Hoe heb je het Spellenspektakel 2024 beleefd?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Re: Hoe heb je het Spellenspektakel 2024 beleefd?
Ik was er vandaag met mijn vrouw en de kinderen.
Het was druk, maar niet ontoegankelijk. Ik vond het ruim genoeg. Veel kunnen spelen met de kinderen, en terwijl zij even op het kinderplein waren samen (met wat anderen) Nunatak kunnen spelen.
Ik vond het echt aangenaam ten opzichte van vorige jaren. En ook dit jaar weer eens echt goede beursaanbiedingen. Flinke kortingen en ook op goede nieuwe spellen. Zeer tevreden!
Het was druk, maar niet ontoegankelijk. Ik vond het ruim genoeg. Veel kunnen spelen met de kinderen, en terwijl zij even op het kinderplein waren samen (met wat anderen) Nunatak kunnen spelen.
Ik vond het echt aangenaam ten opzichte van vorige jaren. En ook dit jaar weer eens echt goede beursaanbiedingen. Flinke kortingen en ook op goede nieuwe spellen. Zeer tevreden!

-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat speelgoeddeel begrijp ik ook niet, van mij mag op die plek sowieso een veel ruimere bring&buy komen zodat ook iedereen de kans krijgt dat te bezoeken. Dat lijkt me een stuk nuttiger en daar is gezien de drukte bij die stand heel veel animo voor.Dagmar schreef: zo 10 nov 2024, 17:25 Inderdaad: meer vloeroppervlakte zodat de spellenliefhebbers allemaal een fijne dag kunnen hebben. Ze hebben in de jaarbeurs nog wel wat ruimte vrij en anders mag voor mij het speelgoedddeel weer weg. Maar ik ga er helaas niet over en moet dus ook afwachten hoe het volgend jaar gaat zijn.
- WTULTC
- Elfenkoning
Ik heb 2 dagen gedemoed voor Asmode en voornamelijk MLEM en Aqua uitgelegd. Voor MLEM was een er mooie aanbieding en vrijwel iedereen waaraan ik het met mijn enthousiasme heb uitgelegd heeft het daarna gekocht. Waardoor het beide dagen vroegtijdig uitverkocht raakte.
Het is altijd leuk als mensen nav je uitleg en het plezier in het spel daarna overgaan tot aankoop van het spel.
Zaterdag vond ik het als demoer voor mijn gevoel drukker aan. Zondag was wat met gemoedelijker vond ik.
Leuk was om dat ik gisteren als een flits voorbij kwam in het 20.00 u journaal. Gaaf dat het Spellenspektakel het journaal heeft gehaald al ging het item meer over coöperatieve spellen.
Uiteraard was het ook leuk om weer de bekende gezichten te zien en te spreken.
Het is altijd leuk als mensen nav je uitleg en het plezier in het spel daarna overgaan tot aankoop van het spel.
Zaterdag vond ik het als demoer voor mijn gevoel drukker aan. Zondag was wat met gemoedelijker vond ik.
Leuk was om dat ik gisteren als een flits voorbij kwam in het 20.00 u journaal. Gaaf dat het Spellenspektakel het journaal heeft gehaald al ging het item meer over coöperatieve spellen.
Uiteraard was het ook leuk om weer de bekende gezichten te zien en te spreken.
-
gsus77
- Jakkiebak!
Dat is al n stevige hap uit het budget!Nightdream schreef: zo 10 nov 2024, 12:24
Dit was onze haul:
- Een Eevee-Pokéball (Voor een goede vriendin die echt van Eevee houdt)
- Senjutsu: Battle For Japan (Voor een goede vriend waar we altijd kerst mee vieren)
- Smallworld
- Flamecraft
- Unmatched Adventures: Tales to Amaze
- The arena of Baradum
- Battle Royale
- Alles aan boord
- Squirrel Away
- 2 setjes dobbelstenen gegrabbeld, voor ieder van ons eentje
- Boek van Iris Compiet
Groeten uit Leuven
Gunther & co
Gunther & co
-
gsus77
- Jakkiebak!
Dit jaar erg geschrokken van de aanschuifrij op zaterdagochtend. 100m lang 5mensen breed aan twee kanten.
