Zoiets als dit? Weet alleen niet of ze privéproefnotities hebben, maar de site ziet er geekig genoeg uit voor dit soort functionaliteit.
Ziet er wel naar uit inderdaad: je kan "Hads, Wants, Gots" invullen. Leuk, er is kennelijk ook een app.
Ratebeer lijkt mij ook wel 'n mooie. Op het eerste oog zie ik kortere, maar meer reviews.
Volgens mij hebben beide websites de functionaliteiten die je zoekt. Zo te zien is er een aardige strijd gaande tussen de twee. Ik ga ratebeer eens proberen, vind de stijl net wat leuker , maar volgens mij zit je bij allebei wel goed.
Piet schreef:Intussen zijn Ray Cokes en Jean Blaute aan een nieuw seizoen Tournée Générale begonnen. Luchtige televisie over bier. Elke donderdag op Eén.
Piet schreef:Intussen zijn Ray Cokes en Jean Blaute aan een nieuw seizoen Tournée Générale begonnen. Luchtige televisie over bier. Elke donderdag op Eén.
Gisteren al gemist? Zal eens gaan kijken.
Ze bezochten deze week o.a. de abdij Koningshoeven (La Trappe) en een bierrestaurant. Je kan nog een stukje bekijken op de website van een.
Dit jaar bezoeken ze trouwens alle trappistenbrouwerijen.
Oh dat is handig! Dan weet ik zeker dat ik weer eens een nieuw biertje probeer bij 't Spiegelbeeld, dan eentje waarvan ik het proeven gewoon alweer vergeten was
Pedro777 schreef:Ik heb hier trouwens nog een Hel & Verdoemenis staan van brouwerij De Molen. Moet ik dringend eens kraken dat flesje.
Ik heb een keer in een proeflokaal in Amsterdam een biertje van De Molen gehad, en volgens mij was het deze. Het was een verrukkelijk brouwsel, maar ik ben de naam vergeten . Misschien weet mijn vriend 't nog.
Gisteren was er weer een nieuwe aflevering van Tournée Générale. Jean en Ray brachten een bezoek aan de brouwerij van Wilderen, bij ons in de buurt, waar het duo eau-de-bière distilleerde.
Op de site van de brouwerij staan een aantal foto's die genomen zijn tijdens deze televisie-opnames.
De brouwerij en gerestaureerde stokerij vormen een mooi kader om te genieten van een lekkere Wilderen Goud of Tripel Kanunnik.
Bart schreef:Gisteren was er weer een nieuwe aflevering van Tournée Générale. Jean en Ray brachten een bezoek aan de brouwerij van Wilderen, bij ons in de buurt, waar het duo eau-de-bière distilleerde.
Op de site van de brouwerij staan een aantal foto's die genomen zijn tijdens deze televisie-opnames.
De brouwerij en gerestaureerde stokerij vormen een mooi kader om te genieten van een lekkere Wilderen Goud of Tripel Kanunnik.
Dat ziet er uit als een mooie locatie voor de volgende bsm-con, of tenminste voor een leuk dage uit. Nu nog een Bob vinden
Dit weekend zag ik in mijn favoriete bierhandel dat de Duvel Tripel Hop 2013 beschikbaar was. Ik heb meteen een bak meegenomen, omdat de editie 2011 me bijzonder smaakte (2012 heb ik gemist).
Een eerste proefsessie heeft mij bijzonder verbaasd: het bier heeft een krachtige hopsmaak, maar door de soorten hop die dit jaar gebruikt worden heeft het bier een zeer fruitige smaak. Heel bijzonder. Het wordt nog even wennen.
Piet schreef:Dit weekend zag ik in mijn favoriete bierhandel dat de Duvel Tripel Hop 2013 beschikbaar was. Ik heb meteen een bak meegenomen, omdat de editie 2011 me bijzonder smaakte (2012 heb ik gemist).
Een eerste proefsessie heeft mij bijzonder verbaasd: het bier heeft een krachtige hopsmaak, maar door de soorten hop die dit jaar gebruikt worden heeft het bier een zeer fruitige smaak. Heel bijzonder. Het wordt nog even wennen.