Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

999 Games
Uitgever

Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Bericht door 999 Games »

Jerome schreef: Kan even niet voor de geest halen waar ik het gelezen heb, maar 999 heeft al aangegeven dat ze de Nesting Box NIET zullen uitgeven. De uitbreiding Azië wel.
Dit klopt. We hebben het overwogen, maar kwamen er achter dat dit voor ons niet haalbaar bleek. Over de uitbreiding Azië kan ik heel weinig zeggen buiten wat Stonemaier er zelf over meldt, behalve dat jullie vooral onze nieuwskanalen op social media in de gaten moeten houden.

^Peter

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

999 Games schreef:
Jerome schreef: Kan even niet voor de geest halen waar ik het gelezen heb, maar 999 heeft al aangegeven dat ze de Nesting Box NIET zullen uitgeven. De uitbreiding Azië wel.
Dit klopt. We hebben het overwogen, maar kwamen er achter dat dit voor ons niet haalbaar bleek. Over de uitbreiding Azië kan ik heel weinig zeggen buiten wat Stonemaier er zelf over meldt, behalve dat jullie vooral onze nieuwskanalen op social media in de gaten moeten houden.

^Peter
Dat is jammer en ik wil me niet met jullie interne zaken bemoeien, maar onderschatten jullie de markt niet een beetje voor dit product? Temeer daar SM momenteel nog niet weet of ze de Nesting Box überhaupt los gaan produceren, wat betekent dat veel niet-Engelstalige markten open liggen voor een losse box in combi met de eigen versie van Azië?
Anyway, ik ga dan dus maar hopen dat SM hem ook los gaat verkopen, want Azië koop ik zeker in NL versie. En ook ik wil hem natuurlijk hebben. Behalve de prachtige cover ook vanwege het praktische nut van één doos met alles erin.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Pura Vida, dan maar hopen dat bijv een ali express of een producent op Etsy een soort gelijke box gaat aanbieden. Op Etsy heb ik bijv. de foodtokens via een aanbieder uit Oekraïne vervangen door houten exemplaren. Dit vind ik zelf wel echt een meerwaarde en fijner spelen dan de kartonnen schijfjes. Hout is sowieso mooier en het was inclusief verzendkosten maar zo'n 15 euro. Als je het spel voor het eerst zou spelen en je ziet die houten tokens dan denk jezelf dat ze er officieel bij zouden horen, zo mooi zijn ze.
Deze zijn het: https://www.etsy.com/nl/listing/9417699 ... ro=1&frs=1

Ik zie dat de aanbieder ondanks de oorlog weer open is. De kosten zijn nu wel een stuk hoger, maar dat zal vast wel met de oorlog te maken hebben. Een jaar geleden waren ze een stuk goedkoper.
Afbeelding
999 Games
Uitgever

Bericht door 999 Games »

Pura Vida schreef: Dat is jammer en ik wil me niet met jullie interne zaken bemoeien, maar onderschatten jullie de markt niet een beetje voor dit product?
Nee.

OK, da's een beetje flauw, dus nu even wat meer toelichting. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet verantwoordelijk ben voor inkoop (ik doe marketing). Wat ik van mijn collega's van team Inkoop echter weet is dat er wel degelijk gekeken is naar baten en kosten. Wingspan is een enorm belangrijk spel voor ons. Persoonlijk ben ik fan en we zijn sowieso trots op onze samenwerking met Stonemaier. We zijn ons ook bewust van de vraag naar de Nesting Box.

Maar fan zijn is niet genoeg. Op dit moment is de situatie dat het importeren van de Nesting Box niet rendabel is. Logistieke kosten en de prijzen voor karton zijn gestegen. Zonder als onderneming hierop in te leveren hadden we dan retailprijzen moeten hanteren die niet fair naar de consument zouden zijn. Hoe je het ook went of keert, je betaalt immers voor een lege doos.

Er is kortom echt wel gekeken naar de mogelijkheden voor de Nesting Box via 999 Games. We hebben dit besluit niet zomaar genomen. Mocht de situatie veranderen dat het importeren van de Nesting Box alsnog wel een realistisch scenario wordt, zullen we hier uiteraard zeker iets mee doen.