Uiteindelijk binnengeraakt en wij hadden de indruk dat zaterdag echt heel druk was. Maar al bij al niet drukker dan anders.
Een paar ontgoochelingen: windmill valley had een inschrijvingslijst en Intarsia had 4/5 tafels maar toch een wachtrij…
Bij windmill Nox nog n keer in levende lijve ontmoet. Die demode daar op zaterdag. Toffe kerel.
Spiel is voor ons (1dag) de kijk- en loopbeurs. Spellensspek. is onze speelbeurs. Over de twee dagen (zondag om 15u vertrokken) hebben we 15 spellen gespeeld.
Spelen op een beurs is voor ons kennismaken. Daarom spelen we een paar rondjes, vragen we naar hoe het einde eruit ziet en maken we plaats voor de volgende groep.
Eindelijk onbewuste eens kunnen testen, welliswaar in moeilijke omstandigheden omdat het demoteam overbevraagd is.
Maar wat een moooi spel. Die onderdelen, de prachtige kaarten, de doorzichtige pareltjes van kaarten die erover komen te liggen, een gewelidige insteek. Alleen moeilijk te testen op zo’n beurs.
Kortom leuke maar uitputtende twee dagen.
Groetjes uit Leuven.
Gunther
Uiteindelijk binnengeraakt en wij hadden de indruk dat zaterdag echt heel druk was. Maar al bij al niet drukker dan anders.
Een paar ontgoochelingen: windmill valley had een inschrijvingslijst en Intarsia had 4/5 tafels maar toch een wachtrij…
Spiel is voor ons (1dag) de kijk- en loopbeurs. Spellensspek. is onze speelbeurs. Over de twee dagen (zondag om 15u vertrokken) hebben we 15 spellen gespeeld.
Spelen op een beurs is voor ons kennismaken. Daarom spelen we een paar rondjes, vragen we naar hoe het einde eruit ziet en maken we plaats voor de volgende groep.
Eindelijk onbewuste eens kunnen testen, welliswaar in moeilijke omstandigheden omdat het demoteam overbevraagd is.
Maar wat een moooi spel. Die onderdelen, de prachtige kaarten, de doorzichtige pareltjes van kaarten die erover komen te liggen, een gewelidige insteek. Alleen moeilijk te testen op zo’n beurs.
Kortom leuke maar uitputtende twee dagen.
Groetjes uit Leuven.
Gunther
Groeten uit Leuven
Gunther & co
Gunther & co
- Pura Vida
- Kardinaal
Met zoon 2 vandaag een dagje geweest. 's Morgens was het goed toeven in onze favoriete hal. Toch waren de tafels voor Babylon bij Geronimo al meteen vol, wat zo bleef de rest van de dag. Cat in the box lukte wel, maar met zijn tweeën vond ik die niet goed genoeg om te kopen en met vier krijg ik het niet op tafel hier. Daarna liepen we doelgericht door naar Phanerozoic, dat werd uitgelegd door een sympathieke meneer van Broken Mill. Komt volgend jaar op Kickstarter en ga ik zeker backen. Dit mooie kaartspel speelt aangenaam, met veel keuzen per beurt en met geinige thematische motiefjes in het systeem. Vervolgens gingen we naar de buren voor Andromeda escape, prima uitgelegd bij Bad Rule games. Dit is een soort Barricade in space maar dan natuurlijk leuker. Alleen net niet genoeg om aan te schaffen.
Na de poffers en loempia's gingen we op zoek naar de stand van Gamin' Biz, waar nog net een paar setjes extra salt kaarten lagen voor Sea, salt and paper. Pixies ook maar meteen gekocht. Een erg leuk spelletje. Bij Jumping Turtle Games lag wel een mooie Evacuation te koop, maar spelen was er niet bij dus niet aangeschaft. Bij White Goblin wist een vriendelijke mevrouw mij te vertellen dat de tweede set dierentuinplattegronden voor Ark Nova "op de boot lagen". Dat vonden wij goed nieuws. Bij 999 was alles schitterend ingericht voor Sky Team, tot en met een vliegtuig en zwermen piloten aan toe. Het spel deed ons niets, nee, zoon 2 vond juist Tureluurs bij een veel kleiner standje een zekere aankoop: een coöperatief kaartspelletje waarvan een deel van de opbrengst naar de Vogelbescherming gaat. Prachtige illustraties uit een ander Nederlands tijdperk, Jac. P. Thijsse stijl. Het spel is een beetje zo zo en kent maar weinig echte keuzes maar speelt best relaxed weg. Kluster lag in het voorbij lopen nog vrij op een tafel maar na drie zeer geinige potjes was onze klustermanie toch voorbij. En weg waren we weer. Prima dagje gehad.
