Gezelschapsspel.info

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gezelschapsspel.info

Bericht door thexkid »

Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.
Afbeelding
Gezelschapsspel.info
Matroos

Bericht door Gezelschapsspel.info »

thexkid schreef:Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.
Oké dat begrijp ik. Jij zal wsl veel meer hebben aan bordspelmania en boardgamegeek. Ikzelf ook want ik volg het nieuws ook graag op de voet. Maar zoals enkele berichten hoger vermeld zijn er heel wat mensen die nog niet zoveel afweten van bordspellen. En dat zijn er eigenlijk veel meer dan degenen die er wel veel van afweten. Hun kennis blijft beperkt tot de spellen die ze in de speelgoedwinkel vinden (Carcassonne, Kolonisten van Catan, ...) en dat zijn niet de beste spellen die er zijn... Er is voor hen geen weg om de betere spellen te ontdekken behalve dan om meteen in de geavanceerde spellensites te duiken en daar komen die mensen doorgaans niet zo makkelijk terecht...
Zij zullen gezelschapsspel.info als kennismakingssite ervaren. Als ze doorgroeien naar veelspeler dan zullen ze vanzelf op zoek gaan naar bgg en bsm bvb...
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door thexkid »

Gezelschapsspel.info schreef:
thexkid schreef:Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.
Oké dat begrijp ik. Jij zal wsl veel meer hebben aan bordspelmania en boardgamegeek. Ikzelf ook want ik volg het nieuws ook graag op de voet. Maar zoals enkele berichten hoger vermeld zijn er heel wat mensen die nog niet zoveel afweten van bordspellen. En dat zijn er eigenlijk veel meer dan degenen die er wel veel van afweten. Hun kennis blijft beperkt tot de spellen die ze in de speelgoedwinkel vinden (Carcassonne, Kolonisten van Catan, ...) en dat zijn niet de beste spellen die er zijn... Er is voor hen geen weg om de betere spellen te ontdekken behalve dan om meteen in de geavanceerde spellensites te duiken en daar komen die mensen doorgaans niet zo makkelijk terecht...
Zij zullen gezelschapsspel.info als kennismakingssite ervaren. Als ze doorgroeien naar veelspeler dan zullen ze vanzelf op zoek gaan naar bgg en bsm bvb...
Aha, de doelgroep was mij idd ontgaan.
Afbeelding
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Wat ik nog mis is zoeken op "het minimum aantal maximum spelers".

Dus met de input :
minimum aantal spelers = 3
minimum aantal maximum spelers = 5
Maximum aantal spelers = 6
is het resultaat een set spellen die je ook met zijn 3-en kan spelen en waarvan het maximum aantal spelers 5 of 6 is.

Groet ;-)
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
Gezelschapsspel.info
Matroos

Knipoog schreef:Wat ik nog mis is zoeken op "het minimum aantal maximum spelers".

Dus met de input :
minimum aantal spelers = 3
minimum aantal maximum spelers = 5
Maximum aantal spelers = 6
is het resultaat een set spellen die je ook met zijn 3-en kan spelen en waarvan het maximum aantal spelers 5 of 6 is.

Groet ;-)
Je kan wel apart filteren natuurlijk maar van ... tot tesamen (dus tussen) niet en het moet ook exact aantal spelers zijn... Ik zoek het uit en laat je weten als het er is (als het niet simpel is zal het wel even duren)

Andere opmerkingen blijven uiteraard welkom.
Gezien er veel tijd kruipt in én het marketen én het programmeren van de site én het toevoegen van spellen, ben ik nog op zoek naar enthousiastelingen die mee willen helpen de spellendatabase uit te breiden. Indien interesse, stuur maar een privéberichtje!

Groeten,
Glenn
Gezelschapsspel.info
Matroos

Volgens mij is de meest praktische en gebruiksvriendelijke oplossing een slider die je toelaat een bereik in te stellen voor minimum en maximum aantal spelers.

Bvb minimum tussen 1 en 3 en maximum tussen 3 en 6...

Lijkt dat wat?
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Ik denk wel dat dat kan werken :-)
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik lees net dat ik voor 10 euro een kadobon bij http://www.ikwileenspel.be heb gewonnen! Leuk!
Weet alleen nog niet wat ik moet uitkiezen. :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

aicirtap schreef:Ik lees net dat ik voor 10 euro een kadobon bij http://www.ikwileenspel.be heb gewonnen! Leuk!
Weet alleen nog niet wat ik moet uitkiezen. :roll:
Hee, ik heb ook 10 euro korting gewonnen!
Ik denk dat ik Brieven van Whitechapel ga bestellen.
Gezelschapsspel.info
Matroos

Proficiat aan jullie beiden! Hopelijk hebben jullie ondertussen al een keuze kunnen maken :-)
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Ik had bij spelmagazijn €10 gewonnen. De bestelling heb ik zaterdag gedaan!
Afbeelding
Gezelschapsspel.info
Matroos

Knipoog schreef:Ik denk wel dat dat kan werken :-)
Lang geleden maar heb het ontzettend druk gehad. De slider blijkt vrij moeilijk te implementeren in de technologie die achter de site zit (lees: geen echt stabiele modules te vinden).

Ik heb een alternatief geïmplementeerd, nl een meerkeuze lijst.
Als je een spel zoekt voor 3 of 4 spelers kan je bvb minimum op 2 zetten én op 3 en max op 4 én 5 én mss ook 6... Tot voor kort kon je enkel 1 min en 1 max aangeven en dus enkel een exact match vinden.