Zuiderspel 2022: jouw verslag(je)

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

BrokenMill
Grote Dienaar

Re: Zuiderspel 2022: jouw verslag(je)

Bericht door BrokenMill »

En nog een extra voordeel van de locatie is dat het een hotel is, dus als je 2 dagen gaat kan je overnachten en genieten van een heerlijk ontbijtbuffet.

Ik kan me wel voorstellen dat het misschien iets drukker was geweest als het niet tegelijk met Elfia was gepland.

Het waren 2 gezellige dagen. Het begin van de dag is altijd wat rustig, maar daarna was er genoeg interesse in mijn spellen en zat er bijna altijd wel iemand een spelletje te spelen. Veel leuke reacties gehad op World Stitchers en het basis spel van Heroes of Tenefyr was zondag ochtend al uitverkocht.

Ook 1,5 keer in het Engels uitleg gegeven. Leuk om te zien dat Zuiderspel schijnbaar ook een internationaal publiek begint te trekken.
KrisZeeland
Garnaal

Bericht door KrisZeeland »

Jerome schreef: Daarna heb ik ook nog Lemur Tails gespeeld maar toen ik en complete staart van de demoër wist over te hevelen naar mijn lemur was het welletjes. Leuk spelletje, maar waarschijnlijk beter geschikt voor kinderen.
]
Zo dat is knap, had je zoveel zonnende maki’s of was de staart van de demoer zo kort?
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Morri schreef: En ik kan me zo voorstellen dat voor sommigen het parkeergeld een probleem is. Dat maakt het allemaal nét wat duurder als je langer dan 3 uur blijft.

parkeergeld een probleem? het was 5 euro voor de hele dag! dat is toch niet zo heel duur in vergelijking met andere spellenbeurzen of parkeerplekken. En met 5 euro voor de hele dag is het relatief gezien juist duurder als je korter blijft, dus ik snap je argument niet helemaal van die langer dan 3 uur.

De genoemde elf fantasy fair, vakanties, ziektes ed lijken me allemaal plausibele redenen. Hoe dan ook, ik heb me enorm vermaakt!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

KrisZeeland schreef:
Jerome schreef: Daarna heb ik ook nog Lemur Tails gespeeld maar toen ik en complete staart van de demoër wist over te hevelen naar mijn lemur was het welletjes. Leuk spelletje, maar waarschijnlijk beter geschikt voor kinderen.
]
Zo dat is knap, had je zoveel zonnende maki’s of was de staart van de demoer zo kort?
Met wat geluk, tactiek en handig gebruik van de maki’s wist ik telkens minstens drie kaarten te leggen, dus kwam er weer een maki bij. Toen ik er zeven had, en de stapel kaarten op anemie liep, sloeg ik toe en trok een complete staart naar me toe. Door de kaarten eerst op hand te nemen en dan per drie weer te spelen, kreeg ik er weer een maki bij. En als je eenmaal bezig bent om de staart van je tegenstander te stelen, past elke volgende kaart die je van diezelfde staart steelt.
Afijn, ik twee (even) lange staarten en de demoër een lange en helemaal niks. Kansloos. Hehe.

Het ziet er trouwens super leuk uit en ik zou het gekocht hebben als ik ooit met kinderen een spelletje zou spelen. Nogmaals proficiat met de release!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

BrokenMill schreef: Ook 1,5 keer in het Engels uitleg gegeven. Leuk om te zien dat Zuiderspel schijnbaar ook een internationaal publiek begint te trekken.
Mike van One Stop Coop Shop is héél enthousiast over Heroes, dat kan het denk ik verklaren.

Ik heb een geslaagd dagje Zuiderspel gehad. Veel gespeeld en getest, en 'gratis' spellen gescoord doordat ik die heb betaald met het geld van verkochte spellen.

Fijn dat het zo weer kan. Spiel vorig jaar was ook al fijn, maar het voelde nu toch een stuk bevrijdender, zonder mondkapjes en QR-codes enzo.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Boeiend om deze verslagen te lezen!
Geeft zin om wat meer (lokale) spellenbeurzen te bezoeken.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Heb niet heel veel te melden over deze beurs dat het een heel verslag wordt. Dus ik hou het kort.

