Hoe uniek is een spel?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Patries
Grote Dienaar

Re: Hoe uniek is een spel?

Bericht door Patries »

Grote kans dat als je smaak verandert, je halve spellenkast op marktplaats kan :D

(o weer een idee voor een nieuw topic: hoe is je smaak veranderd in de loop der jaren)
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Een spel hoeft voor mij niet uniek te zijn. Maar het moet ofwel iets nieuws introduceren t.o.v. wat ik al in de kast heb ofwel iets verbeteren.

Stel dat een worker placement spel met als thema gras maaien uitkomt. Het spel is wel ok, maar naar mijn gevoel niet in balans of er is teveel geluk met de kaarten die je trekt waardoor het voor ons tegenvalt.

Als dan een andere worker placement over gras maaien op de markt komt die het voor ons beter doet als het gaat om balans en het plezier dat we eruit halen verkoop ik het eerste grasmaai spel wel.
Patries
Grote Dienaar

Bericht door Patries »

Dan besluit je toch het tweede spel te kopen? Ik hou het dan vaak bij mijn eerste spel dat ik dus al had. Want ik kom er vaak pas achter dat het tweede spel leuker is als ik het spel bij iemand anders speel. Dan hoef ik het spel ook niet zelf te hebben.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Vaak zie ik online een review die precies verwoord wat het we spel heeft dat ik in het 1e zocht.

Soms kan ik hem inderdaad een keer spelen voordat ik hem koop of zie hem op een beurs.
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door siepie »

Ik heb 7 Wonders Duel te koop staan. Het klikte niet met dit spel. En die LOTR versie speelden we dit jaar op een beurs en die klikte wel. Dus ja, die gekocht en de ander te koop gezet.
Afbeelding