Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Het Perfecte Spel
Ho wacht effe, ik heb hier een spel liggen dat aan de voorwaarden voldoet !!!
het heet Kolonisten van Catan, het heeft een historisch thema, er zit handel, bouwen en dwarsliggen in. het spel duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. je kunt het met 2 tot 4 spelers doen. Het is voor 12 jaar en ouder maar 10 kan ook
. hmmmmmmmmm hmmmmmmmmmm hmmmmm doet me toch denken wat de gemiddelde stemmer speelt
.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Mij kwam iets te binnen als Yspahan. Met een beetje ruim denken kun je alle criteria kwijt in dat spel. Ik kan me nog iets herinneren dat jij niet begreep waarom dat spel niet algemeen gespeeld werd?16 Feet Pauly schreef:Ho wacht effe, ik heb hier een spel liggen dat aan de voorwaarden voldoet !!!het heet Kolonisten van Catan, het heeft een historisch thema, er zit handel, bouwen en dwarsliggen in. het spel duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. je kunt het met 2 tot 4 spelers doen. Het is voor 12 jaar en ouder maar 10 kan ook
. hmmmmmmmmm hmmmmmmmmmm hmmmmm doet me toch denken wat de gemiddelde stemmer speelt
.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Het is denk ik best logisch dat het spel op Kolonisten van Catan lijkt, aangezien dat zo ongeveer de plaats heeft ingenomen van monopoly. Bijna iedereen kent het en vind het leuk om te spelen. Overigens is de basisversie van Kolonisten niet met 2 personen te spelen.
-
Pedro777
- Condottiërre
OepsWilly the Kid schreef:Seabie snapt em. Ik was echter ook zo kortzichtig als Pedro. Ben je al benaderd Erwin?
-
Vogeltje
- Garnaal
Ik heb even de voorwaarden gelezen, maar ik word niet echt aangemoedigd om iets in te sturen:
Als je met een concept komt waar 999 wel iets in lijkt te zien, passen ze het op een paar punten aan en je hebt nergens recht meer op.5.4 Deelnemer begrijpt dat spellen en spelonderdelen gelijkenissen (kunnen) vertonen. De deelnemer zal 999 Games bij de ontwikkeling en productie van Het Perfecte Spel of spellen in het algemeen niet aanspreken op schendingen van (intellectuele eigendoms) rechten, tenzij sprake is van een niet gecombineerde, onveranderde en volledige kopie van de inzending. In dat laatste geval is 999 Games, met uitsluiting van enige andere (schade) vergoeding, een bedrag verschuldigd gelijk aan de vergoeding geregeld in de samenwerkingsovereenkomst bedoeld in artikel 7.3.
-
Wyckyd
- Generalist
Klinkt inderdaad wel eng, maar bekijk het van hun kant: als zij nu allemaal inzendingen accepteren, waar van alles in staat qua mechanics en thema's, dan zouden ze daarna geen enkel spel meer kunnen uitbrengen, zonder dat iemand hen kan aanklagen voor het jatten van hun idee.Vogeltje schreef:Als je met een concept komt waar 999 wel iets in lijkt te zien, passen ze het op een paar punten aan en je hebt nergens recht meer op.5.4 Deelnemer begrijpt dat spellen en spelonderdelen gelijkenissen (kunnen) vertonen. De deelnemer zal 999 Games bij de ontwikkeling en productie van Het Perfecte Spel of spellen in het algemeen niet aanspreken op schendingen van (intellectuele eigendoms) rechten, tenzij sprake is van een niet gecombineerde, onveranderde en volledige kopie van de inzending. In dat laatste geval is 999 Games, met uitsluiting van enige andere (schade) vergoeding, een bedrag verschuldigd gelijk aan de vergoeding geregeld in de samenwerkingsovereenkomst bedoeld in artikel 7.3.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Als je met een concept komt waar 999 wel iets in lijkt te zien, passen ze het op een paar punten aan en je hebt nergens recht meer op.5.4 Deelnemer begrijpt dat spellen en spelonderdelen gelijkenissen (kunnen) vertonen. De deelnemer zal 999 Games bij de ontwikkeling en productie van Het Perfecte Spel of spellen in het algemeen niet aanspreken op schendingen van (intellectuele eigendoms) rechten, tenzij sprake is van een niet gecombineerde, onveranderde en volledige kopie van de inzending. In dat laatste geval is 999 Games, met uitsluiting van enige andere (schade) vergoeding, een bedrag verschuldigd gelijk aan de vergoeding geregeld in de samenwerkingsovereenkomst bedoeld in artikel 7.3.
