Spellendatabase bètaversie - meldingen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Spellendatabase bètaversie - meldingen
Nog een wens, een rare misschien voor de oudere spellen liefhebbers onder ons: het eerste dat ik nu zie is de hoogste waarderingen als totaal, waardoor de eerste pagina alleen de ouwe meuk / klassiekers bevat (*doorhalen wat niet van toepassing is). Als visitekaartje voor de gigantische database vind ik dat wat minder. In de oude versie waren er ook wel tijdvakken van 10 jaar zichtbaar. Of we nemen gewoon de 'laatste waarderingen' als bovenste lijstje. Sowieso dub ikzelf nog een beetje hoe iemand het beste binnenkomt op de database. Als je op zoek bent, of juist een beetje wilt grasduinen...
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Deze optie komt op een later moment zeker terug.Pura Vida schreef: zo 28 dec 2025, 17:04 In de oude versie waren er ook wel tijdvakken van 10 jaar zichtbaar.
-
Pura Vida
- Kardinaal
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Aan de update van de bot te zien, met welke nieuwe spellen er zijn toegevoegd, heeft er iemand een hack testje gedaan. Ik was het niet, maar complimenten voor degene die er aan gedacht heeft.
-
Pura Vida
- Kardinaal
De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens
. Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Volgens mij heb ik er een paar van jou gewijzigd die fout waren. Ik denk dat het http stukje ervoor moet.Pura Vida schreef: vr 09 jan 2026, 08:53 De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens. Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
-
mmerlier
- Website beheerder
Inderdaad, graag https:// toevoegen aan de links.siepie schreef: vr 09 jan 2026, 10:05Volgens mij heb ik er een paar van jou gewijzigd die fout waren. Ik denk dat het http stukje ervoor moet.Pura Vida schreef: vr 09 jan 2026, 08:53 De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens. Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
Ik heb zonet alle links die met www. begonnen gecorrigeerd!

-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ik vraag me sowieso af of iemand die laatste lijst ooit bekijkt. Lijkt me een beetje zonde van het werk om dat bij te houden.Pura Vida schreef: do 25 dec 2025, 09:57 Wens: vervang de lijst "minst gewaardeerde spellen" door de lijst met "meest gewaardeerde spellen". De eerste zegt namelijk niks (allemaal nul waarderingen).
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik vond die lijst juist handig om aan die spellen wel warderingen toe te voegen als ik t gespeeld had. zodat ze van de 0 afkomen.Pura Vida schreef: do 25 dec 2025, 09:57 Wens: vervang de lijst "minst gewaardeerde spellen" door de lijst met "meest gewaardeerde spellen". De eerste zegt namelijk niks (allemaal nul waarderingen).
~ Always look on the bright side of life ~

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Dat vind ik precies ook wel het nut nog van die lijst. Wist ik niet. Zou ik mss wel eens bekijken.humske schreef: za 10 jan 2026, 11:21ik vond die lijst juist handig om aan die spellen wel warderingen toe te voegen als ik t gespeeld had. zodat ze van de 0 afkomen.Pura Vida schreef: do 25 dec 2025, 09:57 Wens: vervang de lijst "minst gewaardeerde spellen" door de lijst met "meest gewaardeerde spellen". De eerste zegt namelijk niks (allemaal nul waarderingen).
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Dat was inderdaad de bedoeling van deze lijst. Recent is er achterliggend een aanpassing gebeurd, zodat recent toegevoegde spellen meer vooraan komen.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Tijdje terug weer wat spellen toegevoegd maar die zijn niet doorgekomen. Is er iets misgegaan? Daarnaast kan ikzelf (nog) niet de box cover, BGG link en evt spelregels toevoegen. Scheelt moderators misschien tijd als dat wél kan?
-
mmerlier
- Website beheerder
Wees gerust, je wijzigingen en voorstellen staan nog klaar in de wachtrij bij de moderatoren.
Ook de functie om afbeeldingen en links door iedereen te laten opladen en wijzigen werd ondertussen geprogrammeerd. Dit wordt nu op de achtergrond getest. Na goedkeuring komt dit dan ook beschikbaar in beta.
Opladen en wijzigen van spelregels op dezelfde manier moet nog verder besproken worden.
Ook de functie om afbeeldingen en links door iedereen te laten opladen en wijzigen werd ondertussen geprogrammeerd. Dit wordt nu op de achtergrond getest. Na goedkeuring komt dit dan ook beschikbaar in beta.
Opladen en wijzigen van spelregels op dezelfde manier moet nog verder besproken worden.

-
Pura Vida
- Kardinaal
mmerlier schreef: zo 25 jan 2026, 21:14 Wees gerust, je wijzigingen en voorstellen staan nog klaar in de wachtrij bij de moderatoren.
-
mmerlier
- Website beheerder
Een aantal updates in de beta spellendatabase zijn nu beschikbaar:
- Bug 'foutmelding na toevoegen spel' opgelost
- Bijlages spellen mogelijk. Dit vervang de oude bijlages van de vroegere 'knowledge base'. Opladen momenteel enkel voor moderatoren mogelijk. Oude bijlages van de knowledge base zijn terug beschikbaar.
- Afbeeldingen ondersteunen nu ook webp en worden met hogere resolutie opgeslagen
- Mogelijkheid voor iedereen om links en afbeeldingen toe te voegen
- Veiligheidsupgrades achter de schermen
- TOP10 internationale spellen instellen mogelijk in gebruikerspaneel. Zie https://www.bordspelmania.eu/ucp.php
- Toplijsten terug beschikbaar: https://www.bordspelmania.eu/top25spellen . Aangepaste lijsten mogelijk door aanpassen URL, zowel in aantal als per decade: bijvoorbeeld https://www.bordspelmania.eu/top14spellen_90 of https://www.bordspelmania.eu/top3spellen_20