Jij schreef dat de groep steeds doodging, nou als dat zo is zou de DM wel wat voorzichter met de karakters mogen omgaan. Ik zie het helemaal voor me: groepje net begonnen helden, nat achter de oortjes, stuit op een of andere allervreselijkste tegenstander. De groep denkt; tsja, de DM zal er een bedoeling mee hebben en probeert maar weg te lopen, zich te verstoppen, te onderhandelen, wat dan ook als het maar geen vechten is. Maar de tegenstander heeft gewoon honger en doet hap slik weg...
Tsja jongens, ga maar vast een nieuw karakter rollen!
Klinkt als een heel gemene DM
Maar ik begrijp nu dat je gewoon steeds pech hebt met het groepje, dat er steeds een reden is waarom de spelers / DM niet meer door kunnen gaan. En blijkbaar ligt dat nogal gevoelig...
Dat is zeker vervelend, dus laten we dan maar zeggen: succes met het vinden van een stabiel groepje!
Ik vind het ook wel erg moeilijk om mijn leukste spelervaring te bedenken. Ik kan wel de saaiste vertellen. Nee, het was echt niet de schuld van de DM. Mijn groepsgenoten waren druk bezig het een en ander uit te vissen over een inbraak die we zouden gaan plegen, maar ik was zo enorm moe, dat ik gewoon aan tafel in slaap viel...
Achteraf bleek dat ik toch alle details die er besproken waren had meegekregen.
Hm, het vervolg, als ik het een beetje sappig opschrijf, was misschien toch ook wel leuk om hier te vertellen. Ons groepje bestond uit wat onervaren karakters maar wij zouden wel eens even die inbraak plegen om zo wat onrecht uit de wereld te helpen. Helaas werden we betrapt en gevangen gezet, maar het lukte ons met heel veel moeite om te ontsnappen en weer thuis te komen. Thuis, dat is dus echt " bij moeder thuis" in dit geval! Waar moeder ons even wat opkalefaterde, onze wonden verzorgde en zei: ja jongens en meisjes, leuk dat jullie naar huis zijn gekomen maar hoe denk je nu dat dat verder moet, "ze" weten jullie echt wel te vinden nu! Hup, zo werden we door mama het huis weer uitgezet om onze missie te volbrengen! En zo gebeurde het, dat we weer voor dezelfde deur stonden die we enkele uren daarvoor opengeprutst hadden. Deja vu!