Spellen die je nooit weg doet

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellen die je nooit weg doet

Bericht door helena »

Bert B. schreef: za 19 jul 2025, 09:58
helena schreef: wo 09 jul 2025, 19:46 Ik ben groot fan van schrijver Ken Follet ...
Heb je de Millennium-trilogie gelezen?
De century- trilogie heb ik gelezen maar kingsbridge is mijn favoriet. Waarvan in september het zesde deel uitkomt.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Lucky Jack schreef: za 19 jul 2025, 13:12
helena schreef: wo 09 jul 2025, 19:46 Ik ben groot fan van schrijver Ken Follet en met name van de Kingsbridge serie. Naast de boeken en DVD's heb ik dus ook de spellen De Kathedraal en Brug naar de hemel, die zéker de deur niet uit gaan. En dan zijn er nog de erfstukken : een hele oude Monopoly van opa en oma, die met de 1-100 gulden (alhoewel ik Monopoly vreselijk vind) , en Klok en hamer ( de uitvoering die ook in museum van Gijn te vinden is) die natuurlijk blijven.
Even offtopic over Ken Follet. Hij zet inderdaad een sfeervolle Middeleeuwse wereld neer en ik heb alle Kingsbridge boeken met plezier gelezen. Maar hij heeft zo'n ongezonde fascinatie voor de 'harige driehoekjes' en borsten dat het gewoon lachwekkend wordt.
De bijzonder visuele beschrijving van een verkrachting was minder lachwekkend.
helena schreef: vr 25 jul 2025, 08:53
Bert B. schreef: za 19 jul 2025, 09:58 Heb je de Millennium-trilogie gelezen?
De century- trilogie heb ik gelezen maar kingsbridge is mijn favoriet. Waarvan in september het zesde deel uitkomt.
Deze off-topics zijn het ideale moment om een ouder draadje terug op te vissen: Wat lees jij?
Afbeelding
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

War of the Ring, zonder twijfel. Toen ik het spel in 2004 of 2005 kocht, kwam er enkele jaren nadien (2010 meen ik) die dure collectors edition uit van de eerste editie. Destijds zag dat er echt vet uit en ik hoopte via mijn toenmalige speciaalzaak een exemplaar op de kop te tikken, maar we waren net te laat. Geleidelijk aan heb ik besloten om zelf aan de slag te gaan met de miniaturen. Ares bracht dan de tweede editie uit, enkele jaren later nog maar eens een luxe-editie en dit jaar voor de verandering nog maar eens een luxeversie...

Mijn exemplaar is echt een uniek stuk/samenraapsel (aan het worden). Ik gebruik nog de figuren van de lang vergeten eerste Nederlandstalige editie (met die grote vliegende Nazguls met hun gekke bekken), schilderde zelf de miniaturen, gebruik de xxl-speelmat en zelf geschilderde strongholds van twee verschillende ontwerpers (via Etsy). Voor de hoofdpersonages gebruik ik dan weer de miniaturen van mijn uitgebreide collectie GW MESBG, die toch nog net iets mooier zijn dan de mini's in de speldoos.

Die extra's maken het spel nóg intenser dan het is. Gisteren nog een epische sessie van 4 uur gespeeld waarbij de lichte speler 4 militaire punten haalde en het spel leek te gaan winnen, maar de schaduwkant haalde op het einde van diezelfde beurt alsnog de nodige 10 punten om de duistere te laten overwinnen...

Wij gebruiken nu al 20 jaar nog steeds die akelig kleine Nederlandstalige kaartjes met die nóg kleinere lettertjes. Geen zegen voor mijn ouder wordende ogen. Het feit dat ik met potlood de regelwijzigingen van de tweede editie aanbracht op de kaartjes helpt uiteraard ook niet. Ik heb lang geaarzeld om gewoon een nieuw exemplaar van de tweede editie te kopen (louter voor de iets grotere kaarten), maar ondertussen vond ik een betere oplossing: eind dit jaar arriveren de extra grote speelkaarten n.a.v. de 20e verjaardag van het spel (en een volstrekt overbodig luxueus regelboek).
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Dit vraagt om een foto, toch?
Afbeelding
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Bart schreef: vr 25 jul 2025, 14:58 Dit vraagt om een foto, toch?
Ik ben geen held op dat gebied…
Hopelijk is deze bijlage ietwat duidelijk?
Bijlagen
IMG_3126.jpeg
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Mooi!
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Inderdaad wat Bart zegt, mooi.
En past precies op tafel zo te zien.
Afbeelding
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

roubosga schreef: za 26 jul 2025, 13:27 Inderdaad wat Bart zegt, mooi.
En past precies op tafel zo te zien.
Er kan nog een klein spel naast ☺️. Nog geen seconde spijt gehad van die Geeknson.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

helena schreef:
Bert B. schreef: za 19 jul 2025, 09:58
helena schreef: wo 09 jul 2025, 19:46 Ik ben groot fan van schrijver Ken Follet ...
Heb je de Millennium-trilogie gelezen?
Leuk! Die ga ik zeker lezen Afbeelding Kingsbridge en Century vond ik allebei zeer de moeite waard. Never/nooit is ook interessant, heeft hij geschreven n.a.v. zijn research voor Val der Titanen, waaruit bleek dat niemand uit was op oorlog, totdat het onvermijdelijk was. In Never (dat zich nu afspeelt) gaat het erover of dat nu wederom zou kunnen gebeuren.

Dan Brown komt in september ook met een nieuw boek begreep ik. Niet het niveau van Follett, maar wel vermakelijk.

Hebben we weer wat om te lezen. Afbeelding

Wel jammer dat ze net na da zomer(vakantie) komen, maar bewaren tot het voorjaar gaat me toch niet lukken AfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie