The Resistance - spel 1

Speel The Resistance online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Robertopellizini
Genius

Re: The Resistance - spel 1

Bericht door Robertopellizini »

Duidelijk en eigenlijk niet verrassend (misschien enkel dat Rober safe was en niet Misth).
Ik had het toch bij het juiste eind dat Grunnboy de spy was. Zijn acties waren té doorzichtig (en zijn beredeneringen waren plots afwezig) en hij deed teveel zijn best om Misth maar niet te noemen. Vandaar ook mijn stem tegen deze missie. Ik had wel door dat dit geen succes zou zijn.

Probleem is alleen dit: hoe overtuig je andere resistance leden om ook tegen te stemmen en zo nog een beetje extra informatie in te winnen. Ik was hierna aan de beurt om een team samen te stellen, dus we konden met die informatie direct onze slag slaan. De cruciale fout is nu gemaakt doordat Wyckyd en Pieter.Schutz vóór deze missie stemden. Zelfs wanneer je zeker bent van een missie dan blijkt het toch vaak nog slim te zijn een keer de missie af te keuren (sterkste wapen van the resistance). Ik had verwacht dat Wyckyd nog wel tegen zou stemmen, aangezien ik het volgende team mocht samenstellen, maar Pieter.Schutz had ik niet verwacht en terecht. Vandaar dat ik me na missie 4 al neerlegde bij een verlies. Als ik mensen had gewezen op de mogelijkheid om tegen missie 5 te stemmen, dan hadden ook wat spies dat gedaan en hadden we nog geen informatie ingewonnen. Ik hoopte dus eigenlijk tevergeefs op meerdere stemmen tegen. Ik wist echter ook niet zeker wie nu wel de spies waren. Ik twijfelde sterk of misth wel of niet een spy was, dus kon ook niet té directief zeggen op wie we dan wel moesten stemmen. Ik dacht dat deze gok nemen misschien de beste keus was (waarschijnlijk achteraf gezien niet...)

Zoals ik al zei> je moet niet alles geloven wat ik zeg (die lijstjes kwamen ongeveer overeen met wat ik dacht, maar ik vertel niet alles wat ik denk). Ik heb altijd Grunnboy verdacht, maar ook altijd geprobeerd de resistance leden eraan te herinneren dat tegen missies stemmen erg belangrijk is. Als we nu tegen deze missie hadden gestemd, dan hadden we exact geweten wat het team was aan de hand van de vóór-stemmen.

Ik ben enkel verrast over het feit dat Rober safe was. Hij maakte toch wat stem-foutjes, maar hij gaf geloof ik al aan dat het psychologische aspect niet zijn sterkste punt was. Mijn excuses voor de beschuldigingen aan jouw adres :)

Wel complimenten aan het team en met name Grunnboy. Je speelde hoog spel in missie 2 door die te laten slagen. Je maakte je verdacht, maar je wist voldoende de aandacht af te wenden om mensen aan het twijfelen te brengen en daarmee toch te winnen.
Proficiat!

Interessant potje, maar ik ben toch wel van mening dat het niet zo goed online werkt als offline. Coördinatie en samenwerking is heel lastig online.
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Joepie.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Gefeliciteerd Spies.

Ik ben blij dat het voorbij is.
Ik moet gewoon concluderen dat dit spel niets voor mij is.
Nu 2x maal op forum gespeeld en 1x in het echt, met mensen waar ik vaker mee speel.
Maar ik vind er gewoon niks aan.
Ik denk dat dat wel te merken was en sorry als dat het spelplezier voor anderen hier en daar wat verminderd heeft.

Iig nog complimenten aan de spelleiding, btw.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Goed gespeeld allemaal, maar jullie zijn toch vrij braafjes. In een onlinespel moet je iedereen meer op de rooster leggen. Waarom heb jij voor of tegen gestemd? In een online spel moet je je medespelers ook meer op hun woorden proberen te pakken en dit dan zodanig uitvergroten dat het ook voor je medespelers duidelijk wordt. En quoten, quoten en quoten. Niet alleen het stemgedrag is belangrijk, maar ook wie wat schrijft. Grunnboy werd op het einde wat zenuwachtig, al heeft hij het als spion heel goed gespeeld. Toen hij missie 2 niet saboteerde nam hij een groot risico, maar het pleitte hem wel zo goed als vrij. Robertopellizini vond ik dan weer heel sterk spelen als Resistance. Goede analyses. In een online spel zijn de personen die het minst analyseren meestal de spionnen en de spionnen die toch durven te analyseren vallen vroeg of laat toch door de mand, zeker als je hen bij elke uitspraak ter verantwoording roept. Dit werd goed gedaan, maar iets te weinig vind ik.

