Waar kijk je naar uit?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Waar kijk je naar uit?

Bericht door maxitaxi777 »

maartend schreef: Ik heb voorgaande jaren nooit gekund, had altijd een festival dat gelijktijdig was. Festival bestaat niet meer, zit dus te denken om te gaan.

Maar mijn vraag ;
hoe overweldigend is dit voor een eerste keer?
Het is overweldigend, dus plan niet te veel (per dag) is mijn tip. Want overal langsgaan lukt toch niet, alleen al door de drukte op de paden en bij de stands. Ik zou daarom goed research doen welke spellen je echt wil bekijken, kopen of eventueel testen. In mijn ervaring is het wel zodanig druk dat je met een plekje aan de tafel om te testen geluk moet hebben. De kans is vanzelfsprekend groter dat dit lukt voor spellen die minder hoog op de hype lijstjes staan. Het is altijd een bijzondere en leuke ervaring dus ik zou zeker aanraden te gaan! Afhankelijk van hoe goed je drukte en herrie gewend bent, zou ik de dag erna rust in plannen, haha.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

maxitaxi777 schreef:
maartend schreef: Ik heb voorgaande jaren nooit gekund, had altijd een festival dat gelijktijdig was. Festival bestaat niet meer, zit dus te denken om te gaan.

Maar mijn vraag ;
Het is overweldigend, dus plan niet te veel (per dag) is mijn tip. Want overal langsgaan lukt toch niet, alleen al door de drukte op de paden en bij de stands. Ik zou daarom goed research doen welke spellen je echt wil bekijken, kopen of eventueel testen. In mijn ervaring is het wel zodanig druk dat je met een plekje aan de tafel om te testen geluk moet hebben. De kans is vanzelfsprekend groter dat dit lukt voor spellen die minder hoog op de hype lijstjes staan. Het is altijd een bijzondere en leuke ervaring dus ik zou zeker aanraden te gaan! Afhankelijk van hoe goed je drukte en herrie gewend bent, zou ik de dag erna rust in plannen, haha.
Thnx.

Nu is SPel ook weer in november, dat vond ik altijd prettig. Mogelijk dat ik Spiel dan toch oversla, ik wil ook graag spelen op dergelijke dagen
Afbeelding
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Mijn lijstje ziet er heel wat anders uit dan wat ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen....

Crescent Moon
Na het kijken van het filmpje was dit voor mijn een instant buy (en heb hem zelfs ook op de mathtrade kunnen bemachtigen). Heb een zwak voor dit soort spellen (a la Dune (not Dune imperium) of bijv Cry Havoc) en ja, krijg deze wss niet gemakkelijk op tafel, maar niettemin moet deze wel in mijn kast ;)

Tsukuyumi, Full Moon Dawn.
Uitbreidingen komen dit jaar uit op Spiel, en bij deze stand aangaan of ze misschien dit jaar wel een engelse versie met miniatuurtjes hebben liggen....

Beast
1 vs Many... hidden movement. Graag een playtest.

Tidal Blades, Banner festival
tidal blades...... maar dan ander spel. Heel geinteresseerd!

Woodcraft
nieuwste van Suchy (maker van Pulsar en underwater city).

Feed the Kraken
Volgens the reviews een nog betere deductie dan Avalon of Weerwolven? Dan maar even kijken.....

Challengers
een ander soort filler, en ideaal voor een spellenmarathon als we met 8 man zijn? 1 tegen 1 maar dan in toernooivorm? Klinkt leuk en interessant, zeker even kijken.

Verder nog heel wat spellen/stands aangemerkt om even een blik te werpen.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Maar mijn vraag ;
Het is vrij groots en overweldigend, maar als je er vrede mee kunt hebben dat je gewoon lol hebt en niet overal geweest wil zijn en alle deals wil kopen is het ook vooral heel leuk.
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Op basis van dit topic ben ik Autobahn eens gaan bekijken op bgg; dat ziet er wel leuk uit, er werd ook ergens verwezen naar een actiekaarten systeem "als Concordia". Concordia staat moeiteloos in mijn persoonlijke top 5, dus dat verdient op zijn minst een favorite notering in de Spiel app voor 5D105.
Waar ik, op basis van toegegeven een korte blik, minder enthousiast van werd was Woodcraft. Wel mijn categorie, maar had niet meteen het gevoel waarom het eruit springt.
Wat zijn de sterke punten van deze ontwerper (/spel)?

Verder kijk vooral uit naar de dag zelf. In de rij bij de Heidelbarger stand, Busen Memo verkocht zien worden bij Feuerland (hopelijk), aan het eind van de dag gaar van het lopen en sjouwen! :thumbup:
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Lord Leuber schreef: Waar ik, op basis van toegegeven een korte blik, minder enthousiast van werd was Woodcraft. Wel mijn categorie, maar had niet meteen het gevoel waarom het eruit springt.
Wat zijn de sterke punten van deze ontwerper (/spel)?
Het actie selectie mechanisme is echt heel fijn gevonden, het feit dat je met dobbelstenen werkt maar ze nooit moet werpen (op de setup na) is fijn.
Elke actie die niet gekozen wordt zal meer opleveren, maar misschien wil je niet iets anders doen. Dit in combinatie met een hoop hulpjes die je extra's en combo's opleveren.
Je moet stijgen op het reputatiespoor, anders zijn alle doelen die je bereikt hebt niet veel waard, maar er zijn nog sporen die je onder controle moet houden...

COMBOTASTIC!
Legt vlot uit, weinig downtime, heel variabel.

Zei ik al dat het spel in het Nederlands verschijnt ;)
Topper van formaat dus
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Wat ik aan woodcraft ook wel tof lijk te vinden is dat je 2 dobbelstenen aan elkaar kan lijmen (waardes optellen) en zo van 2 lage waardes 1 hoge waarde maken of omgekeerd. Thematisch én speltechnisch wel leuk.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

lordyazos schreef: Zei ik al dat het spel in het Nederlands verschijnt ;)
Topper van formaat dus
Weet je wanneer deze in het Nederlands verschijnt?

Heb via BGG gezien dat de springende schildpadden hem uitbrengen, maar op hun website vind ik op het eerste zicht 0 informatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Oke oke, ik zal hem op zijn minst in het echt gaan bekijken! :wink:
5G124 in de Spiel app aan de favo's toegevoegd.

Taal van een spel maakt mij meestal niet zo heel veel uit, hooguit een grote hoeveelheid Duitstalige kaartjes is wat minder.
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Kevin schreef:
lordyazos schreef: Zei ik al dat het spel in het Nederlands verschijnt ;)
Topper van formaat dus
Weet je wanneer deze in het Nederlands verschijnt?

Heb via BGG gezien dat de springende schildpadden hem uitbrengen, maar op hun website vind ik op het eerste zicht 0 informatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Eind van dit jaar normaal
Afbeelding