Die kist zelf komt bij de Hornbach vandaan zo te zien. Lijkt er in ieder geval sprekend op.
(niet per se een goedkope kist trouwens)
Sluitingen en inlay apart toegevoegd.
Houten opberg kist voor kaartspellen, ideaal voor Dominion
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
-
leonatos
- Locomotief
-
GlandulaNL
- Matroos
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Houten opberg kist voor kaartspellen, ideaal voor Domini
Leuke reacties allemaal 
Als geeks altijd weer bezig om het spel er mooier en praktischer uit te laten zien.....
Daarom ook heb ik zelf ook deze doos gemaakt. Alles past er netjes in.
Houten schotten gebruik ik zelf niet, alleen de papieren, evt geplastificeerd. Werkt prima.
In de deksel kunnen evt ook de handleidingen geplaats worden.
Maar heb ik niet nodig.
Alles zit er in, ook de kartonnenkaarten en munten van de div uitbreidingen.
Als geeks altijd weer bezig om het spel er mooier en praktischer uit te laten zien.....
Daarom ook heb ik zelf ook deze doos gemaakt. Alles past er netjes in.
Houten schotten gebruik ik zelf niet, alleen de papieren, evt geplastificeerd. Werkt prima.
In de deksel kunnen evt ook de handleidingen geplaats worden.
Maar heb ik niet nodig.
Alles zit er in, ook de kartonnenkaarten en munten van de div uitbreidingen.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
syroit schreef:Geek heet zo iemand in het vakjargon.Jorrit schreef:Nerd!andy schreef:Ik hou alles, zelfs (bijna altijd) de stansramen.![]()

-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
De diagram maakt het een stuk duidelijker ... dan toch maar een Nerd in dit gevalBaSL schreef:syroit schreef:Geek heet zo iemand in het vakjargon.Jorrit schreef:Nerd!andy schreef:Ik hou alles, zelfs (bijna altijd) de stansramen.![]()
-
Xildur
- Munchkin
Volgens de test:
Joe Normal
43 % Nerd, 17% Geek, 13% Dork
Joe Normal
43 % Nerd, 17% Geek, 13% Dork
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
57% Nerd, 43% Geek, 22% Dork, ik had Geek verwacht. In my defense, de beschrijvingen op die site komen niet helemaal overeen met het Venn Diagram in dit topic. Bovendien, mijn Nerd-percentage was gemiddeld, terwijl mijn Geek-percentage bovengemiddeld was. Ben ik toch relatief Geeky. Maar goed, het feit dat ik me daar druk om maak zal er wel weer op wijzen dat ik gewoon een Nerd ben.

-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Er komt nog één kleine uitbreiding, Guilds, ik schat zo'n 150 kaarten (vergelijkbaar met Cornucopia/Overvloed).etwie schreef:mijn buurvrouw stopt zelfs alles netjes terug in de stansramen... na 'elk' spelletje...Davio schreef:Nou ja, dat snap ik nog wel.Jorrit schreef:Nerd!andy schreef:Ik hou alles, zelfs (bijna altijd) de stansramen.![]()
Als je de inlay eruit haalt en de lege stansramen onderop in de doos, dan past het vaak net iets beter. Je hebt dan minder dat je stukken alle kanten opvliegen als je de doos een keer schuin houdt.
Sommige spellen zeggen zelfs expliciet: Doe de stansramen onderop.
en euh, nou ja.... 'soms' begin ik dit nou ook al te doen![]()
Maar die houten doos trekt mij aan één kant ook wel aan, alleen wil ik dan wel graag die huidige (of betere) onderverdelingen zien voor al die kaarten... maar dan heb ik wel zo'n doos of drie nodig vrees ik als die dominion collectie nog completer wordt..... En een mens weet nooit wanneer ze die uitbreidingen 'uitgemolken' genoeg gaan vinden he, die uitgevers (niet dat ik er ook maar iets op tegen heb bij dominion dat er uitgemolken wordt)
Alleen mijn kastruimte vindt dat vervelend
En dan zit ik ook nog met die originele dozen die ik toch echt niet weggegooid krijg.....
-
etwie
- Veenboer
Davio schreef:Er komt nog één kleine uitbreiding, Guilds, ik schat zo'n 150 kaarten (vergelijkbaar met Cornucopia/Overvloed).
Mooi, zal mijn portemonnee ook blij mee zijn
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.
Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Nou ja, dat is misschien niet helemaal waar, gezien dit citaat van de ontwerper:
Guilds is in ieder geval de laatste van alle uitbreidingen die vóór het uitkomen van het eerste spel al zo'n beetje bedacht waren. Er is wel met kaarten en het uitkomen van sets heen en weer geschoven en afgeweken van de door de ontwerper geplande tijdlijn, maar als er na Guilds nog een set komt, zal deze volledig nieuw zijn en zit deze nu nog niet in het hoofd van de ontwerper.
Dus wellicht komen er nog meer uitbreidingen, maar dat zal allicht ook met de verkoopcijfers te maken hebben en wat de uitgever (Rio Grande Games) precies wil.“Still, it’s likely that at some point the publishers will want another expansion and, well, I like to be friendly. So I can’t guarantee that Guilds is the end of the line, but you can at least think of it as a dividing point between regular expansions and occasional expansions.”
Guilds is in ieder geval de laatste van alle uitbreidingen die vóór het uitkomen van het eerste spel al zo'n beetje bedacht waren. Er is wel met kaarten en het uitkomen van sets heen en weer geschoven en afgeweken van de door de ontwerper geplande tijdlijn, maar als er na Guilds nog een set komt, zal deze volledig nieuw zijn en zit deze nu nog niet in het hoofd van de ontwerper.
-
etwie
- Veenboer
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Grappig. Ik heb een paar spellen in huis, maar heb dit nog nooit gelezen. Niet goed opgelet wellicht.Davio schreef:Sommige spellen zeggen zelfs expliciet: Doe de stansramen onderop.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Van Smallworld weet ik het zeker.Erwin schreef:Grappig. Ik heb een paar spellen in huis, maar heb dit nog nooit gelezen. Niet goed opgelet wellicht.Davio schreef:Sommige spellen zeggen zelfs expliciet: Doe de stansramen onderop.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Oké. Die heb ik niet (heb genoeg aan Vinci).NielsZW schreef:Van Smallworld weet ik het zeker.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Die wil ik nog een keer spelen.Erwin schreef:Oké. Die heb ik niet (heb genoeg aan Vinci).
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.