Na de poffers en loempia's gingen we op zoek naar de stand van Gamin' Biz, waar nog net een paar setjes extra salt kaarten lagen voor Sea, salt and paper. Pixies ook maar meteen gekocht. Een erg leuk spelletje. Bij Jumping Turtle Games lag wel een mooie Evacuation te koop, maar spelen was er niet bij dus niet aangeschaft. Bij White Goblin wist een vriendelijke mevrouw mij te vertellen dat de tweede set dierentuinplattegronden voor Ark Nova "op de boot lagen". Dat vonden wij goed nieuws. Bij 999 was alles schitterend ingericht voor Sky Team, tot en met een vliegtuig en zwermen piloten aan toe. Het spel deed ons niets, nee, zoon 2 vond juist Tureluurs bij een veel kleiner standje een zekere aankoop: een coöperatief kaartspelletje waarvan een deel van de opbrengst naar de Vogelbescherming gaat. Prachtige illustraties uit een ander Nederlands tijdperk, Jac. P. Thijsse stijl. Het spel is een beetje zo zo en kent maar weinig echte keuzes maar speelt best relaxed weg. Kluster lag in het voorbij lopen nog vrij op een tafel maar na drie zeer geinige potjes was onze klustermanie toch voorbij. En weg waren we weer. Prima dagje gehad.
- usurper
- Geheim Genootschap
Zondag heb ik de beurs een keer van de andere zijde kunnen beleven. Ik stond als demoër bij Geronimo Games en heb me uitstekend vermaakt. Veel enthousiaste mensen aan de tafels gehad. De tafels waren bijna continu vol. Gelukkig hadden de meeste mensen geduld als ze even moesten wachten op uitleg. Erg fijn. De sfeer was uitstekend.
Wat me wel opviel was het aantal mensen dat kwam vragen voor review exemplaren. Ik weet ook niet waarom ze dat aan mij kwamen vragen. Misschien dat ik een van de oudste aanwezigen was:)
Wat me wel opviel was het aantal mensen dat kwam vragen voor review exemplaren. Ik weet ook niet waarom ze dat aan mij kwamen vragen. Misschien dat ik een van de oudste aanwezigen was:)
We live to survive our paradoxes
- BrokenMill
- Grote Dienaar
- Contacteer:
Het waren voor mij 2 top dagen! Ik stond er met mijn spellen Phanerozoic en World Stitchers.
Het eerste kwartiertje van de beurs was altijd even rustig, maar daarna zaten mijn 2 demo tafels constand vol tot het eind van de dag. Altijd leuk om te horen als de mensen die je spel aan het spelen zijn anderen overtuigen om het ook te spelen omdat ze het zo leuk vinden.
Dank aan de organisatie en alle gezellige bezoekers!
Het eerste kwartiertje van de beurs was altijd even rustig, maar daarna zaten mijn 2 demo tafels constand vol tot het eind van de dag. Altijd leuk om te horen als de mensen die je spel aan het spelen zijn anderen overtuigen om het ook te spelen omdat ze het zo leuk vinden.
Dank aan de organisatie en alle gezellige bezoekers!
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Het Onbewuste doet het een stuk beter dan ik vooraf had verwacht. En dat is natuurlijk voor mij goed, maar dat geeft ook uitdagingen. Zo had ik oorspronkelijk maar 2 demotafels bedacht voor dit spel. Ik heb er nog 3 van kunnen maken, met 2 demo'ers verdeeld over deze 3 tafels. Maar als beide demo'ers net zijn begonnen aan een uitleg en er komt een derde groep zitten, dan moet die helaas even wachten. Ik hoop dat de uitleg uiteindelijk wel goed was?gsus77 schreef: zo 10 nov 2024, 22:04 Eindelijk onbewuste eens kunnen testen, welliswaar in moeilijke omstandigheden omdat het demoteam overbevraagd is.
