Compacte spellen voor één persoon

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Stoffel
Professor Pimpel

Re: Compacte spellen voor één persoon

Bericht door Stoffel »

Zombie in my pocket zou volgens wat ik hoorde ook goed zijn om solo te spelen.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Allen,

Alvast bedankt voor alle tips & beterschapswensen die ik heb mogen ontvangen.

Het aanbod van Yos-T neem ik zeker aan, ik heb hem al een PB gestuurd.

Ik ga me verder verdiepen in alle spellen die zijn genoemd. Le Havre en Agricola heb ik inderdaad al en hebben een (leuke) eenpersoonsvariant. Nadeel is echter dat er veel kleine onderdelen bij deze spellen zitten en mijn handen nog steeds wat trillen. Niet ideaal dus.

De trillende handen was wat essentiele informatie die ik vergeten was te noemen :cry:

Sinds vorige week speel ik met name Carcassone op de smartphone (Catan wil hij niet installeren). Niet mijn favoriete spel, maar de afkickverschijnselen nemen in elk geval wat af ;-)
r56ygf
Stamhoofd

Bericht door r56ygf »

Beterschap gewenst. :)

Misschien dat Ingenious een idee is en Blokus heeft ook een solo-variant. Kan echter ook te veel gepriegel zijn.
Barclay
Matroos

Bericht door Barclay »

Ik speel af en toe Roborally in mijn eentje. Ik zet een parcours uit en die moet dan gehaald worden met maar 1 set kaarten. Dus niet opnieuw schudden.
Catan dobbelspel is ook makkelijk alleen te doen.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Heel erg veel beterschap want er fijn is het niet wat ik ervan heb gelezen.

Leuke éénpersoonsspellen zijn Cities en Roll through the Ages. Ook nemen deze 2 spellen weinig ruimte in aangezien je zelfs met 2 spelers op een ziekenhuis tafeltje bij je bed zou kunnen spelen.

Destijds met het aanschaffen van spelen hebben ik en een vriend 3 exemplaren gekocht om zo ook elk met 6 spelers te kunnen spelen (normaliter zijn de spellen voor 4 spelers). Nu speel ik het nauwelijks met 6 personen.

Ik heb dus beide spellen met speelmateriaal voor 2 personen, doos en spelregels die ik wel aan je cadeau wil doen en betaal hierbij tevens de verzendkosten als je me even laat weten waar ze naar toe gestuurd kunnen worden.
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Beterschap gewenst. Gezien de trillende handen denk ik dat Onirim en K2 goede suggesties zijn. Daar hoef je eigenlijk alleen maar kaarten voor vast te kunnen houden / voor je te leggen. (Bij K2 moet je ook je 2 poppetjes verschuiven, maar dat lijkt me goed te doen)
meijerc
Burgemeester

Bericht door meijerc »

Sterkte met het herstel!

Ik ben slecht met het bedenken van solo spellen maar ik kan alleen maar denken aan Patience.
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Misschien is een Decktet een optie. Daar zijn meerdere solospellen voor ontworpen, waarvan ik vooral Adaman en Ivory Tower goed te pruimen vind. Net nog een potje gedaan (een eigen variant dat wel. Is te vinden op BGG). Het zijn wel korte spelletjes (Adaman 5, Ivory Tower 10 minuten ongeveer), maar het is niet het enige wat je kan doen met zo'n Decktet. Misschien helpt deze geeklist je:

Decktet Solitaire Games
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Misth schreef:Heel erg veel beterschap want er fijn is het niet wat ik ervan heb gelezen.

Leuke éénpersoonsspellen zijn Cities en Roll through the Ages. Ook nemen deze 2 spellen weinig ruimte in aangezien je zelfs met 2 spelers op een ziekenhuis tafeltje bij je bed zou kunnen spelen.

Destijds met het aanschaffen van spelen hebben ik en een vriend 3 exemplaren gekocht om zo ook elk met 6 spelers te kunnen spelen (normaliter zijn de spellen voor 4 spelers). Nu speel ik het nauwelijks met 6 personen.

Ik heb dus beide spellen met speelmateriaal voor 2 personen, doos en spelregels die ik wel aan je cadeau wil doen en betaal hierbij tevens de verzendkosten als je me even laat weten waar ze naar toe gestuurd kunnen worden.
Hoe bevallen de spellen?
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Nogmaals dank aan allen voor alle beterschapswensen en adviezen over de te spelen spellen. Ik heb mij de afgelopen periode uitstekend weten te vermaken met:

Rattenkrieg Met dank aan Yos-T voor het toezenden. Een lekker kort spel voor tussendoor, waarbij de slag om Stalingrad tussen de Duitser en de Russen wordt nagespeeld. Simpele regels, kort in tijdsduur en zeer compact. Je moet wel van winnen houden, want het is niet erg moeilijk om te winnen. :D

Roll Through the Ages Met dank aan Misth voor het toezenden. Een leuk spel, waar meer in zit dan ik in eerste instantie had verwacht. Ook dit spel heeft eenvoudige regels en is eenvoudig uit te leggen aan het bezoek, waardoor ik het meer met twee heb gespeeld dan alleen. Ik moet me nog wel gaan verdiepen in de nieuwe spelregels die er inmiddels zijn.

Cities Eveneens met dank aan Misth voor het toezenden. Uitdagend! Een soort legpuzzel waarbij de eindscores ver uit elkaar kunnen liggen. Het ene potje scoor je een prachtig puntenaantal, terwijl het het volgende potje drama is. Dit spel heb ik voornamelijk alleen gespeeld en nog niet met twee personen (of meer).