Terra Mystica geeft met 2 spelers -- voor mij -- hetzelfde gevoel als met 3 of 4 spelers. Dat is een compliment voor de makers
'Dorp', Terra Mys, Tzolk'in leuk met 2p; bedankt voor react
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
robbebob
- Regenmaker
Re: Zijn 'Het Dorp', Terra Mystica en Tzolk'in leuk voor 2 p
Terra Mystica heb ik gespeeld met 2, Tzolk'in en Het Dorp heb ik slechts nog met 3 of (meestal) 4 spelers gespeeld en kan ik dus niet beoordelen met 2.
Terra Mystica geeft met 2 spelers -- voor mij -- hetzelfde gevoel als met 3 of 4 spelers. Dat is een compliment voor de makers
Het laat met 2 spelers heel goed de interactie tussen de twee gekozen volkeren zien.
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb nog even gekeken voor de link op bgg, voor het 2 speler bord variant dingetje.
Check het uit hierzo:
http://boardgamegeek.com/thread/975296/ ... ayer-board
Veel plezier met het uitproberen hiervan, mochten er mensen zijn die dit willen proberen.
Check het uit hierzo:
http://boardgamegeek.com/thread/975296/ ... ayer-board
Veel plezier met het uitproberen hiervan, mochten er mensen zijn die dit willen proberen.
-
Elsje07
- El Capitan
Wij hebben ze alledrie in bezit en al meerdere malen met 2 (en meerdere) gespeeld.
Het Dorp vinden we met alle aantallen even goed. De verhoudingen van de blokjes (acties) blijven hetzelfde. Met 2 spelers kan je iets gemakkelijker vooruit plannen, terwijl dat bij 4 spelers al eens anders kan uitdraaien. Maar wij vinden het in elk geval een topper voor zowel met 2,3 als 4 spelers!
Terra Mystica hebben we één keer met 4 gespeeld, daarna al een 6-tal keren met 2 personen. Het spel blijft zeker even goed.. Je zit elkaar wat minder in de weg op het bord, maar als je krachten wilt krijgen dan ga je toch naast elkaar bouwen en kan je mekaar wél in de weg zitten. Als je er voor kiest om op jezelf te gaan bouwen krijg je geen krachten en zit niemand in je weg, maar alles is wel duurder. Deze keuzes hadden we in het 4-speler-spel ook, want wie daar 'alleen' wou gaan bouwen had daar ook de kans voor.. Dus wat ons betreft: een heel goed spel, ook voor 2 spelers!
Wat Tzolk'in betreft, dat hebben anderen hier ook al gezegd. Er worden dummies op de tandwielen geplaatst waardoor je het gevoel krijgt dat de andere kleuren ook meespelen. Alleen denken deze dummies niet zolang na waardoor de speelduur korter blijft
En je kan ze natuurlijk ook inschatten want ze blijven het hele spel staan.. Ook deze is hier al regelmatig op tafel gekomen met 2 en we hebben er telkens al veel plezier aan beleefd!
Kortom: alledrie aanschaffen!
Het Dorp vinden we met alle aantallen even goed. De verhoudingen van de blokjes (acties) blijven hetzelfde. Met 2 spelers kan je iets gemakkelijker vooruit plannen, terwijl dat bij 4 spelers al eens anders kan uitdraaien. Maar wij vinden het in elk geval een topper voor zowel met 2,3 als 4 spelers!
Terra Mystica hebben we één keer met 4 gespeeld, daarna al een 6-tal keren met 2 personen. Het spel blijft zeker even goed.. Je zit elkaar wat minder in de weg op het bord, maar als je krachten wilt krijgen dan ga je toch naast elkaar bouwen en kan je mekaar wél in de weg zitten. Als je er voor kiest om op jezelf te gaan bouwen krijg je geen krachten en zit niemand in je weg, maar alles is wel duurder. Deze keuzes hadden we in het 4-speler-spel ook, want wie daar 'alleen' wou gaan bouwen had daar ook de kans voor.. Dus wat ons betreft: een heel goed spel, ook voor 2 spelers!
Wat Tzolk'in betreft, dat hebben anderen hier ook al gezegd. Er worden dummies op de tandwielen geplaatst waardoor je het gevoel krijgt dat de andere kleuren ook meespelen. Alleen denken deze dummies niet zolang na waardoor de speelduur korter blijft
Kortom: alledrie aanschaffen!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
E&E's Spellenmolen
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Elsje07 schreef: Kortom: alledrie aanschaffen!
-
Xildur
- Munchkin
Elsje07 schreef:
Wat Tzolk'in betreft, dat hebben anderen hier ook al gezegd. Er worden dummies op de tandwielen geplaatst waardoor je het gevoel krijgt dat de andere kleuren ook meespelen. Alleen denken deze dummies niet zolang na waardoor de speelduur korter blijft![]()