Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
In maart 2011 ben ik ernstig ziek geworden (Guillain-Barré syndroom). Ik zal jullie de details onthouden, maar na 11 weken ziekenhuis (waarvan 7 op de IC) lig ik inmiddels alweer geruime tijd in het revalidatiecentrum.
Het gaat hier goed en ik kan inmiddels mijn handen weer gebruiken. Wel begin ik wat afkickverschijnselen te vertonen omdat ik sinds februari (!) geen bord- of kaartspel meer heb gespeeld
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar leuke en uitdagende spellen die ik in mijn eentje kan spelen. Het spel zal compact moeten zijn, omdat ik het vanuit mijn bed op een uitklaptafeltje zal gaan spelen.
Om een beeld te geven van het soort spellen die voorheen het meest op de tafel kwamen: Goa, Agricola, Le Have, Carson City en Puerto Rico.
Ik heb begrepen dat Pocket Civ wel een dankbaar en vrij compact spelletje is, maar het is een print & play-spel, en ik weet niet of je alweer over zoveel 'handigheid' beschikt dat je dit zou kunnen maken—maar misschien is er iemand in de buurt die het voor je kan doen? Verder zijn sommige kaarten van Age of Steam en Steam geschikt voor 1 speler (Puerto Rico en Barbados), maar die dingen zijn duur. Voor de Poorten van Loyang is speelbaar in je eentje. De meeste coops kun je in je eentje doen: Ghost Stories is wat dat betreft wel een van de populairdere titels.
Als alternatief is er natuurlijk ook het web: BrettSpielWelt en consorten.
rattenkrieg: Een solo wargame ter grootte van een ansichtkaart. Als je interesse hebt stuur ik hem naar je op (als ik hem nog kan vinden). Ook zelf nooit gespeeld.
Ik speel zelf de al eerder genoemde spellen Onirim en Al Cabohne vaak solo (in de trein).
Verder is K2 ook nog wel te doen. Bord is niet heel erg groot, en verder heb je eigenlijk enkel kaarten.
Geweldig om solo te doen!
Allereerst heel veel sterkte en beterschap gewenst!
Wat voor de hand liggende opties zijn de verschillende smart games.
Anti virus, dat spel waarbij je dat autotje er uit moet zien te krijgen (naam kwijt!) Etc.
Meeste waar ik vanaf wist is al genoemd.
- Space Hulk, Death Angel, The card game is ook goed alleen speelbaar en neemt niet veel plaats in.
- Lord of the Rings, the card game, als je de grote doos thuis laat.
- Roll through the Ages: The Bronze Age
- Thunderstone: als je de doos thuis laat