Ik heb een mail gestuurd met soortgelijke vraag. Dit was het antwoord. Ik neem aan dat 999 Games het niet erg vinden dat ik het hier plaats, scheelt misschien vele mensen dezelfde vraag-email correspondentie?
In artikel 5.4 staat dat wij een concept niet zullen overnemen of kopiëren en dat andersom deelnemers zich er ook van bewust moeten zijn dat gelijkenissen kunnen voorkomen. Dit klinkt heftiger dan het is, maar moet ons beschermen tegen de situatie waarin mensen gaan claimen dat bijvoorbeeld het handelen voor grondstoffen uit hun concept is gestolen, terwijl dit een veelvoorkomend en niet een uniek spelelement is.
Everybody has the right to play...
-
juiced
- Rooster Booster
Ga ook eens aan een concept werken.
Thema spreekt me wel aan dus wil ik er wel eens iets rond maken.
Alleen geen idee of ik het op tijd af krijg :d
Thema spreekt me wel aan dus wil ik er wel eens iets rond maken.
Alleen geen idee of ik het op tijd af krijg :d

-
shifter
- Professor Pimpel
Lijkt me een vrij normale voorwaarde... Ik ga van het weekend iig aan het brainstormen.
-
Vogeltje
- Garnaal
Inderdaad vrij normale voorwaarden. Zodra je iets inlevert is het van hun en mogen ze er mee doen wat ze willen.shifter schreef:Lijkt me een vrij normale voorwaarde... Ik ga van het weekend iig aan het brainstormen.
Maar als er toevallig een claim van een ander komt, dan is het ineens weer van jou.
Kunnen best normale voorwaarden zijn, maar ik ga er zeker geen tijd in steken.
-
Robertopellizini
- Genius
Nieuwe vraag vandaag:
Wat geef jij max aan een spel uit?
Mijn antwoord: 30 euro.
-
Wyckyd
- Generalist
Ik had ook max 30 - is niet helemaal waar, want ik heb ook wel meer betaald voor spellen. En denk dat er ook best spellen kunnen zijn die meer waard zijn. Is alleen de ervaring van de laatste tijd dat ik geen spellen koop die duurder zijn dan 30..Robertopellizini schreef:Nieuwe vraag vandaag:
-
Robertopellizini
- Genius
Precies. Voor de nieuwste Essen releases (in Essen) en spellen die ik HEEL erg graag wil, wil ik nog wel eens meer neerleggen (max. toch echt 50). Anders wacht ik tot de prijs onder de 30 komt.Wyckyd schreef:Ik had ook max 30 - is niet helemaal waar, want ik heb ook wel meer betaald voor spellen. En denk dat er ook best spellen kunnen zijn die meer waard zijn. Is alleen de ervaring van de laatste tijd dat ik geen spellen koop die duurder zijn dan 30..Robertopellizini schreef:Nieuwe vraag vandaag:
Voor dit spel ga ik zeker niet meer dan 30 betalen, mocht ik het willen aanschaffen (of het moet wel erg leuk zijn!).
-
usurper
- Geheim Genootschap
Het is natuurlijk nogal lastig te beoordelen hoeveel geld je wil besteden.
Ik heb 40 euro aangegeven,hoewel ik dat in de praktijk bijna nooit betaald heb.
Het is ook nogal afhankelijk wat je er voor terug krijgt. Ik snap ook wel dat er voor mooi en veel materiaal waarschijnlijk meer betaald moet worden.
Ik heb 40 euro aangegeven,hoewel ik dat in de praktijk bijna nooit betaald heb.
Het is ook nogal afhankelijk wat je er voor terug krijgt. Ik snap ook wel dat er voor mooi en veel materiaal waarschijnlijk meer betaald moet worden.
We live to survive our paradoxes