Robertpellizini heeft inderdaad een punt dat als je dit plan had afgekeurd je meer info had gehad voor plan 5.2, want alle spionnen zouden voor gestemd hebben en dan wist iedereen meteen wie de spionnen waren. Uiteraard kon hij dit niet online zeggen, want anders zou dit het stemgedrag van de spionnen ook beïnvloed hebben.
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

rober schreef: Iig nog complimenten aan de spelleiding, btw.
Bedankt om toch mee te spelen en graag gedaan :wink:
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

ja ditterio goed gedaan... :thumbup:
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

Hijacker schreef:ja ditterio goed gedaan... :thumbup:
Graag gedaan.

Bij een eventueel volgend spelletje stel ik voor dat iemand anders eens de taak van spelleider op zich neemt?
Robertopellizini
Genius

Complimenten Ditterio, heel goed verzorgd! Dikke duim!
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

Robertopellizini schreef:Complimenten Ditterio, heel goed verzorgd! Dikke duim!
Graag gedaan :wink: Goed gespeeld :thumbup:
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

ditterio schreef:Ik ga jullie niet langer in spanning laten!

Grunnboy, Pieter.schutz, Robertopellizini en Wyckyd komen terug van hun missie. Er werd door 1 spion gesaboteerd. De missie is gefaald!
Spionnen - leden van The Resistance 3-2

De spionnen Hijacker, Misth en Grunnboy winnen dit spel! Proficiat!
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Geweldig gespeeld Grunnboy.. ik moet nu echt gaan terugkijken waar mijn verdenking van Rober vandaan is gekomen.

En waarom heb ik niet langer nagedacht over het gekke voorstel waar zowel Hijacker als Rober in zaten???
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

ditterio schreef:... En quoten, quoten en quoten. Niet alleen het stemgedrag is belangrijk, maar ook wie wat schrijft. ... In een online spel zijn de personen die het minst analyseren meestal de spionnen en de spionnen die toch durven te analyseren vallen vroeg of laat toch door de mand, zeker als je hen bij elke uitspraak ter verantwoording roept. Dit werd goed gedaan, maar iets te weinig vind ik.
Tja, ik was hier al wel mee bezig - stemmingen teruglezen, oude posts herzien.. maar het kost zo wel heel veel tijd. Ik vond het nu eigenlijk al iets te tijdsintensief.

En ik mis het zien van gezichten. Iemand vragen waarom ze tegen stemden en een lichte hapering zien - dat is gaaf.
Ik heb trouwens voor mijn eigen team gestemd, omdat ik juist ook Robertopellizini niet geheel had vrij gepleit. Maar misschien ook omdat ik wel klaar was met het potje?
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

ditterio schreef:
Ook namens mij: Goed begeleid Ditterio.

Vond je het ook leuk om mijn toelichtingen bij mijn stemmen te krijgen?
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

Wyckyd schreef:
ditterio schreef:
Ook namens mij: Goed begeleid Ditterio.

Vond je het ook leuk om mijn toelichtingen bij mijn stemmen te krijgen?
Ja, dat was leuk, maar ik heb er bewust niet op gereageerd omdat ik me als spelleider neutraal moet opstellen en ik wou in mijn antwoorden ongewild geen info lossen, vandaar :wink:
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Daar ben ik weer. Drukke dag gehad en af en toe even gekeken. Nu kan ik eindelijk reageren.

Zo wat was het spannend gisteren. Eigenlijk vanaf het moment al dat ik besloot de 2e missie te laten slagen. En daarna ook nog het team voor de 3e missie niet te steunen terwijl er een spy in zat. Daar heb ik veel krediet mee gewonnen bij met name Wyckyd en Roberto. Gelukkig want daarvoor was ik 100% spy voor hen.

Ik heb wel 100 x benadrukt dat ik niet belazerd zou willen worden door Roberto en Wyckyd. Omdat er weinig ronden waren om te stemmen voor de leden van de missies was er erg weinig informatie voor the resistance. Daar kon ik dankbaar gebruikt van maken. Wyckyd en Roberto konden bijna geen spy zijn maar dat lag er zo dik op dat ik dat kon omdraaien. 1 van beide moet wel de ideale schoonzoon spelen en spy zijn.

De 4e missie was geluk en daar had ik heel erg mazzel dat mijn krediet net genoeg was om de verdenking op Rober te houden. Ik heb eigenlijk niemand echt van de andere spies echt zwart gemaakt. Daar had misschien een lampje moeten gaan branden. Alleen Hijacker op het laatst maar die was voor jullie al duidelijk. Hijacker kon ook niets meer goed doen bij the resistance op een gegeven moment. Dat vond ik wel jammer.