^Peter
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

999 Games schreef:
Pura Vida schreef: Dat is jammer en ik wil me niet met jullie interne zaken bemoeien, maar onderschatten jullie de markt niet een beetje voor dit product?
Nee.

OK, da's een beetje flauw, dus nu even wat meer toelichting. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet verantwoordelijk ben voor inkoop (ik doe marketing). Wat ik van mijn collega's van team Inkoop echter weet is dat er wel degelijk gekeken is naar baten en kosten. Wingspan is een enorm belangrijk spel voor ons. Persoonlijk ben ik fan en we zijn sowieso trots op onze samenwerking met Stonemaier. We zijn ons ook bewust van de vraag naar de Nesting Box.

Maar fan zijn is niet genoeg. Op dit moment is de situatie dat het importeren van de Nesting Box niet rendabel is. Logistieke kosten en de prijzen voor karton zijn gestegen. Zonder als onderneming hierop in te leveren hadden we dan retailprijzen moeten hanteren die niet fair naar de consument zouden zijn. Hoe je het ook went of keert, je betaalt immers voor een lege doos.

Er is kortom echt wel gekeken naar de mogelijkheden voor de Nesting Box via 999 Games. We hebben dit besluit niet zomaar genomen. Mocht de situatie veranderen dat het importeren van de Nesting Box alsnog wel een realistisch scenario wordt, zullen we hier uiteraard zeker iets mee doen.

^Peter
Ok. Fair enough. Dank voor je toelichting!
Afbeelding
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Ik ben heel blij dat 999 Azië uitbrengt en zou zelfs de kartonnen voedselfiches willen vervangen voor iets van hout (dankjewel voor de link WULTC, die ga ik zeker checken ook al omdat het Oekraïne betreft) maar heb hoogstens een tientje over voor een lege doos.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik heb upgrades gekocht bij Meeplesource. Niet goedkoop, maar ze zijn heel mooi. Naast voedselfiches (ook voor de nectar), heb ik houten vogels gekocht als vervanger voor de houten blokjes en een einde ronde doelen bordje met mooie illustraties.

Zie mijn blogje voor foto’s: https://www.spellengek.nl/pimp-your-win ... etje-meer/

En dit is de pagina van Meeplesource met al hun Wingspan producten: https://www.meeplesource.com/products.p ... r=wingspan

Ze zitten in Amerika dus er komen boven op de prijs en verzendkosten ook nog BTW en invoerheffingen.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

WTULTC schreef: Op Etsy heb ik bijv. de foodtokens via een aanbieder uit Oekraïne vervangen door houten exemplaren. Dit vind ik zelf wel echt een meerwaarde en fijner spelen dan de kartonnen schijfjes. Hout is sowieso mooier en het was inclusief verzendkosten maar zo'n 15 euro. Als je het spel voor het eerst zou spelen en je ziet die houten tokens dan denk jezelf dat ze er officieel bij zouden horen, zo mooi zijn ze.
Deze zijn het: https://www.etsy.com/nl/listing/9417699 ... ro=1&frs=1

Ik zie dat de aanbieder ondanks de oorlog weer open is. De kosten zijn nu wel een stuk hoger, maar dat zal vast wel met de oorlog te maken hebben. Een jaar geleden waren ze een stuk goedkoper.
In Kyiv mogen ze drie setjes voor me inpakken: de food tokens, nectar en de vogels. Ze zien er mooi uit en precies wat je zegt, het lijkt alsof ze er gewoon bij horen. Lekker luxe dus en niet goedkoop (totaal €60), maar soms moet je jezelf wat gunnen en al helemaal als het geld in Oekraïne terecht komt.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Bedankt voor het delen, ik heb ook food tokens en player tokens besteld bij onze Oekraïense vrienden.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Leuk om te lezen dat jullie nav mijn reactie de tokens in Oekraïne hebben besteld.
Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik heb wel eens waar alleen de foodtokens daar gekocht, maar het geeft zoveel meer spelvreugde om de juiste vorm en het hout te voelen van de tokens.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

