SpSp 2015 - Math Trade (eindstand 26/10: 390 spellen)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Moenja
- Veenboer
-
mafela
- Grote Dienaar
Re: Spellenspektakel Math Trade
Goedemorgen,
Dus als ik het goed heb begrepen....(dit is nieuw voor mij
).
Ik plaats een spel en na sluitingsdatum vink ik per spel:
- niets en ruil het spel niet
- 1 of meerdere en ben het spel misschien kwijt in een ruil.
als er een ruil is kan dat niet 1 op 1 zijn maar geven en nemen vinden op 2 momenten van de dag plaats?
Belangrijk is dus met aanvinken dat diegene er op dezelfde dag is als ik ben?
Klinkt leuk ik ga er een paar uitzoeken
Dus als ik het goed heb begrepen....(dit is nieuw voor mij
als er een ruil is kan dat niet 1 op 1 zijn maar geven en nemen vinden op 2 momenten van de dag plaats?
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Klopt. Het kan soms wel 1:1 zijn maar vaker ruil je iets weg aan persoon A en krijg je iets terug van persoon B, dus je moet goed kijken dat je alleen vinkjes zit bij items op de dag dat je er zelf bent.mafela schreef:Goedemorgen,
Dus als ik het goed heb begrepen....(dit is nieuw voor mij).
Keep Exploring Games
-
aicirtap
- Critico
Even nog een vraagje kon dat daar niet in begin topic doen.
Maar ik vroeg mij of hoe het ook al weer zat als je een pakketje spellen aan biedt. Ik weet dat het kan maar hoe doe je dat ook alweer???
Ik heb ze nu maar even los neer gezet. Dan staan ze er in ieder geval er in. Maar sommige dingen mogen wel tezamen.
Maar ik vroeg mij of hoe het ook al weer zat als je een pakketje spellen aan biedt. Ik weet dat het kan maar hoe doe je dat ook alweer???
Ik heb ze nu maar even los neer gezet. Dan staan ze er in ieder geval er in. Maar sommige dingen mogen wel tezamen.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Dierik
- Erelid
Nu al 53 titels dus het begint goed! 
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Dan zet je ze allemaal onder 1 geeklist item. Dan kies je dus als geeklist item een van de spellen uit je pakket, en voeg je de andere toe in de tekst. Zorg er wel voor dat de tekst dan de links naar die betreffende spellen in BGG bevat, dan zien anderen dat ook terug in de OLWLG (Online Want List Generator). Kijk anders voor wat voorbeelden in de Essen Math Trade Geeklist.aicirtap schreef:Even nog een vraagje kon dat daar niet in begin topic doen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb ook een sweetener toegevoegd, maar hij staat er nog niet goed in. Ik kan de post nog editen. Even in het kort een samenvatting hoe dat moet svp?
Everybody has the right to play...
-
Moenja
- Veenboer
Op zich ziet die er goed uit. Je kan eventueel nog een GeekImage er bij zetten:Bridget schreef:Ik heb ook een sweetener toegevoegd, maar hij staat er nog niet goed in. Ik kan de post nog editen. Even in het kort een samenvatting hoe dat moet svp?
- Zorg dat je het plaatje op het scherm hebt
- Kopieer het nummer uit de link (in jouw voorbeeld: https://boardgamegeek.com/image/322456/ ... piderbeans is 322456 het nummer)
- In je item kies je voor Insert Geek Image met het nummer als ImageID
-
Moenja
- Veenboer
Andere optie is om het item “Outside the Scope of BGG (OtSBGG)” toe te voegen. In de beschrijving zet je dan de spellen waar het om gaat (mijn advies zou zijn om dat inclusief plaatjes te doen, zie mijn comment hierboven).Ugur schreef:Dan zet je ze allemaal onder 1 geeklist item. Dan kies je dus als geeklist item een van de spellen uit je pakket, en voeg je de andere toe in de tekst. Zorg er wel voor dat de tekst dan de links naar die betreffende spellen in BGG bevat, dan zien anderen dat ook terug in de OLWLG (Online Want List Generator). Kijk anders voor wat voorbeelden in de Essen Math Trade Geeklist.aicirtap schreef:Even nog een vraagje kon dat daar niet in begin topic doen.
Vergeet niet om ook een altname toe te voegen. Dit doe je met de +altname+ en -altname- tags. Er tussen zet je je beschrijving. Dus bijvoorbeeld +altname+ Dan Brown pakket -altname-. De titel Dan Brown pakket is dan wat je terug ziet in de OLWLG. Door een beschrijvende naam te pakken, kunnen mensen het in de OLWLG ook weer goed herkennen.
-
Piet
- Beheerder
Bedankt, Moenja. Ik probeer volgende week ook wat spellen toe te voegen.
-
mafela
- Grote Dienaar
Het is gelukt en mag er nog 4 plaatsen. Ga eens op mijn gemak kijken wat dat gaat worden.
Mij benieuwen wat het gaat worden. Zijn er draadjes met eerdere ervaringen/ ruilingen diemplaats hebben gevonden?
Mij benieuwen wat het gaat worden. Zijn er draadjes met eerdere ervaringen/ ruilingen diemplaats hebben gevonden?
-
Dierik
- Erelid
Vorig jaar was het uiteindelijke resultaat niet heel geweldig (1 ruil maar volgens mij als ik me goed herinner) maar alles valt of staat met het aanbod dat er geplaatst wordt. Op SPEL in Broechem was het vorig jaar bijvoorbeeld wel een groot succes. Dus plaats vooral veel spellen des te meer kans dat anderen volgen zo werkt het nu eenmaal.mafela schreef:Het is gelukt en mag er nog 4 plaatsen. Ga eens op mijn gemak kijken wat dat gaat worden.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Het jaar daarvoor kon ik 4 van mijn 10 spellen ruilen dus wat mij betreft geslaagd. Je kan ook kleine (kaart)spellen ruilen omdat het verzendkosten scheelt is het een ruil met afspreken wel waard.
Everybody has the right to play...
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
leuk! ik ga er volgende week ook even wat op zetten!
~ Always look on the bright side of life ~

-
mafela
- Grote Dienaar
Dan doe ik de laatste kleine kaartspelletjes. Alleen het idee is al leuk om zo eens wat anders in de kast te krijgen. Ik hoop dat er nog meer volgen en ik een paar spellen kan ruilen. Al is het er maar 1 dan is het al gelukt wat mij betreft.