Waar kijk je naar uit?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Waar kijk je naar uit?

Bericht door lordyazos »

De hoogmis van de bordspellen is in aantocht!
Tijd om naar SPIEL te gaan!

Zoals elk jaar bekijk ik een hoop filmpjes, lees een hoop regelboeken en bekijk alle SPIEL previews.
En zoals elk jaar heb ik mijn lijstje bijna klaar.

Naar welke spellen kijk jij uit op SPIEL?

Voor mij is het volgende TOP 10

- Autobahn
- Tiletum
- Sabika
- Dom Pierre
- Flowar
- Evora
- Discordia
- Starship Captains
- Woodcraft (die neem ik niet mee, komt in het Nederlands uit)
- Revive

Enkele spellen die ik wel eens wil bekijken: Black Friday, Armedillo, Acropolis, Terracota Army,...

Ik ben benieuw naar jullie lijstjes! Misschien kunnen we elkaar enkele leuke aanbevelingen doen.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Waar kijk je naar uit?

Bericht door maxitaxi777 »

Leuk topic! Ik weet nog niet zeker of ik naar Spiel ga, maar kijk in elk geval wel uit naar een aantal titels. Voor mij zijn dat qua nieuwe titels alleen Revive en Woodcraft; kritisch geworden zeg maar, haha. Daarnaast ben ik benieuwd naar Hamlet en Atiwa, maar nog niet zeker van.

Tot slot zou ik proberen deze vijf titels op te pikken, waarvan niet zeker is of ze (nog/al) verkrijgbaar zijn. Hanamikoji: Geisha's Road, Great Western Trail: Argentina, Tokaido Duo, Clever 4 Ever en Clank! Catacombs.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op vr 30 sep 2022, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Op mijn shortlist staan deze titels:

- Auztralia uitbreidingen
- Bretwalda (demo)
- Crossing Oceans (opvolger van Transatlantic)
- Heat
- Lacrimosa

Verder kijk ik op de beurs naar promo's, accessoires (playmats, spelonderdelen) en titels die sinds langere tijd zijn uitverkocht.
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Dom Pierre en Terraforming Mars the Dice game. Die nu op kickstarter te backen is.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik heb weer zin in Spiel!

Revive is de enige big box game waar ik hoge verwachtingen van heb. Verder de nieuwe Clever uiteraard. Solo ga ik voor Stellarion en Resist. Voor met het gezin King of monster Island en misschien Kites. Cat in the box misschien wel een geinige trick taking game en Gallileo ziet er wel uit als een toffe engine builder / combo game die ik wel ga checken.

Oh en Marrakesh de nieuwe Feld ziet er wel interessant uit, maar 120 euro is echt veel te duur naar mijn mening. Ik wacht wel een jaartje, Queen kennende kost deze dan de helft.

Verder laat ik me graag verrassen...
Recent gespeeld:
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

King of Monster Island ziet er wel heel interessant uit maar ik hoop (en verwacht) dat er nog een Nederlandstalige versie komt. Hoewel dat dan nog wel zeker een jaar zal duren.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik vind het ook altijd wel leuk om andermans lijstjes te lezen, maar enkel als er ook uitleg bij elk spel staat over waarom het spel op de lijst staat :wink:
Daarom probeer ik dat zelf wel altijd te doen: https://boardgamegeek.com/geeklist/3021 ... essen-2022
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Ik vind het ook altijd wel leuk om andermans lijstjes te lezen, maar enkel als er niet naar een externe website wordt verwezen, maar het gewoon op BSM wordt geplaatst :wink: Daarom probeer ik dat zelf wel altijd te doen: zie hierboven.
The Iced One
Critico

maxitaxi777 schreef: Ik vind het ook altijd wel leuk om andermans lijstjes te lezen, maar enkel als er niet naar een externe website wordt verwezen, maar het gewoon op BSM wordt geplaatst :wink: Daarom probeer ik dat zelf wel altijd te doen: zie hierboven.
:P
Ik kan natuurlijk al mijn tekst uit de geeklist copy/pasten naar hier, maar het is heel wat minder werk om gewoon op de link te klikken :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Mijn lijst is superkort, waarbij het helpt dat ik zelf niet naar Spiel ga dit jaar.

