SpSp 2015 - Math Trade (eindstand 26/10: 390 spellen)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pedro777
- Condottiërre
Re: Spellenspektakel Math Trade
Zou het kunnen dat de lijst om onze wensen op te geven nog niet actief is? Ik zie ze niet in de lijst staan.
Labels:
-
aicirtap
- Critico
Je moet dus een IMAGE ID hebben en niet het object ID! Daar ging ik net de mist in.Moenja schreef:Op zich ziet die er goed uit. Je kan eventueel nog een GeekImage er bij zetten:Bridget schreef:Ik heb ook een sweetener toegevoegd, maar hij staat er nog niet goed in. Ik kan de post nog editen. Even in het kort een samenvatting hoe dat moet svp?
- Zorg dat je het plaatje op het scherm hebt
- Kopieer het nummer uit de link (in jouw voorbeeld: https://boardgamegeek.com/image/322456/ ... piderbeans is 322456 het nummer)
- In je item kies je voor Insert Geek Image met het nummer als ImageID
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zal ik wel blond zijn, bij staan er nog steeds geen afbeeldingen bij..?
Everybody has the right to play...
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
zo, de eerste lichting is toegevoegd vanuit de for trade op bgg. Morgen mijn spellenkast nog even langslopen voor de laatste info dingen en of ik niet iets over het hoofd gezien heb.
~ Always look on the bright side of life ~

-
Moenja
- Veenboer
Hij zou er intussen moeten zijn. Houd er rekening mee dat ik die slechts eens in de paar dagen sync dus het kan zijn dat die wat achterlooptPedro777 schreef:Zou het kunnen dat de lijst om onze wensen op te geven nog niet actief is? Ik zie ze niet in de lijst staan.
-
DannyDriver87
- Grote Dienaar
Ik verzuip een beetje. BGG is al niet de meeste duidelijke site, en ik snap er echt helemaal niks van. Kan iemand me uitleggen hoe het werkt?
-
Dierik
- Erelid
Ook wat spellen toegevoegd, we zitten nu aan de 151 spellen dus het begint wat te worden. 
-
Dierik
- Erelid
Ik hoop dat onderstaande tekst je helpt:DannyDriver87 schreef:Ik verzuip een beetje. BGG is al niet de meeste duidelijke site, en ik snap er echt helemaal niks van. Kan iemand me uitleggen hoe het werkt?
1) Als je ingelogd bent klik je onderin het starttopic van Moenja op de knop "Add Item".
2) Klik op de optie "Board Game".
3) Klik met de muis in het veld 'Board Game', tik hier de eerste letters van de titel in. BGG laat dan vanzelf een aantal opties zien.
4) Vervolgens kan je in het veld 'Comments' je beschrijving kwijt
Hieronder een voorbeeld dat ik gevuld heb:
Titel: 4 in 1 (Njet, Mü, Was sticht en Meinz)
Staat: Zeer goede staat
Uitgever: Amigo
Taal: Duits, spelmateriaal taalonafhankelijk
Aanwezig: Zaterdag en zondag
5) Klik onderin het scherm op de knop <Save> en je hebt een item toegevoegd!
-
Joel22
- Stamhoofd
Dit is nieuw voor mij
.
Ik heb een spel toegevoegd.
Ik heb in de wantlist aangegeven wat ik wil hebben.
Tenslotte is toch de bedoeling dat je na het sluiten van de lijst kunt aangeven of je a voor b wilt ruilen? Of kun je nu al ergens aangeven welke ruil je ziet zitten. zo ja hoe doe je dit?

Tenslotte is toch de bedoeling dat je na het sluiten van de lijst kunt aangeven of je a voor b wilt ruilen? Of kun je nu al ergens aangeven welke ruil je ziet zitten. zo ja hoe doe je dit?
-
Moenja
- Veenboer
Je mag nu al je keuzes aangeven maar omdat de lijst nu nog niet gesloten is, kan het zijn dat die nog wijzigt. Op 26 okt wordt de lijst gesloten en verschijnt in de OLWLG de optie om je Wantlist te submitten.Joel22 schreef:Dit is nieuw voor mij.
-
aicirtap
- Critico
Er staan al veel leuke spellen op. Maar hoe meer hoe beter. Ik loop straks nog een keer de kast na.
-
Joel22
- Stamhoofd
Toch snap ik het niet helemaal. Ik heb de spellen die ik wil toegevoegd. Alleen ik dacht dat je bij stap 4 (links bovenin) dan kon zeggen of je jou spel wil ruilen tegen de spellen die je toegevoegd heb. Alleen als ik op stap 4 druk zie ik alleen de spellen die ik toegevoegd heb aan mijn want list en niet het spel wat ik zelf geupload heb.Moenja schreef:Je mag nu al je keuzes aangeven maar omdat de lijst nu nog niet gesloten is, kan het zijn dat die nog wijzigt. Op 26 okt wordt de lijst gesloten en verschijnt in de OLWLG de optie om je Wantlist te submitten.Joel22 schreef:Dit is nieuw voor mij.
