Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Spellenspektakel: ‘Veelspelers blijven voor ons de harde kern van het Spellenspektakel’
In het tweede deel van de vooruitblik op het Spellenspektakel met organisator Frank Bunnik, over de weg die de grootste spellenbeurs de afgelopen jaren heeft afgelegd.
‘Voor de veelspelers proberen we zoveel mogelijk verdieping op het Spellenspektakel aan te brengen’, Frank Bunnik, organisator Spellenspektakel
SuSuQie schreef:
Ik woon in de buurt van Utrecht. Er zijn best een aantal bestaande spellen die ik als liefhebber zou willen demoën.
Ik vraag me af hoe uitgevers aan hun demoers komen, ik zie zo'n vraag nooit ergens voorbij komen. Dus wellicht ligt daar ook nog een taak voor de uitgevers zelf.
Ik denk dat er met mijn nog best meer potentiele demoërs rondlopen.
Wij hebben een vaste demo pool. Sommige demo'ers zitten al sinds 2016/17 bij ons, en ook komen er elk jaar nieuwe bij omdat wij ook groeien en er meer kunnen gebruiken. Dit jaar heb ik nog geen publieke oproep hoeven doen voor nieuwe demo'ers, maar misschien kunnen we volgend jaar weer vers bloed gebruiken. Als je van een bepaald spel of uitgever fan bent kun je ze altijd eens mailen en kijken of ze plek hebben. En er zijn ook zat demo'ers die in een jaar bij 2-3 verschillende uitgevers demo'en, dat kan ook gewoon.
Duiker schreef:
Wij hebben een vaste demo pool. Sommige demo'ers zitten al sinds 2016/17 bij ons, en ook komen er elk jaar nieuwe bij omdat wij ook groeien en er meer kunnen gebruiken. Dit jaar heb ik nog geen publieke oproep hoeven doen voor nieuwe demo'ers, maar misschien kunnen we volgend jaar weer vers bloed gebruiken. Als je van een bepaald spel of uitgever fan bent kun je ze altijd eens mailen en kijken of ze plek hebben. En er zijn ook zat demo'ers die in een jaar bij 2-3 verschillende uitgevers demo'en, dat kan ook gewoon.
Klopt helemaal. Je kan je gewoon aanmelden bij de uitgevers die jij leuk vindt. En er komt zeker wel eens een klusje voorbij waar je tijd voor hebt.
En toch zijn een aantal fabrikanten nooit te zien op sp sp. Sit Down en Game Attitude hebben spellen in het Nederlands zijn in ( Franstalig) België gevestigd, hebben Nederlandstalig sprekend personeel. ( niet allemaal) en zijn gewoon nooit aanwezig op die beurzen. Groeimogelijkheden zijn er dus nog. En in Utrecht is daar ruimte voor. Daar hebben ze expo zalen genoeg. Niet alles in 1 of 2 halletjes nee.
In traditie organiseren we weer met het Spellenmaakgilde het auteursplein (stand 1039). Daar hebben we meer tafels dan vorig jaar en deze ook volledig gevuld! Dat terwijl een aantal auteurs als uitgeverij dit jaar op het Indieplein (1040) zullen staan.
Er gebeurt meer aan de kant van de makers in de lage landen, dus wij zijn wel blij met de extra ruimte. Kom langs om te spelen of om te spreken over spellen maken. https://spellenspektakel.nl/uitgever/auteursplein/
(Ik sta op het auteursplein met het spel 'GRUNN', en als mede organisator. Daarnaast zal ik ook bij MNKY Entertainment buurten. Daar kan je van onze hand een cooperatief familiespel spelen 'The Big Five'. OF een kaartspel die wat pittiger is en meer voor de veelspeler: 'Obelisk', set collection, slim ruilen en power ups die je de regels laten breken.)
Pura Vida schreef:
Hét nieuws rond SpSp is kennelijk dat het een stuk drukker wordt, groter, meer mensen. De link gaat vooral over aantallen en oppervlakten en groei. Ik vind dat opvallend, vooral als ik dat afzet tegen de berichten over Spiel, maar ook over SpSp van vorig jaar bijvoorbeeld. Berichten waarin behalve heel veel spellen toch ook heel veel mag ik zeggen geklaag voorkomt over almaar stijgende drukte.
Waarom moet alles altijd groter? Of is dat een economische wetmatigheid?
Bij het Spellenspektakel is de groei het gevolg van de verruiming van het aanbod. Een deel van een extra hal voor speelgoed en TCG’s. Mooie ontwikkeling. In mijn optiek in eerste aanleg kwalitatief, groei in aantallen is een logisch gevolg. Dat is voor mij hét nieuws.
Bovendien fijn dat de rest van die hal ruimte biedt voor groei van het evenement, zonder de druk op de vierkante meter te verergeren.
Frank Bunnik had een vooruitziende blik. Ik begrijp wel waarom hij zo vrolijk op de foto staat. Een knaller van een bezoekersrecord, gecombineerd met een prima zaalindeling, waardoor ik de drukte nooit als last heb ervaren. De organisatie heeft een topprestatie geleverd.