Nederlandse Spellenprijs 2007

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Welk spel gaat de Nederlandse Spellenprijs 2007 winnen?

Arkadia
3
8%
De Kathedraal
10
26%
De Vorsten van Florence
11
28%
Factory Fun
3
8%
Mr. Jack
1
3%
Pompen of Verzuipen
1
3%
Shogun
0
Geen stemmen
Taj Mahal
2
5%
Thun und Taxis
8
21%

Totaal aantal stemmen: 39

Joykiller
Meeple

Bericht door Joykiller »

Volgens mij gaat Thurn&Taxis winnen, gewoon omdat het een goed spel is en het bijna bij iedereen bekend is.

Persoonlijk vind ik het allemaal een voor een mooie en goede spellen die het verdienen om de spellenprijs in de wacht te slepen!
Zelf ben ik er nog niet uit voor wie ik ga stemmen, zal er nog eens goed over nadenken :D
Tandem
Sojaboon

Een Nederlands spel!!

Bericht door Tandem »

Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Johanna
Caballero

Re: Een Nederlands spel!!

Bericht door Johanna »

Tandem schreef:Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Of het daarom moet winnen????

Het is overigens misschien wel het moeilijkst in Nederland verkrijgbare spel van de lijst.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Een Nederlands spel!!

Bericht door Erwin »

Tandem schreef:Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Deze bonus verdient hij niet meer. Ik hoor geruchten over een verhuizing naar Duitsland.......................

:-)
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ah, Erwin heeft weer 'inside information' :-D. Hij zat toch nu in Maastricht? Dat is praktisch al een ander land, dus, eh...
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Als ik Erwin goed begrijp gaat hij zijn Nederlandse paspoort dus inwisselen voor een Duitse... :P
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Na 33 stemmen lijkt De Kathedaal licht favoriet (9 stemmen) op de voet gevolgd door Vorsten van Florence en Thurn und Taxes (beide 7 stemmen).

Opvallend vind ik verder het lage aantal stemmen voor Arkadia. Op bordspelforum.com waar ook een poll loopt staat Arkadia samen met De Kathedraal aan kop.

Als ik hier een analyse op los mag laten zou je kunnen concluderen dat Vlamingen meer van Arkadia houden dan Nederlanders :? .

Of dat Nederlanders gemiddeld van zwaardere bordspellen houden dan Vlamingen :shock: .

Waarschijnlijk is het gewoon toeval, maar toch altijd leuk om hier even hardop over te filosoferen :D .
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Maar is de vraagstelling wel hetzelfde? Op het Belgische forum heb ik niet gekeken, maar hier is de vraag welk spel je denkt dat er gaat winnen. Dat hoeft niet hetzelfde spel te zijn dat je graag ziet winnen. Mijn favoriet van de lijst is Vorsten van Florence, maar ik denk dat veel veelspelers dat zullen zien als een 'oud spel' en er daarom niet op stemmen. Ik gok dus niet dat dat spel zal winnen.
Afbeelding
Leonarda
Rooster Booster

wie ik hoop dat er gaat winnen

Bericht door Leonarda »

Ik ben wel enigszins bevooroordeeld maar ik hoop dat de Vorsten van Florence gaat winnen. De kathedraal vind ik een superspel en Arkadia is dan een mooie derde. De andere spellen ken ik niet of vind ik te luchtig om als winnaar uit de bus te komen.
Let's play games!
Dierik
Erelid

Re: wie ik hoop dat er gaat winnen

Bericht door Dierik »

Leonarda schreef:Ik ben wel enigszins bevooroordeeld maar ik hoop dat de Vorsten van Florence gaat winnen.
De woonplaats Oud-Beijerland suggereert inderdaad enige betrokkenheid bij QWG :wink: . En je gebruikersnaam associeer ik gelijk met Leonie die volgens mij de spellensite van Frank min of meer overgenomen heeft.

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.....
Leonarda
Rooster Booster

Re: wie ik hoop dat er gaat winnen

Bericht door Leonarda »

Dierik schreef:En je gebruikersnaam associeer ik gelijk met Leonie die volgens mij de spellensite van Frank min of meer overgenomen heeft.

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.....
Eh, :) helemaal guilty wat dat betreft..... Het streelt meteen mijn ego dat iemand uit Emmeloord mij kent.
Let's play games!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

't Is gewoon een klein wereldje. Maar ik weet wat je bedoelt :-).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Leuk zo'n Poll, maar de enige echte stembus is sinds vandaag geopend op: http://www.spellenprijs.nl/verkiezing.html