Met de informatie die ik nu heb had ik voor het Onbewuste ook 6 tafels gedaan net als Distant Skies, maar dat maanden van te voren, voor release van de spellen, inschatten blijft lastig.
Keep Exploring Games
- warjan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: game on!
- Contacteer:
Het auteursplein een niche op een grote beurs vol toffe al gepubliceerde spellen (spellen van de toekomst spelen, die nog veranderen of uiteindelijk geen toekomst blijken te hebben en ook meer serious games gericht zijn is anders dan een af product).
Toch was de aanloop prima en is er veel gespeeld. Alle makers (18 per dag) hebben mooi diverse demo's of tests gehad en in een enkel geval ook verkoop. En we hebben nog met een auteursprijs een aantal spelauteurs met hun publicaties van afgelopen jaren gelauwerd. Bericht daarover volgt.
Zelf hebben we 1 tafel met GRUNN (en FRYSK) het elk moment druk gehad. Ik gok dat we ook dit jaar meer tafels hadden kunenn vullen, maar vooralsnog geen spijt van een kleinere focus.
Toch was de aanloop prima en is er veel gespeeld. Alle makers (18 per dag) hebben mooi diverse demo's of tests gehad en in een enkel geval ook verkoop. En we hebben nog met een auteursprijs een aantal spelauteurs met hun publicaties van afgelopen jaren gelauwerd. Bericht daarover volgt.
Zelf hebben we 1 tafel met GRUNN (en FRYSK) het elk moment druk gehad. Ik gok dat we ook dit jaar meer tafels hadden kunenn vullen, maar vooralsnog geen spijt van een kleinere focus.
arjanvanhouwelingen.com
- Arjen T.
- Veenboer
Vorig jaar kon ik niet, dit jaar ben ik op de zondag geweest. Ja, het was zeker weer druk. Maar dat hoort er een beetje bij. Maar het was beter te behappen dan wat van vorige keer was blijven hangen. Uiteindelijk heb ik toch wat spellen van mijn verlanglijstje kunnen spelen. (Harmonies, Let's go to Japan, Fit to print en Het witte kasteel.)
We've got a winner!
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
dit jaar wederom voor 999games gaan demoën, met name Wyrmspan en Intarsia. Voor beide spellen was er erg veel belangstelling waarbij in eerste instantie er 12 tafels Wyrmspan en 8 tafels Intarsia waren, maar vanwege de wachtrij die steeds langer werd bij Intarsia hadden we na zaterdag 4 tafels Wyrmspan ingewisseld voor 4 Intarsia. en bij Wyrmspan als er maar 3 spelers waren bij een potje de andere 2 speelplekken ook benut voor een 2 spelers potje met gewoon de andere helft van de grot- en draakkaarten, ging prima
. En beide slechts 2 rondes vanaf het begin al, waarmee je het spel prima doorhebt meestal
de wachtrij bij intarsia was een constante, hoewel het goed doorliep volgens mij en van de meeste bezoekers heb ik max 10 minuten wachtrij teruggehoord bij navraag.
Veel enthousiasme vanuit de bezoekers over Intarsia en wyrmspan. Van de laatste vaak gehoord dat mensen het al thuis hadden liggen maar nog niet gespeeld en dat dit een mooie boost was met de regeluitleg vanuit ons om het nu daadwerkelijk op tafel te krijgen. Veel mensen die wingspan kenden en niewusgierig waren naar de verschillen en overeenkomsten. Of mensen die werkelijk van niets wisten en gewoon op de naam afkwamen omdat het over draken ging.
Leuke en gezellige dagen wat mij betreft! Helaas moest ik zelf wel afhaken zondagmiddag na 16 omdat mijn lijf het niet meer trok, maar tot die tijd enorm naar mijn zin gehad. Enkele bekenden hier van het forum gezien en gesproken ook nog
.
