[I-pad] Toegevoegde waarde digitale bord- en kaartspellen

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: [I-pad] Toegevoegde waarde digitale bord- en kaartspelle

Bericht door cymric »

Flash schreef:Het komt bij ons vrij vaak voor dat als we een spel voor het eerst spelen dat achteraf blijkt dat we de regels niet geheel goed hebben toegepast. Dit zal bij de digitale variant niet gebeuren omdat het systeem alle regels in acht neemt.
Precies, en dat is dus ook meteen het nadeel. Als er dáár fouten inzitten, kan je die niet corrigeren. Huisregels, varianten, ... : kan niet worden opgenomen (iig niet zomaar). Je zit vast aan de implementatie die je koopt.

Afgezien van dit alles: voor mij zou de toegevoegde waarde met name zitten in het invullen van een verloren uurtje, maar om er serieus mee te spelen... nee. In ieder geval niet op een smartphone: veel te klein scherm om wat dan ook te doen. Ik kan me voorstellen dat als ik me zou bezighouden met spelontwerp, ik het geheel ook digitaal zou testen: makkelijker om regels te wijzigen en meer mensen te laten proberen.
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Ik zie er wel toekomst in. Maar dan wel met meer tablets, zodat je ook spellen kunt spelen door info 'geheim' te kunnen houden (bijv. door een kartonnen staander half op je tablet neer te zetten) en aangevuld met 'echte' speelstukken (zoals die iPawn waar nu alleen stompzinnige oude troep voor is uitgebracht.

Kan me ook voorstellen dat je met '1 tablet per speler' ook mooie spellen kunt uitbrengen met een variabel speelbord (leg die dingen maar naast elkaar...)

Het zou maar zo de enige manier kunnen zijn dat onze niche hobby uitgroeit tot een wat grotere hobby.

Het zou i.i.g. een stuk makkelijker worden om 'fiddly' spellen (denk aan Splotter spellen als Roads & Boats) wat makkelijker op tafel te krijgen.... De weggetjes 'teken' je dan gewoon op je tablet.
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

Leuke link, http://www.appannie.com/matrix/ipad/nederland/

Je kan verschillende selecties uitvoeren... vind het zelf wel handig om te kijken wat er allemaal te verkrijgen is.
Afbeelding