Net als andere jaren is dit een hele gemoedelijke beurs. Het is niet heel groot maar wel ruim opgezet. Je kunt makkelijk overal lopen in brede paden en ook op de demostands zijn de tafels veel minder krap weggezet dat een SPSP bijvoorbeeld. Nergens is het dringen voor een plekje of lang wachten vij de wc. Het voelt meer aan als een familiebeurs en er is op een paar zeer populaire spellen na altijd wel een plekje vrij om aan te schuiven en een spelletje te spelen.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ja maar het is wel 30 minuten met de bus.
En als je dan al 1,5 uur onderweg bent naar eindhoven...
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Je moet er wat voor over hebben. Dat moeten we namelijk ook als we naar de beurs toe gaan waar jij op de fiets naar toe kunt gaan.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

WTULTC schreef: Je moet er wat voor over hebben. Dat moeten we namelijk ook als we naar de beurs toe gaan waar jij op de fiets naar toe kunt gaan.
Ik snap het “gezeur”, excusez le mot, over reistijd ook nooit zo goed. Maar ik heb wel een verklaring, in het dorp waar ik woon, ben je gewend dat alles verder weg is. Voor een (grotere) supermarkt moet je al enkele dorpen verder of naar een stad toe. Naar Rotterdam was ik ruim 2 uur onderweg, bijna elke dag, 4.5 jaar lang. Werk heeft bij mij ook enige tijd op 3 kwartier en 5 kwartier afstand met de auto gezeten. Dan denk je er niet eens bij na of iets nou 1.5 uur of 2 uur met OV is. Als je meer stedelijk woont, is iets al gauwer ver weg, gevoelsmatig. Alleen ik begrijp ook dat niet iedereen het over heeft voor een beurs, wel jammer. Ik denk dat het goed is dat ze verspreid zitten, niet alles kan op de ideale plek (Utrecht) zijn.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Wellicht ter relativering of geruststelling: ik kom uit Spanje. Om daar bij de dichtstbijzijnde andere stad te komen is de reistijd vaak 3 uur (met gemotoriseerd vervoer). Spanjaarden snappen de fascinatie van Nederlanders met reistijd niet zo goed. Misschien helpt dit om door een meer positief frame naar Nederland te kijken. Waar ook een Spellenprijs georganiseerd wordt, je bent er vrijwel altijd sneller dan een Spanjaard in een naburige stad :)

Zelfs beurzen in Duitsland en Vlaanderen zijn bezien vanuit dat perspectief “om de hoek”. Wat een cadeau is dat toch!

Ik was helaas niet op Zuiderspel en dat had niets met reistijd vanuit Den Haag te maken. Volgend jaar hopelijk wel want het lijkt me uitstek een rustige beurs om gezellig bij te praten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

mazinho schreef: Ik was helaas niet op Zuiderspel en dat had niets met reistijd vanuit Den Haag te maken. Volgend jaar hopelijk wel want het lijkt me uitstek een rustige beurs om gezellig bij te praten.
Ik heb de honneurs waargenomen.
Enkele reis Den Haag - Veldhoven op vrijdagmiddag: 3,5 uur. :D
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

maxitaxi777 schreef:
WTULTC schreef: Je moet er wat voor over hebben. Dat moeten we namelijk ook als we naar de beurs toe gaan waar jij op de fiets naar toe kunt gaan.
Ik snap het “gezeur”, excusez le mot, over reistijd ook nooit zo goed.
Ik wel, elk uur in de auto is toch gewoon tijdverspilling? Als ik bedenk wat ik met die pakweg 4u totale reistijd allemaal had kunnen doen, zoals boekje lezen, spel spelen of regels doornemen, serietje of film kijken, gezellig gaan wandelen enz. Als je maar 6u doorbrengt op de beurs en je bent er 4 u voor onderweg is dat in mijn ogen toch wat onnozel.
Ik wil gerust een uur of 1,5u rijden trouwens voor een spellenbeurs, maar ik begrijp wel dat dit een obstakel kan zijn. Hoewel ik over langer dan een uur toch al goed zou moeten nadenken...

Nu is Zuiderspel voor mij max een uurtje rijden, dus ideaal, maar ik had ook al plannen dat weekend. Spijtig, want is inderdaad een gezellige en gemoedelijke beurs met veel ruimte en veel speelmogelijkheden.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Wij zijn deze keer op de zondag gegaan en wat een genot in vergelijking met het Spellenspektakel. Het was gezellig druk en altijd wel iets vrij om te spelen.

Aangezien onze kinderen de voorkeur geven aan de wat kortere spellen, hebben we er heel wat kunnen spelen. Van de gespeelde spellen, viel bij onze kinderen met name Pizza, Candy Lab en Qango in de smaak.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Vogeltje schreef: Wij zijn deze keer op de zondag gegaan en wat een genot in vergelijking met het Spellenspektakel. Het was gezellig druk en altijd wel iets vrij om te spelen.

Aangezien onze kinderen de voorkeur geven aan de wat kortere spellen, hebben we er heel wat kunnen spelen. Van de gespeelde spellen, viel bij onze kinderen met name Pizza, Candy Lab en Qango in de smaak.
Ik neem aan dat je bij Pizza wel even moest wachten? :wink: :lol:
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.