Als je mij kunt helpen graag
-
aicirtap
- Critico
Je zet eerst al je spellen daarin.
En daarna geef je je wishlist op bij dat andere linkje wat in de begin tekst staat.
Want er kan via via geruild worden en niet perse op 1 op 1.
Even een maf voorbeeld.
Persoon A heeft Rummikub
Persoon B heeft Scrabble
Persoon C heeft Monopoly
Ik ben persoon A en wil heel graag Monopoly, maar persoon C wil niet mijn rummikub. Maar hij wil wel graag de scrabble en persoon B wil wel graag rummikub hebben. Dus in de virtuele wereld wordt eerst mijn rummikub geruild met monopoly en de monopoly doorgeruild voor de scrabble. En zo zijn we allemaal blij. Snap je?!
Dat is het leuke aan de mathtrade. En dus hoe meer spellen hoe meer kans dat er door geruild wordt.
En afhankelijk ook hoe gewild je spellen zijn. Ik heb meer zoiets dit komt bij mij niet op tafel / vind ik niet meer leuk en mag dus uit de collectie en ik zie dingen die ik net wat leuker vind er bij staan, dus die doe ik dan in de wishlist aangeven.
En daarna geef je je wishlist op bij dat andere linkje wat in de begin tekst staat.
Even een maf voorbeeld.
Persoon A heeft Rummikub
Persoon B heeft Scrabble
Persoon C heeft Monopoly
Ik ben persoon A en wil heel graag Monopoly, maar persoon C wil niet mijn rummikub. Maar hij wil wel graag de scrabble en persoon B wil wel graag rummikub hebben. Dus in de virtuele wereld wordt eerst mijn rummikub geruild met monopoly en de monopoly doorgeruild voor de scrabble. En zo zijn we allemaal blij. Snap je?!
Dat is het leuke aan de mathtrade. En dus hoe meer spellen hoe meer kans dat er door geruild wordt.
-
Joel22
- Stamhoofd
Maar ik dacht dat je ook kom aangeven wat voor wat je wilde ruilen. Anders ruil je straks een klein kaartspelletje voor ticket to ride bijvoorbeeld. Ik heb gewoon wat grote spellen sie ik ook graag voor een wat groter spwl ruil en wat klein spul tegen klein. Ik dacht dus dat je ergens kon aangeven welk spel je voor een ander wilde ruilen.aicirtap schreef:Je zet eerst al je spellen daarin.
Even een maf voorbeeld.
Persoon A heeft Rummikub
Persoon B heeft Scrabble
Persoon C heeft Monopoly
Ik ben persoon A en wil heel graag Monopoly, maar persoon C wil niet mijn rummikub. Maar hij wil wel graag de scrabble en persoon B wil wel graag rummikub hebben. Dus in de virtuele wereld wordt eerst mijn rummikub geruild met monopoly en de monopoly doorgeruild voor de scrabble. En zo zijn we allemaal blij. Snap je?!![]()
Dat is het leuke aan de mathtrade. En dus hoe meer spellen hoe meer kans dat er door geruild wordt.En afhankelijk ook hoe gewild je spellen zijn. Ik heb meer zoiets dit komt bij mij niet op tafel / vind ik niet meer leuk en mag dus uit de collectie en ik zie dingen die ik net wat leuker vind er bij staan, dus die doe ik dan in de wishlist aangeven.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Als het goed is, heb je bij "Step 4" een matrix van allemaal aanvink-vakjes.
Op elke regel staat een spel uit je wishlist die je in Stap 3 hebt aangemaakt. In elke kolom staat een spel wat je zelf hebt aangeboden.
Met de vinkjes kun je dus matches maken, wat je tegen wat zou willen ruilen.
Als je jouw aangeboden spellen niet ziet, is er misschien iets mis met de gebruikte accounts? Is je BGG-account nog wel goed gekoppeld aan je OLWLG-account?
Op elke regel staat een spel uit je wishlist die je in Stap 3 hebt aangemaakt. In elke kolom staat een spel wat je zelf hebt aangeboden.
Met de vinkjes kun je dus matches maken, wat je tegen wat zou willen ruilen.
Als je jouw aangeboden spellen niet ziet, is er misschien iets mis met de gebruikte accounts? Is je BGG-account nog wel goed gekoppeld aan je OLWLG-account?