Play by forum: Codenames
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Flash
- Wu Feng
Re: Play by forum: Codenames
Oad ken ik als reisorganisatie met busreizen door Europa. Ik zou dan ook Bus en Europa zeggen.
Labels:
-
delia
- Party Animal
-
Robertopellizini
- Genius
-
Robertopellizini
- Genius
Even nog een plaatje nu beide teams nog 1 over hebben.
Olavf (Bridget, Rober) vs Mac-S (Flash, Delia)
Het blauwe team is aan de beurt
Nog 1 Rode spion
Nog 1 Blauwe spion
Hints:
Rood 1e hint: Sail 4 - Amsterdam, Water
Blauw 1e hint: Directeur 4 - Kostuum,Auto
Rood 2e hint: Knal 3 - Geluid, Schot, Patroon
Blauw 2e hint: Stroper 3 - Ivoor, Beer, Miljonair
Rood 3e hint: Licht 4 - Flits, Massa, Uitzending, Maan,Oog
Blauw 3e hint: Oad 2 - Bus, Europa, ...
Rood 4e hint: ______ - _______
Blauw 4e hint: ______ - _______
Olavf (Bridget, Rober) vs Mac-S (Flash, Delia)
Het blauwe team is aan de beurt
Nog 1 Rode spion
Nog 1 Blauwe spion
| Gerecht | Maan | Link | Uitzending | Satelliet |
| Flits | Chip | Kostuum | Beer | |
| Code | Water | Bus | Europa | |
| Massa | Spa | Geluid | Miljonair | Schot |
| Helikopter | Ivoor | Amsterdam | Patroon | Club |
Rood 1e hint: Sail 4 - Amsterdam, Water
Blauw 1e hint: Directeur 4 - Kostuum,
Rood 2e hint: Knal 3 - Geluid, Schot, Patroon
Blauw 2e hint: Stroper 3 - Ivoor, Beer, Miljonair
Rood 3e hint: Licht 4 - Flits, Massa, Uitzending, Maan,
Blauw 3e hint: Oad 2 - Bus, Europa, ...
Rood 4e hint: ______ - _______
Blauw 4e hint: ______ - _______
-
Flash
- Wu Feng
Zowel rood als blauw nog 1 spion. Doen we nog een (wanhoop)schot voor de boeg Delia?
-
delia
- Party Animal
Dat sowieso!
We zoeken nog iets dat bij directeur past
Over: Gerecht Link Satelliet Chip Code Spa Helikopter Club
Lastig: gerecht, link, satelliet, chip en spa vallen voor mij meteen af.
Code: de directeur heeft alle toegangscodes?
Helikopter: kan
Club: associatie met herensociëteit?
Wat zullen we doen?
We zoeken nog iets dat bij directeur past
Over: Gerecht Link Satelliet Chip Code Spa Helikopter Club
Lastig: gerecht, link, satelliet, chip en spa vallen voor mij meteen af.
Code: de directeur heeft alle toegangscodes?
Helikopter: kan
Club: associatie met herensociëteit?
Wat zullen we doen?

-
Flash
- Wu Feng
Lastig hoor. De afvallers ben ik het helemaal mee eens. Codes vind ik ook wat vergezocht ondanks dat het niet ondenkbaar is.
Het gaat voor mij dan ook tussen de helikopter en de club (als we uitgaan van een woord dat gelinkt is aan directeur).
Mijn voorkeur gaat uit naar een helikopter. Directeur die zich per helikopter van locatie naar locatie verplaatst. Club kan ook, maar dat zie ik ruimer dan alleen een directeur...
Het gaat voor mij dan ook tussen de helikopter en de club (als we uitgaan van een woord dat gelinkt is aan directeur).
Mijn voorkeur gaat uit naar een helikopter. Directeur die zich per helikopter van locatie naar locatie verplaatst. Club kan ook, maar dat zie ik ruimer dan alleen een directeur...
-
delia
- Party Animal
-
Robertopellizini
- Genius
-
olavf
- El Capitan
Gefeliciteerd! Was wel spannend deze keer.
-
delia
- Party Animal
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik wil van Olav ook graag zijn gedachten weten hoe we het hadden moeten spelen.
Blauw gefeliciteerd!
Blauw gefeliciteerd!
Everybody has the right to play...
-
RvdH83
- Fabrieksmanager
Ik heb alleen meegelezen, maar ik gok Patroon.delia schreef:Wat waren nu de directeur-woorden?
