Het Perfecte Spel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Het Perfecte Spel

Bericht door Bridget »

hermanroozen schreef:
ditterio schreef:Met andere woorden... kom, vertel het aub :mrgreen:
Nou, omdat jullie het zo lief vragen.

http://kloospelveen.blogspot.com/2012/0 ... -spel.html

Niet gaan lachen.
:oops:
Heeft ie het geplaatst, en niemand heeft hierop gereageerd?
Ik vind het best behoorlijk bedacht en uitgewerkt. Misschien doorontwikkelen en het heeft best potentie toch? Maar wie ben ik... mijn concept heeft ook niet gewonnen...
Wyckyd schreef:We mogen nu een naam voor het spelconcept in sturen.
Anderen al ideeen? Moeten we de route van Troyes en Tournay gaan en een Nederlandse stad voorstellen?
Een naam van een stad lijkt me goed, ik zal even gaan nadenken. Jammer dat 999 Games in Almere zit. Die naam is in dit geval alvast uitgesloten. Totaal niet realistisch.
Everybody has the right to play...

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Wyckyd schreef:Anderen al ideeen? Moeten we de route van Troyes en Tournay gaan en een Nederlandse stad voorstellen?
Dorestad. Vroege middeleeuwen, smackbam in het midden van Nederland, bloeiende cultuur, rijk, veel handel, en ohzoveel Vikingen die om de haveklap even aan kwamen zeilen.
hermanroozen
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen

Bericht door hermanroozen »

cymric schreef:
Wyckyd schreef:Anderen al ideeen? Moeten we de route van Troyes en Tournay gaan en een Nederlandse stad voorstellen?
Dorestad. Vroege middeleeuwen, smackbam in het midden van Nederland, bloeiende cultuur, rijk, veel handel, en ohzoveel Vikingen die om de haveklap even aan kwamen zeilen.
Ik dacht ook het eerst aan Dorestad. Nadeel daarvan is dat het té veel aan Vikingen doet denken, en minder aan het (gemoedelijk?) opbouwen van een stad. Als ik het zo lees moet het wel een stad met muren zijn. Bronckhorst, Doesburg... Oftewel: ik ben er ook wel voor om een Nederlandse stad als naam te kiezen.
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Bridget schreef:Een naam van een stad lijkt me goed, ik zal even gaan nadenken. Jammer dat 999 Games in Almere zit. Die naam is in dit geval alvast uitgesloten. Totaal niet realistisch.
Misschien net doen alsof Almere vroeger ook al bestond? Almericus? Almeersche Stadt?
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Mijn inzinding is:

"Voor stad en eigen Glorie"

Om een beetje uiting te geven aan het samenspelen(maar toch ook niet).
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

rober schreef:Mijn inzinding is:

"Voor stad en eigen glorie"

Om een beetje uiting te geven aan het samenspelen(maar toch ook niet).
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:smackbam in het midden van Nederland
Amisfurtum zul je bedoelen. :wink:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

hermanroozen schreef:Ik dacht ook het eerst aan Dorestad. Nadeel daarvan is dat het té veel aan Vikingen doet denken, en minder aan het (gemoedelijk?) opbouwen van een stad. Als ik het zo lees moet het wel een stad met muren zijn. Bronckhorst, Doesburg... Oftewel: ik ben er ook wel voor om een Nederlandse stad als naam te kiezen.
Doe je toch gewoon alsof de poortwachters steeds meer worden omgekocht door de Vikingen? :wink:
hermanroozen
Veenboer

cymric schreef:
hermanroozen schreef:Ik dacht ook het eerst aan Dorestad. Nadeel daarvan is dat het té veel aan Vikingen doet denken, en minder aan het (gemoedelijk?) opbouwen van een stad. Als ik het zo lees moet het wel een stad met muren zijn. Bronckhorst, Doesburg... Oftewel: ik ben er ook wel voor om een Nederlandse stad als naam te kiezen.
Doe je toch gewoon alsof de poortwachters steeds meer worden omgekocht door de Vikingen? :wink:
Je hebt gelijk, het spelconcept is best een beetje te draaien richting 'Dorestad', dunkt me. Het is in elk geval een goeie titel voor een spel, misschien wel voor het perfecte spel.
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Egmont, Alcmaria, Delft, Dordrecht, Leiden (De Sleutelstad) zouden stedennamen waar ik aan denk.
Afbeelding
hermanroozen
Veenboer

Mijn eigen concept had de werknaam 'Wikselveld'. Ik heb voor Het Perfecte Spel de naam 'Wikselpoort' ingestuurd.
:lol:
Frost
Garnaal

Bericht door Frost »

Nooit meer doen Herman. (Er is geen wijzend vingertje als smilie.)
Niet twijfelen aan je gekozen namen. Veranderen kan altijd nog.
Succes met je spel. :thumbup:

Bas
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Mijn inzending is Grootburger.

In de tijd dat het spel zich afspeelt waren de poorters de burgers die zich binnen de stadsmuren zich gevestigd hadden. (Overigens op Wikipedia is te zien dat de naam poorters niet van (stads)poort maar van haven is afgeleid, maar dit terzijde).

In vele steden -- waaronder Deventer en Kampen -- waren burgers onderverdeeld in de "gewone" kleinburgers (ons woord kleinburgerlijk stamt daar vanaf!) en grootburgers. Een grootburger deed of betekende iets extra's voor de stad. Veelal betekende dat extra het leveren van een geldbedrag.

Het extra wat een grootburger leverde voor de stad komt overeen met het "unieke talent" waar in de spelbeschrijving over gesproken wordt. Tegenover de prestatie staat dat grootburgers extra privileges kregen. Ook dat aspect zal ongetwijfeld in het spel terug komen. Het gaat er uiteindelijk om de grootste grootburger te worden :)

Naast de historische context lijkt me "Grootburger" een makkelijk te onthouden naam en kent BGG en de BSM spellendatabase gelukkig nog geen spel met deze naam.
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
Spelkopen.nl
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Winkelier

Bericht door Spelkopen.nl »

In het persbericht van FD staat te lezen dat 999 nog met minimaal 3 andere ingestuurde concepten verder gaat. Weet iemand daar meer van? 999 zelf communiceert daar volgens mij (nog) niet over naar de deelnemers.
====== SPELKOPEN.NL ======
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Omroep Gelderland heeft een interview met de winnaar op haar website geplaatst: http://www.omroepgelderland.nl/web/Prog ... e-Spel.htm