1. Autobahn, op te halen want reeds gekickstart.
Het thema sprak me onmiddellijk aan, zo ook de vormgeving. Verder lijkt het een typische moderne euro waarbij iedereen vooral zijn eigen plannen probeert te optimaliseren maar door gebruik te maken van elkaars inspanningen kan je nog een aardige slag slaan. Helaas verwacht ik niet dat het vaak op tafel zal komen omdat mijn vrienden veel kooplustigen zijn dan ik en alles moet een keer gespeeld worden, met de nadruk op één keer.

2. Targi Bonus Box, zal in een van de winkels daar liggen en anders wel later in de (Duitse) winkels.
Deze kleine uitbreiding is voor de helft cosmetisch (houten speelstukken ter vervanging van de kartonnen) en er zitten twee setjes kaarten bij ter variatie voor twee of solo. Ik ben niet zo’n soloist maar wie weet probeer ik het een keer op die manier.

3. Similo Boardgames. Dankzij Dagmars lijstje.
Ik ken het spelletje niet maar na het lezen van haar review lijkt het me wel leuk en dan vooral met het thema ‘bordspellen’. Hebben.

4. Fasanerie. Het zoveelste leuke kaartspelletje van Friedemann Friese?
Als FF weer een kaartspelletje bedacht heeft dan heeft hij mijn aandacht. Ik ben fan van Foppen en Fuji Flush dus wil ook deze per se uitproberen. Voor kleine doosjes is trouwens altijd nog wel een plekje te vinden in de kast.

Afvaller van mijn lijst is Cat in the Box. Afgelopen jaar heb ik het gespeeld en vond het ontzettend leuk, maar ik heb geen zin om een op zich erg leuk kaartspelletje in een veel te grote doos voor meer dan drie tientjes te kopen. Ja, het is allemaal Deluxe uitgevoerd en ziet er erg goed uit, maar het blijft gewoon een leuk kaartspelletje dat ik het liefst in een Amigo-uitvoering zou willen hebben. Die bestaat helaas niet dus zal het er op neer komen dat ik het wel bij eerder genoemde vrienden speel.

Na Spiel zal ik wel geattendeerd worden op het vele leuks dat er te vinden was maar eigenlijk heb ik sinds een maand nog maar amper tijd over voor met name de grote spellen, omdat ik weer aan het studeren geslagen ben, naast mijn baan. Best pittig en vooral tijdrovend maar ook een spannende uitdaging.
The Iced One
Critico

Jerome schreef: Helaas verwacht ik niet dat het vaak op tafel zal komen omdat mijn vrienden veel kooplustigen zijn dan ik en alles moet een keer gespeeld worden, met de nadruk op één keer.
Gekend probleem... :problem:
Hoewel dat door naar een spellenclub te gaan vaak wel op te lossen is, maar toch: veel te weinig speelmomenten voor veel te veel spellen...
SPELHAMELS BEERSE:

Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Jerome schreef: 3. Similo Boardgames. Dankzij Dagmars lijstje.
Ik ken het spelletje niet maar na het lezen van haar review lijkt het me wel leuk en dan vooral met het thema ‘bordspellen’. Hebben.
.
Je krijgt (als ik het goed begrepen heb) dit spel cadeau als je een van de spellen koopt die op de kaarten voorkomen.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Ik heb voorgaande jaren nooit gekund, had altijd een festival dat gelijktijdig was. Festival bestaat niet meer, zit dus te denken om te gaan.

Maar mijn vraag ;
hoe overweldigend is dit voor een eerste keer?
Afbeelding