Beste Bas,
Onlangs heb je gestemd op de vraag welke periode jullie het meest interessant vinden voor Het Perfecte Spel.
Gisteren kregen wij van Martijn een mail dat hij de Gouden Eeuw mist tussen de mogelijkheden, aangezien dit een zeer belangrijke periode is geweest voor Nederland. Wij vinden dat hij volkomen gelijk heeft en ook de Gouden Eeuw zou een goed uitgangspunt voor een spel zijn.
Daarom willen wij jullie de kans geven om je stem te wijzigen. Had jij liever op de Gouden Eeuw gestemd als dit mogelijk was? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is uiterlijk 30 januari replyen op deze mail. Dan zullen wij jouw stem wijzigen. Wil je je stem niet wijzigen, dan hoef je niks te doen.
Met vriendelijke groet,
999 Games
Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Re: Het Perfecte Spel
Ha:

Labels:
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
-
Mistharfare
- Website beheerder
Thanx!
Hebben ze netjes opgelost zo.
Hebben ze netjes opgelost zo.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
Father Vic
- Party Animal
M'n mailbox nog wat meer gespamd, leuk ja.

-
snoek09
- Rooster Booster
Goed bezig!
Misschien wordt het zo nog eens wat met 'het perfecte spel'.
Misschien wordt het zo nog eens wat met 'het perfecte spel'.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
En ook als we het niet zo strikt nemen: waarover wordt gestemd is niet relevant.Bart schreef:Strikt genomen heb je gelijk.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Aan de andere kant hadden ze ook gewoon niets kunnen zeggen..cymric schreef: In de nieuwsbrief van Het Perfecte Spel stond het volgende:Dat is hineininterpreteren van de uitslag van een stemming, die ondanks een 'krappe meerderheid' nog steeds een meerderheid opleverde. 'Dictatuur van de meerderheid': zeker. Dat is ook de schaduwzijde van de procedure... Het roept bij mij in ieder geval ongemakkelijke vragen op wat er was gebeurd als de uitkomst was verdeeld in veel tactiek + weinig geluk en weinig geluk + veel tactiek.999 Games schreef:Na de duidelijke winnaars van vorige weken, zijn de meningen deze week verdeeld. Bijna 3.000 stemmers hebben zich vrijwel gelijkmatig geschaard achter de twee opties: Veel Tactiek/ Weinig Geluk en Net Zoveel Tactiek als Geluk. Op de andere categorieën is bijna niet gestemd.
Veel Tactiek/ Weinig Geluk heeft een krappe meerderheid, maar omdat bijna alle overige mensen op de categorie Net Zoveel Tactiek als Geluk hebben gestemd, is onze conclusie dat Geluk een grotere rol moet spelen dan de “weinig” uit de winnende optie. De uitkomst is daarom: Over het algemeen zien jullie graag een spel met veel tactiek en een redelijke rol voor geluk.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
In de nieuwsbrief:
Het was een bijzondere Brainstormfase. Door een tip van deelnemer Martijn hebben we De Gouden Eeuw toegevoegd als keuzemogelijkheid bij de verkiezing “periode Historie”.
Ondanks dat 149 mensen enthousiast gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid hun stem hierin te veranderen, heeft De Gouden Eeuw bij lange na niet de meeste stemmen gehaald.
Daarbij mochten jullie deze week ook maximaal 5 spelelementen kiezen die jullie graag in een spel terugzien. Hieronder van beide verkiezingen de uitslag.
Elementen
Er zijn drie elementen waarop met afstand het meest gestemd is: Handelen, Bouwen en Dwarsliggen. Het aantal stemmen voor deze drie elementen verschilde onderling nauwelijks. Daarom zijn deze drie de duidelijke winnaars.
Plek 4 t/m 7 liggen dan wel wat verwijderd van de top 3, ze liggen zó dicht bij elkaar dat deze alle vier een eervolle vermelding krijgen: Worker Placement, Samenwerken, Bluffen en Deductie. De andere elementen waren een stuk minder populair.
Periode binnen thema Historie
Bij de toespitsing van de periode binnen het thema Historisch zijn twee periodes duidelijk naar voren gekomen: De Middeleeuwen en de periode vanaf de 20e Eeuw.
De uitkomst van deze verkiezing betekent dat het spel zich moet (kunnen) afspelen in De Middeleeuwen of in de periode vanaf de 20e Eeuw. Wij zijn erg benieuwd naar jullie spelideeën.
Op naar de Conceptfase!
De Conceptfase
De eerste fase van Het Perfecte Spel zit erop. In de Brainstormfase hebben jullie met bijna 3.000 deelnemers de eigenschappen verkozen die jullie graag terugzien in een spel. Op deze basiseigenschappen gaan we “Het Perfecte Spel” verder bouwen.
We zijn beland in de Conceptfase. Je kunt in deze fase op verschillende manieren deelnemen:
1. Concept insturen
Heb je een goed spelidee waarin deze basiseigenschappen een rol spelen, stuur je idee dan voor 21 maart 2012 in. Klik hier voor de eigenschappen en een toelichting hierop.
Klik hier voor het deelnameformulier en de voorwaarden.
Eén spelconcept wordt uitgekozen en verder uitgewerkt tot "Het Perfecte Spel". Is dit jouw concept? Dan deel je mee in de winst van dit spel.
2. Verkiezingsvraag 5: Prijs
Op 15 februari plaatsen we een nieuwe verkiezingsvraag online. Je kunt dan stemmen op wat jij maximaal aan een spel uitgeeft. (En dan gaan we er natuurlijk vanuit dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is).
3. Testen
Stuur je geen concept in, dan kun je deelnemen door geselecteerde concepten te testen. Lijkt dit je leuk, dan kun je je vanaf 29 februari hiervoor opgeven. Uit alle geïnteresseerden selecteren wij 5 deelnemers voor de testronde.
~ Always look on the bright side of life ~

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik zie wel dat de ontwerpers ruim de tijd krijgen om hun idee uit te werken en dat ze daarna intensief gaan testen met een groot tespanel om er ook daadwerkelijk een toppertje van te maken.
-
Pedro777
- Condottiërre
5 deelnemers voor het testpanel lijkt me nu wel niet zoveel, tenzij ik hier iets over het hoofd zie.Willy the Kid schreef:Ik zie wel dat de ontwerpers ruim de tijd krijgen om hun idee uit te werken en dat ze daarna intensief gaan testen met een groot tespanel om er ook daadwerkelijk een toppertje van te maken.
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Bijvoorbeeld: het 'testpanel' wordt ook uit andere bloedgroepen gevuld.Pedro777 schreef: 5 deelnemers voor het testpanel lijkt me nu wel niet zoveel, tenzij ik hier iets over het hoofd zie.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Seabie snapt em. Ik was echter ook zo kortzichtig als Pedro. Ben je al benaderd Erwin?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Willy the Kid schreef:Ben je al benaderd Erwin?
Een presentatie en/of een testsessie is onderdeel van hun eerstvolgende persdag. Ik vind het 'perfecte spel' weliswaar een leuke PR-actie, maar heb geen zin om zelf tijd aan testen te besteden. Mijn belangstelling beperkt zich nu tot nieuwsgaring. Een inhoudelijke beoordeling van spelontwerpen vind ik persoonlijk pas interessant wanneer ze iets hebben geproduceerd.