Veel enthousiasme vanuit de bezoekers over Intarsia en wyrmspan. Van de laatste vaak gehoord dat mensen het al thuis hadden liggen maar nog niet gespeeld en dat dit een mooie boost was met de regeluitleg vanuit ons om het nu daadwerkelijk op tafel te krijgen. Veel mensen die wingspan kenden en niewusgierig waren naar de verschillen en overeenkomsten. Of mensen die werkelijk van niets wisten en gewoon op de naam afkwamen omdat het over draken ging.
Leuke en gezellige dagen wat mij betreft! Helaas moest ik zelf wel afhaken zondagmiddag na 16 omdat mijn lijf het niet meer trok, maar tot die tijd enorm naar mijn zin gehad. Enkele bekenden hier van het forum gezien en gesproken ook nog
Laatst gewijzigd door Bart op do 14 nov 2024, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hiernavolgende berichten over demoërs uit dit topic gehaald en in een apart draadje geplaatst
Reden: Hiernavolgende berichten over demoërs uit dit topic gehaald en in een apart draadje geplaatst
~ Always look on the bright side of life ~

- spothetspel
- Locomotief
- Contacteer:
Bekijk alvast een korte impressie van het afgelopen Spellenspektakel
-
Iris_
Wederom twee dagen naar het Spellenspektakel geweest met een vriendin.
We gingen eerst naar Intarsia, we konden meteen aanschuiven. Leuk spel, makkelijke regels, snel gespeeld. Vervolgens eindelijk eens een keer Wolven kunnen spelen. Ik was enthousiast, vriendin van mij liep niet over van enthousiasme.
Richting White Goblin Games voor Faraway en Let's go to Japan. Faraway aangeschaft. Nog eens een keer de regels van Let's go to Japan doornemen en dan komt het spel op de wensenlijst.
Amritsar gespeeld zonder enige voorkennis. Een fijne euro, maar niet bovengemiddeld goed. Het laatste uur van de spellenbeurs konden we nog aansluiten bij Wondrous creatures. Uitleg van Geert gekregen, ondanks de lange dag was hij nog steeds erg enthousiast. Mooi spel om te zien, leuk om te spelen, qua moeilijkheidsgraad valt het spel wel mee. Had mijn twijfels of dit spel vernieuwend genoeg zou zijn t.o.v. alle andere spellen die er al zijn waarbij je grondstoffen e.d. verzamelt om doelen te behalen.
Tijdens het avondeten nog een paar keer Faraway gespeeld en toen we bij het hotel aankwamen was er een gezellige zaal waar spellen ter beschikking waren gesteld om te spelen. We hadden geluk dat Wondrous creatures er lag. Dit was de afsluiter van de eerste dag. Zit toch meer in dan we in eerste instantie dachten, de eigenschappen van de kaarten maken het spel interessant.
De tweede dag begonnen met Coffe rush. Grappig spelletje, ziet er erg leuk uit. Misschien net iets te simpel en te weinig variatie. Vervolgens een erg fijne uitleg gekregen bij Het onbewuste. Dit spel stijgt naar de eerste plek van mijn wensenlijst. Prachtige illustraties, ontzettend thematisch en een fijne euro. Ik stond er inderdaad van te kijken dat er maar drie tafels waren, maar ik begrijp dat zoiets lastig in te schatten is en dat er keuzes gemaakt moeten worden.
Even in de rij gestaan bij Harmonies. Ik had niet verwacht dat ik dit spel zo leuk zou vinden. Harmonies gaat nog regelmatig gespeeld worden. Tangram city was ook prima, maar ik had toch wel enkele aspecten die ik minder vond. Niet het beste tetrisspel van Uwe.
Komeet is een aanrader! Twee rondes Wyrmspan gespeeld. Erg leuk, maar niet vernieuwend of enthousiast genoeg om dit spel zelf aan te schaffen. Ik vermoed dat ik dan toch liever Wingspan speel.
Afgesloten met de filler Royale: Party at Louis. Een leuke puzzel om de juiste kaarten te pakken. Op het moment dat je nog maar één doel hebt liggen is het eindeloos afwachten totdat de juiste kaarten toevallig voorbij komen.