Ik heb meerdere keren uitgelegd waarom ik dingen anders deed dan Roberto en Wyckyd en ik ben ook wel een beetje verwonderd dat ik daarmee weg ben gekomen. Dit kwam denk ik ook omdat ik tot het laatst kritisch ben geweest, zelfs over het geschetste winnende team van Roberto en Wyckyd. Het leukst was wat dat betreft de 4e ronde waarin ik er mee weg kon komen dat ik dacht dat er maar 1 spy in zat en de gok wel aandurfde.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

grunnboy schreef:Daar ben ik weer. Drukke dag gehad en af en toe even gekeken. Nu kan ik eindelijk reageren.

Zo wat was het spannend gisteren. Eigenlijk vanaf het moment al dat ik besloot de 2e missie te laten slagen. En daarna ook nog het team voor de 3e missie niet te steunen terwijl er een spy in zat. Daar heb ik veel krediet mee gewonnen bij met name Wyckyd en Roberto. Gelukkig want daarvoor was ik 100% spy voor hen.

Ik heb wel 100 x benadrukt dat ik niet belazerd zou willen worden door Roberto en Wyckyd. Omdat er weinig ronden waren om te stemmen voor de leden van de missies was er erg weinig informatie voor the resistance. Daar kon ik dankbaar gebruikt van maken. Wyckyd en Roberto konden bijna geen spy zijn maar dat lag er zo dik op dat ik dat kon omdraaien. 1 van beide moet wel de ideale schoonzoon spelen en spy zijn.

De 4e missie was geluk en daar had ik heel erg mazzel dat mijn krediet net genoeg was om de verdenking op Rober te houden. Ik heb eigenlijk niemand echt van de andere spies echt zwart gemaakt. Daar had misschien een lampje moeten gaan branden. Alleen Hijacker op het laatst maar die was voor jullie al duidelijk. Hijacker kon ook niets meer goed doen bij the resistance op een gegeven moment. Dat vond ik wel jammer.

Ik heb meerdere keren uitgelegd waarom ik dingen anders deed dan Roberto en Wyckyd en ik ben ook wel een beetje verwonderd dat ik daarmee weg ben gekomen. Dit kwam denk ik ook omdat ik tot het laatst kritisch ben geweest, zelfs over het geschetste winnende team van Roberto en Wyckyd. Het leukst was wat dat betreft de 4e ronde waarin ik er mee weg kon komen dat ik dacht dat er maar 1 spy in zat en de gok wel aandurfde.
Wat mij betreft kwam je er niet mee weg. Het hele spel had ik al het vermoeden dat je een spy was, maar vanaf dat moment (missievoorstel 4) wist ik nagenoeg zeker dat jij een spy was (zie mijn verhaal hierboven ook; jouw missievoorstel was zo naïef, dat kon haast niet als je resistance was). Echter, omdat ik niet zeker wist wie nu precies wel de spies waren (ik dacht rober en niet misth) kon ik dit niet kenbaar maken (dan zou je bij alles tegen hebben gestemd... en konden we geen informatie inwinnen). Ik hoopte dat we me z'n allen minstens nog 1x een missie 5 zouden afkeuren. Dat zat er helaas niet in.

Ik denk overigens dat je tactiek om Wyckyd en mij verdacht te maken niet echt werkte. Althans, niet dat ik gemerkt heb. Ook heb ik duidelijk benoemd dat je anderen zoals misth niet benoemde terwijl die wel erg verdacht was.

Eigenlijk ging het achteraf gezien perfect voor The Resistance en hadden de spies dit nooit mogen winnen. Aan alle kanten was duidelijk dat missie 4 verkeerd was. Dat we uiteindelijk vóór die missie stemden had niks te maken met 'krediet opbouwen', maar volgens mij meer met het feit dat Rober ofwel niet oplette, ofwel niet duidelijk meekrijg wat de andere resistanceleden ervan dachten. Gebrek aan communicatie/coördinatie. Ook gingen op het eind de missies ineens heel snel erdoorheen. Missie 4 en 5 werden in 1 keer goedgekeurd. Zelfs als Rober had gedacht dat de missie goed was, dan had hij tegen moeten stemmen (informatie inwinnen) en dan hadden we al een veel beter idee gehad wie de spies waren.

Leerzaam potje, en ik ervaar dit toch als een morele overwinning :p
Afbeelding