Patroon hoorde zeker niet bij Knal. Dan had de omschrijving eerder Geweer geweest.
Voor Licht twijfel ik over Chip of Satelliet. De maan is een satelliet van de aarde. Chip ivm computerchips.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Phew... dat was een spannend potje. Ik wil mijn teamgenoten bedanken en complimenteren dat ze dit gehaald hebben met mijn soms vergezochte aanwijzingen (maar ja, je moet wat als de tegenstander meteen met een 4 begint).
Directeur: Miljonair, Kostuum, Helikopter, Patroon (patroon betekent ook chef, is meer Vlaams dan Nederlands volgens mij maar ik vond het kunnen). Ik wist dat er een risico was dat jullie voor Auto zouden gaan, maar die was neutraal dus dat vond ik een aanvaardbaar risico.
Stroper: Ivoor, Beer, Helikopter (oke, de meeste stropers hebben geen helikopter, maar echt een risico zag ik niet - hooguit Gerecht, want daar horen stropers uiteindelijk te verschijnen, maar ook die was neutraal dus wederom aanvaardbaar risico).
Oad: Bus en Europa inderdaad. Ik kon niks bedenken wat er ook nog de helikopter bij zou linken, dus ik moest maar hopen dat jullie toch nog de helikopter aan zouden wijzen op basis van de eerste hints.
Directeur: Miljonair, Kostuum, Helikopter, Patroon (patroon betekent ook chef, is meer Vlaams dan Nederlands volgens mij maar ik vond het kunnen). Ik wist dat er een risico was dat jullie voor Auto zouden gaan, maar die was neutraal dus dat vond ik een aanvaardbaar risico.
Stroper: Ivoor, Beer, Helikopter (oke, de meeste stropers hebben geen helikopter, maar echt een risico zag ik niet - hooguit Gerecht, want daar horen stropers uiteindelijk te verschijnen, maar ook die was neutraal dus wederom aanvaardbaar risico).
Oad: Bus en Europa inderdaad. Ik kon niks bedenken wat er ook nog de helikopter bij zou linken, dus ik moest maar hopen dat jullie toch nog de helikopter aan zouden wijzen op basis van de eerste hints.
-
olavf
- El Capitan
SAIL 4: Amsterdam, Water, Massa, Uitzending (Robèr dacht lekker mee, maar Brigitte gooide het weer overhoop
)
Knal 3: Geluid, Schot, Knal (leek mij makkelijk, maar de logica van Brigitte bracht ons: Patroon! Wat heeft patroon met Knal te maken? Patroon heeft met Schot te maken. Brigitte maakt er een doorgeefspelletje van...)
Licht 4: Flits, Maan, Uitzending, Massa (ik wilde er per se 4 (+1) hebben om nog een redelijke kans te hebben om te winnen, Blauw moest er nog 3 en die leken me te doen. Deze ging eigenlijk heel goed. Ze werden alle 4 geraden en tenslotte was oog (als 5de) neutraal). En toen kwam ik er achter dan we het niet zouden halen. Probleem was dat ik het laatste woord (Link) op geen enkele manier had kunnen "linken" aan 3 andere én dat ik nog geen enkele hint in die richting had gegeven, waardoor het team niet kon gokken)
Het blauwe team ging nog twijfelen over Helikopter, maar koos er toch voor.
Conclusie: leuk spel en Brigitte is de mol
Knal 3: Geluid, Schot, Knal (leek mij makkelijk, maar de logica van Brigitte bracht ons: Patroon! Wat heeft patroon met Knal te maken? Patroon heeft met Schot te maken. Brigitte maakt er een doorgeefspelletje van...)
Licht 4: Flits, Maan, Uitzending, Massa (ik wilde er per se 4 (+1) hebben om nog een redelijke kans te hebben om te winnen, Blauw moest er nog 3 en die leken me te doen. Deze ging eigenlijk heel goed. Ze werden alle 4 geraden en tenslotte was oog (als 5de) neutraal). En toen kwam ik er achter dan we het niet zouden halen. Probleem was dat ik het laatste woord (Link) op geen enkele manier had kunnen "linken" aan 3 andere én dat ik nog geen enkele hint in die richting had gegeven, waardoor het team niet kon gokken)
Het blauwe team ging nog twijfelen over Helikopter, maar koos er toch voor.
Conclusie: leuk spel en Brigitte is de mol