999 Games schreef: Hoe je het ook went of keert, je betaalt immers voor een lege doos.

^Peter
Een lege doos? Wingspan Asia (zonder aparte eigen doos) zit er in toch? Op de Stonemaier website lees ik:

The first printing of the Nesting Box includes:

1 dual-layered, individually numbered box (430x306x207mm)
top layer (removable cardboard tray): holds 5 neoprene mats (laid flat), 10 player mats, rulebooks, goal mat
middle layer (removable cardboard tray): includes 1 setup tray/lid, 3 food/egg trays, 1 dice tray, 1 card tray, and room for the birdfeeder
bottom layer: modular space for bird trays, plastic containers, and third-party accessories
cardboard dividers for various types of cards from current and future continents
1 cardboard birdfeeder dice tower
Wingspan Asia (everything but the box–thanks for making an eco-friendly choice!)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

mazinho schreef:
999 Games schreef: Hoe je het ook went of keert, je betaalt immers voor een lege doos.

^Peter
Een lege doos? Wingspan Asia (zonder aparte eigen doos) zit er in toch? Op de Stonemaier website lees ik:

The first printing of the Nesting Box includes:

1 dual-layered, individually numbered box (430x306x207mm)
top layer (removable cardboard tray): holds 5 neoprene mats (laid flat), 10 player mats, rulebooks, goal mat
middle layer (removable cardboard tray): includes 1 setup tray/lid, 3 food/egg trays, 1 dice tray, 1 card tray, and room for the birdfeeder
bottom layer: modular space for bird trays, plastic containers, and third-party accessories
cardboard dividers for various types of cards from current and future continents
1 cardboard birdfeeder dice tower
Wingspan Asia (everything but the box–thanks for making an eco-friendly choice!)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat dacht ik ook ja! Ik denk dus dat als je de Nesting Box aanbied met individueel nummer met daarin Wingspan Azië dat dat zeker gaat verkopen en 999 Games haar geld er ook wel uithaalt. Het enige argument dat ik kan bedenken is dat je doelgroep dan de expert/veelspeler is (die alle uitbreidingen koopt) en minder de familiespeler. Maar waar ik begrijp dat Nederland te kleine markt met expert/veelspelers heeft om bijv. Agricola Veenboeren opnieuw uit te geven, had ik verwacht dat de markt voor Wingspan Nesting Box + Azie groot genoeg zou zijn.

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd wie hem op dit forum zou kopen.

Maar ik ben 100 procent een leek dus wil niet beweren dat ik het beter weet. Ik vind het wel een erg interessant topic!
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Ik had er op gehoopt dat 999games hem zou uitgeven, helaas dus niet. Als ze een losse doos bij Stonemaier uitbrengen schaf ik hem daar wel aan. Desnoods met de engelse uitbreiding, dan verkoop ik die wel weer. :)
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

MADG0BLIN schreef: Ik had er op gehoopt dat 999games hem zou uitgeven, helaas dus niet. Als ze een losse doos bij Stonemaier uitbrengen schaf ik hem daar wel aan. Desnoods met de engelse uitbreiding, dan verkoop ik die wel weer. :)
Mijn gedachten exact. Misschien laat ik zelfs de NL uitgave wel zitten dan. Kinderen zijn oud genoeg om Engelse namen en eigenschappen te begrijpen. Als SM fan krijg je nog een fikse korting ook.
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Pura Vida schreef:
MADG0BLIN schreef: Ik had er op gehoopt dat 999games hem zou uitgeven, helaas dus niet. Als ze een losse doos bij Stonemaier uitbrengen schaf ik hem daar wel aan. Desnoods met de engelse uitbreiding, dan verkoop ik die wel weer. :)
Mijn gedachten exact. Misschien laat ik zelfs de NL uitgave wel zitten dan. Kinderen zijn oud genoeg om Engelse namen en eigenschappen te begrijpen. Als SM fan krijg je nog een fikse korting ook.
Ik heb hem momenteel in Engels en Nederlands, maar ik speel hem vaak met anderen die dat niet zo prettig vinden.
Afbeelding