Ontzettend genoten! Onze volledige wensenlijst kunnen spelen! Niets aan te merken op de beurs, de organisatie was weer dik in orde.
We gingen eerst naar Intarsia, we konden meteen aanschuiven. Leuk spel, makkelijke regels, snel gespeeld. Vervolgens eindelijk eens een keer Wolven kunnen spelen. Ik was enthousiast, vriendin van mij liep niet over van enthousiasme.
Richting White Goblin Games voor Faraway en Let's go to Japan. Faraway aangeschaft. Nog eens een keer de regels van Let's go to Japan doornemen en dan komt het spel op de wensenlijst.
Amritsar gespeeld zonder enige voorkennis. Een fijne euro, maar niet bovengemiddeld goed. Het laatste uur van de spellenbeurs konden we nog aansluiten bij Wondrous creatures. Uitleg van Geert gekregen, ondanks de lange dag was hij nog steeds erg enthousiast. Mooi spel om te zien, leuk om te spelen, qua moeilijkheidsgraad valt het spel wel mee. Had mijn twijfels of dit spel vernieuwend genoeg zou zijn t.o.v. alle andere spellen die er al zijn waarbij je grondstoffen e.d. verzamelt om doelen te behalen.
Tijdens het avondeten nog een paar keer Faraway gespeeld en toen we bij het hotel aankwamen was er een gezellige zaal waar spellen ter beschikking waren gesteld om te spelen. We hadden geluk dat Wondrous creatures er lag. Dit was de afsluiter van de eerste dag. Zit toch meer in dan we in eerste instantie dachten, de eigenschappen van de kaarten maken het spel interessant.
De tweede dag begonnen met Coffe rush. Grappig spelletje, ziet er erg leuk uit. Misschien net iets te simpel en te weinig variatie. Vervolgens een erg fijne uitleg gekregen bij Het onbewuste. Dit spel stijgt naar de eerste plek van mijn wensenlijst. Prachtige illustraties, ontzettend thematisch en een fijne euro. Ik stond er inderdaad van te kijken dat er maar drie tafels waren, maar ik begrijp dat zoiets lastig in te schatten is en dat er keuzes gemaakt moeten worden.
Even in de rij gestaan bij Harmonies. Ik had niet verwacht dat ik dit spel zo leuk zou vinden. Harmonies gaat nog regelmatig gespeeld worden. Tangram city was ook prima, maar ik had toch wel enkele aspecten die ik minder vond. Niet het beste tetrisspel van Uwe.
Komeet is een aanrader! Twee rondes Wyrmspan gespeeld. Erg leuk, maar niet vernieuwend of enthousiast genoeg om dit spel zelf aan te schaffen. Ik vermoed dat ik dan toch liever Wingspan speel.
Afgesloten met de filler Royale: Party at Louis. Een leuke puzzel om de juiste kaarten te pakken. Op het moment dat je nog maar één doel hebt liggen is het eindeloos afwachten totdat de juiste kaarten toevallig voorbij komen.
Ontzettend genoten! Onze volledige wensenlijst kunnen spelen! Niets aan te merken op de beurs, de organisatie was weer dik in orde.
Laatst gewijzigd door Iris_ op ma 11 nov 2024, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- xkneepkens
- Grote Dienaar
- Contacteer:
Klinkt alsof de demo'er het spel niet goed heeft opgezet vrees ik. De 'einde spel' kaart voorkomt in 99.9% van de gevallen deze situatie (in de nieuwe druk). Alleen zeer uitzonderlijk komt het nog voor als je door veel geluk en heel veel onoplettendheid van je tegenstander elke beurt de optimale kaarten kan pakken uit het midden.Iris_ schreef: ma 11 nov 2024, 21:46 Afgesloten met de filler Royale: Party at Louis. Een leuke puzzel om de juiste kaarten te pakken. Op het moment dat je nog maar één doel hebt liggen is het eindeloos afwachten totdat de juiste kaarten toevallig voorbij komen.
Hoop dat het 'leuke puzzel' gevoel blijft hangen!