http://www.999games.nl/pages/fan/wat-is ... e-spel.phpEen unieke samenwerking van 999 Games met spellenfans
Inleiding
In januari start 999 Games met een uniek project. Samen met spellenfans willen we het perfecte spel ontwikkelen. Welk spelersaantal is ideaal, hoeveel geluk mag het spel bevatten, welk thema biedt de meeste spelervaring?
Het spel dat wij samen ontwikkelen, gaan wij ook echt uitgeven. Heb jij een uitgesproken mening over hoe het perfecte spel eruit moet komen te zien? Houd onze website dan in de gaten. Vanaf 4 januari wordt jouw mening gevraagd over specifieke kenmerken. Ben je ook nog creatief? Help dan mee met het bedenken van het spel.
“Het perfecte spel” start 4 januari op de website van 999 Games.
Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het Perfecte Spel
Van de 999 website:
Labels:
-
Robertopellizini
- Genius
Re: Het Perfecte Spel
Mmm, 1e reactie> dat gaat verre van een perfect spel worden.
Als elke stem even zwaar weegt krijgen we een spel dat geschikt is voor 4-6 mensen, met een flinke dosis geluk, veel dobbelen, maximale duur van 60 minuten en een lichtvoetig thema.
Vind ik geen perfect spel...
In theorie een aardig project, in praktijk een nachtmerrie met weinig kans tot slagen.
Als elke stem even zwaar weegt krijgen we een spel dat geschikt is voor 4-6 mensen, met een flinke dosis geluk, veel dobbelen, maximale duur van 60 minuten en een lichtvoetig thema.
In theorie een aardig project, in praktijk een nachtmerrie met weinig kans tot slagen.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Ik kan me voorstellen dat dit je eerste reactie is, maar je weet nog helemaal niet wat de criteria zijn waar 999-games straks rekening mee gaat houden. Daarom vind ik deze reactie een beetje jammer en negatief. Ik juich het juist toe dat een speluitgever zijn nek durft uit te steken om iets nieuws te proberen. Bovendien mag je wel stellen dat 999-games over enige ervaring beschikt, en dus weet wat spellenminnend Nederland leuk vindt. Volgens mij zit Wim de Boer bij de ontwikkeling van dit toekomstige spel, en daar heb ik 100% vertrouwen in.Robertopellizini schreef:Mmm, 1e reactie> dat gaat verre van een perfect spel worden.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Het perfecte spel? Bestaat niet.
Smaken verschillen.
Ben wel benieuwd hoe ze dat project gaan uitvoeren en wat er uiteindelijk uitkomt, maar ik verwacht geen wonderen.
Smaken verschillen.
Ben wel benieuwd hoe ze dat project gaan uitvoeren en wat er uiteindelijk uitkomt, maar ik verwacht geen wonderen.
-
rober
- Standaard moderator
Leuk en interessant initiatief.
Mijn eerste reactie toen ik het las was: "het Poldermodelspel"
Maar inderdaad, laten we het vooral niet veroordelen voordat het überhaubt begonnen is.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Mijn eerste reactie toen ik het las was: "het Poldermodelspel"
Maar inderdaad, laten we het vooral niet veroordelen voordat het überhaubt begonnen is.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik sluit me aan bij het eerdergenoemde: "HET perfecte spel bestaat niet". Smaken zijn te verschillend om een spel te maken dat voor iedereen even aansprekend is. Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat er uit gaat rollen. Ik vermoed toch een spel dat qua moeilijkheidsgraad bij kolonisten in de buurt gaat liggen. Denk namelijk dat 999 groots wil gaan uitpakken met dit spel, omdat de laatste grote successen toch al weer een stukje in het verleden liggen.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Mooi stukje marketing.
Ik vraag me op dit moment voornamelijk af hoe ze alle meningen gaan middelen en samenvoegen. Het lijkt me vanuit een ontwerpoogpunt nogal ambitieus om zomaar wat losse dingen bij elkaar te zoeken en die tot een geheel te smeden. Werkbaar, okee, dat zal wel lukken. Maar speelbaar? Of, voor 999 Games nog veel belangrijker, verkoopbaar...?
(Het laatste grote succes, Willy? Hanzesteden wint de NSP 2011 van 7 Wonders. Dat mag je wel een groot succesje noemen.)
Ik vraag me op dit moment voornamelijk af hoe ze alle meningen gaan middelen en samenvoegen. Het lijkt me vanuit een ontwerpoogpunt nogal ambitieus om zomaar wat losse dingen bij elkaar te zoeken en die tot een geheel te smeden. Werkbaar, okee, dat zal wel lukken. Maar speelbaar? Of, voor 999 Games nog veel belangrijker, verkoopbaar...?
(Het laatste grote succes, Willy? Hanzesteden wint de NSP 2011 van 7 Wonders. Dat mag je wel een groot succesje noemen.)
Laatst gewijzigd door cymric op wo 21 dec 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Ik sluit me hier bij aan, als je het doorsnee 999 spel bekijkt krijg je gewoon een soort Kolonisten van Catan ... origineel kan het in ieder geval niet zijn, wel goede marketing voor de onwetende bordspeler aan te spreken en geld uit hun zakken te kloppen uiteindelijkRobertopellizini schreef:Mmm, 1e reactie> dat gaat verre van een perfect spel worden.
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Ik denk dat ze inzetten op het gevoel van mensen dat ze een steentje bij hebben gedragen en dus ook het eindresultaat wel willen zien / kopen. Maar ik bekijk het voorlopig even van een afstandje.cymric schreef: Of, voor 999 Games nog veel belangrijker, verkoopbaar...?

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik bedoelde in termen van verkoop. Sinds Carcassonne is er geen enkel groter spel meer aangeslagen bij het grote publiek. Ik denk dat ze dit in de markt willen zetten als DE opvolger van Kolonisten en Carcassonne. Maar dat is natuurlijk enkel het gevoel dat ik er bij krijg.cymric schreef:Mooi stukje marketing.
-
cymric
- Wu Feng
Ah, op die manier. Nee, dan heb je gelijk.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Hmmm, ik weet het niet. Volgens mij vliegen o.a. Regenwormen en 30 Seconds de laatste jaren in zeer grote hoeveelheden de 999-deur uit.cymric schreef:Ah, op die manier. Nee, dan heb je gelijk.
-
cymric
- Wu Feng
Heb je óók gelijk in. Maar dat was niet het type spel dat Willy en ik in gedachten hadden, geloof ik. Bij een titel als 'Het Perfecte Spel' denk ik tenminste niet meteen aan dit luchtige en vlotte vertier, hoe perfect het onder bepaalde omstandigheden ook moge zijn.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
En dit laat denk ik ook meteen zien waarom het een onbegonnen zaak is om HET perfecte spel te ontwerpen. Iedere gelegenheid vraagt weer om iets anders.cymric schreef:Heb je óók gelijk in. Maar dat was niet het type spel dat Willy en ik in gedachten hadden, geloof ik. Bij een titel als 'Het Perfecte Spel' denk ik tenminste niet meteen aan dit luchtige en vlotte vertier, hoe perfect het onder bepaalde omstandigheden ook moge zijn.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
En verder is het een zinloze zaak om 'het perfecte spel' in dit verband als een inhoudelijke kwalificatie te beschouwen. Dit lijkt mij niets meer dan een goed bekkende titel van een leuk project.Willy the Kid schreef: En dit laat denk ik ook meteen zien waarom het een onbegonnen zaak is om HET perfecte spel te ontwerpen. Iedere gelegenheid vraagt weer om iets anders.