Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Father Vic
- Party Animal
Re: Het Perfecte Spel
Civitas deed me zo denken aan Caritas. Niet dat ik iets tegen christelijke naastenliefde heb, maar die connotatie roept bij mij geen interessant bordspel op. 
Labels:
-
Wyckyd
- Generalist
Haha, dit was echt precies mijn redenatie. Vond Schoenveters van Bananenboom ook een vreselijke naam, Esperanto een leuk idee maar niet heel passend.Robertopellizini schreef:De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd
Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.
Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).
Keuze tussen Villa Nova en Civitas was lastig - vond Villa Nova suffer, maar Civitas was ook al een voetbalclub, een coachingsbedrijf, ... Toch uiteindelijk voor Civitas gekozen.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
+1 CivitasWyckyd schreef:Haha, dit was echt precies mijn redenatie. Vond Schoenveters van Bananenboom ook een vreselijke naam, Esperanto een leuk idee maar niet heel passend.Robertopellizini schreef:De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd
Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.
Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).
Keuze tussen Villa Nova en Civitas was lastig - vond Villa Nova suffer, maar Civitas was ook al een voetbalclub, een coachingsbedrijf, ... Toch uiteindelijk voor Civitas gekozen.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Altijd +1/Robertopellizini schreef:Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
-
r56ygf
- Stamhoofd
Om eerlijk te zijn vind ik het stuk voor stuk slappe titels. Geen stem van mij.
-
Robertopellizini
- Genius
Ben ik het meestal mee eens, maar het moet wel functioneel zijn.cymric schreef:Altijd +1/Robertopellizini schreef:Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.voor taalkundige uiteenzettingen.
-
Glucosestroop
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Ongezouten
Ja, dat lijkt ook heel sterk op mijn redenering! Vooral dat over het afschuwelijke 'De Poorters van Nieuwstad' en de Google-vindbaarheid!Robertopellizini schreef:De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd
Alleen heb ik dan niet zo'n afkeer tegen de klank van Urbeto
Civitas zou ik ook nog wel prima vinden, dus ik hoop maar gewoon op een van die twee.
Net zo makkelijk.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zowel de uiteindelijke afbeelding als deze titel sluiten voor mij het best aan bij de beschrijving van het spel.rober schreef:Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de "perfecte" speler ben.
Mijn boer 1 heeft gewonnen en als ik Cymric mag geloven, gaat mijn voorkeurstitel ook winnen. (nr 4 dus)
-
Dierik
- Erelid
In het Ermelo's weekblad stond woensdag een interview met Tycho van den Broek, de auteur van het Percete Spel: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/ ... dwarsbomen
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Grappig, zo zie je maar een goed spel idee kan uit elke hoek komen!Dierik schreef:In het Ermelo's weekblad stond woensdag een interview met Tycho van den Broek, de auteur van het Percete Spel: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/ ... dwarsbomen
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Ik vind de gekozen tekening echt de meest lelijke van alle 4 de artwork inzendingen, Gadverdamme ik moest er van overgeven als ik er 2 seconden langer naar zou kijken.
En iedereen maar op die kotstekening stemmen, met die vet lelijke boerenkop!!
(dit is mijn mening he!! niet huilen!!)
Dus als tegenprestatie heb ik speciaal voor al die smaakloze bevers, De Poorters van Nieuwstad als naam gekozen (nu zal 1 stem niet hard aantikken) Maar toch
. Als mensen massaal op de lelijkste tekening stemmen dan moet dat niet zo moeilijk zijn voor de lelijkste naam
.
En iedereen maar op die kotstekening stemmen, met die vet lelijke boerenkop!!
Dus als tegenprestatie heb ik speciaal voor al die smaakloze bevers, De Poorters van Nieuwstad als naam gekozen (nu zal 1 stem niet hard aantikken) Maar toch
-
Wyckyd
- Generalist
Het perfecte spel heet kennelijk Poorters van Nieuwstad.

-
Patty
- Jakkiebak!
Dat komt dan door die ene stem van Feet Pauly!
-
Wyckyd
- Generalist
Kijk, we doen hier toch iets niet goed. We worden kennelijk wel opgemerkt, maar hadden misschien even een pact moeten sluiten en allemaal op dezelfde moeten stemmen?999 schreef:Net als bij de Artwork-verkiezing was de uitkomst interessant. De meerderheid van de deelnemers, die wel erg betrokken is, maar dat niet via social media deelt, heeft duidelijk een andere mening dan de kleinere groep mensen dat wel hun voorkeur kenbaar maakt. Via allerlei kanalen werden de andere titels meer besproken, maar ondertussen zagen wij vooral de stemmen voor De Poorters van Nieuwstad binnenkomen. Uiteindelijk is door 40% van alle mensen op deze titel gestemd.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Mijn welgemeende complimenten aan de marketingafdeling bij 999 Games voor het op treffende wijze manipuleren van de uitslag. In de goochelkunst heet zoiets een geforceerde keuze.Wyckyd schreef:Het perfecte spel heet kennelijk Poorters van Nieuwstad.