Het Perfecte Spel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Father Vic
Party Animal

Re: Het Perfecte Spel

Bericht door Father Vic »

Civitas deed me zo denken aan Caritas. Niet dat ik iets tegen christelijke naastenliefde heb, maar die connotatie roept bij mij geen interessant bordspel op. :D

Labels:
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Robertopellizini schreef:De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd

Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.

Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.

Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).
Haha, dit was echt precies mijn redenatie. Vond Schoenveters van Bananenboom ook een vreselijke naam, Esperanto een leuk idee maar niet heel passend.

Keuze tussen Villa Nova en Civitas was lastig - vond Villa Nova suffer, maar Civitas was ook al een voetbalclub, een coachingsbedrijf, ... Toch uiteindelijk voor Civitas gekozen.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Wyckyd schreef:
Robertopellizini schreef:De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd

Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.

Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.

Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).
Haha, dit was echt precies mijn redenatie. Vond Schoenveters van Bananenboom ook een vreselijke naam, Esperanto een leuk idee maar niet heel passend.

Keuze tussen Villa Nova en Civitas was lastig - vond Villa Nova suffer, maar Civitas was ook al een voetbalclub, een coachingsbedrijf, ... Toch uiteindelijk voor Civitas gekozen.
+1 Civitas
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Robertopellizini schreef:Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Altijd +1/ :thumbup: voor taalkundige uiteenzettingen.
r56ygf
Stamhoofd

Bericht door r56ygf »

Om eerlijk te zijn vind ik het stuk voor stuk slappe titels. Geen stem van mij.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

cymric schreef:
Robertopellizini schreef:Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Altijd +1/ :thumbup: voor taalkundige uiteenzettingen.
Ben ik het meestal mee eens, maar het moet wel functioneel zijn.
Afbeelding
Glucosestroop
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Ongezouten

Bericht door Glucosestroop »

Ja, dat lijkt ook heel sterk op mijn redenering! Vooral dat over het afschuwelijke 'De Poorters van Nieuwstad' en de Google-vindbaarheid!

Alleen heb ik dan niet zo'n afkeer tegen de klank van Urbeto ;)
Civitas zou ik ook nog wel prima vinden, dus ik hoop maar gewoon op een van die twee.
Net zo makkelijk.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

rober schreef:Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de "perfecte" speler ben.

Mijn boer 1 heeft gewonnen en als ik Cymric mag geloven, gaat mijn voorkeurstitel ook winnen. (nr 4 dus)
Zowel de uiteindelijke afbeelding als deze titel sluiten voor mij het best aan bij de beschrijving van het spel.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

In het Ermelo's weekblad stond woensdag een interview met Tycho van den Broek, de auteur van het Percete Spel: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/ ... dwarsbomen
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Dierik schreef:In het Ermelo's weekblad stond woensdag een interview met Tycho van den Broek, de auteur van het Percete Spel: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/ ... dwarsbomen
Grappig, zo zie je maar een goed spel idee kan uit elke hoek komen!
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Ik vind de gekozen tekening echt de meest lelijke van alle 4 de artwork inzendingen, Gadverdamme ik moest er van overgeven als ik er 2 seconden langer naar zou kijken.

En iedereen maar op die kotstekening stemmen, met die vet lelijke boerenkop!! :P (dit is mijn mening he!! niet huilen!!)

Dus als tegenprestatie heb ik speciaal voor al die smaakloze bevers, De Poorters van Nieuwstad als naam gekozen (nu zal 1 stem niet hard aantikken) Maar toch :D. Als mensen massaal op de lelijkste tekening stemmen dan moet dat niet zo moeilijk zijn voor de lelijkste naam ;).
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Het perfecte spel heet kennelijk Poorters van Nieuwstad.

:yawn:
Patty
Jakkiebak!

Bericht door Patty »

Dat komt dan door die ene stem van Feet Pauly!
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

999 schreef:Net als bij de Artwork-verkiezing was de uitkomst interessant. De meerderheid van de deelnemers, die wel erg betrokken is, maar dat niet via social media deelt, heeft duidelijk een andere mening dan de kleinere groep mensen dat wel hun voorkeur kenbaar maakt. Via allerlei kanalen werden de andere titels meer besproken, maar ondertussen zagen wij vooral de stemmen voor De Poorters van Nieuwstad binnenkomen. Uiteindelijk is door 40% van alle mensen op deze titel gestemd.
Kijk, we doen hier toch iets niet goed. We worden kennelijk wel opgemerkt, maar hadden misschien even een pact moeten sluiten en allemaal op dezelfde moeten stemmen?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Wyckyd schreef:Het perfecte spel heet kennelijk Poorters van Nieuwstad. :yawn:
Mijn welgemeende complimenten aan de marketingafdeling bij 999 Games voor het op treffende wijze manipuleren van de uitslag. In de goochelkunst heet zoiets een geforceerde keuze.