Tip ; check je doos.Lewis & Clark is echt crap kwaliteit zeg. Ik heb beschadigde kaarten en een beschadigd bord gekregen. Bovendien zijn de kaarten van belabberde kwaliteit.
Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
maartend
- Critico
Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...
Ik kwam op een ander forum het volgende tegen;
Labels:
-
Wyckyd
- Generalist
maartend schreef:Wat me opvalt is dat er hier toch velen zijn die Duitstalige games kopen. Waarom?
Engels kan ik me goed voorstellen, heb zelf alles in het engels, maar duits dus echt niet.
Ik heb mijn spellen het liefst in het Engels - ik speel af en toe met vrienden die het Nederlands (nog) niet zo goed beheersen. Duits is dan helemaal onmogelijk.missiloon schreef:Als het spel taalonafhankelijk is dan valt de handleiding uit te printen... stel dat er dan een prijsverschil van 10 euro is op een spel tussen Engels en Duits dan is de keuze voor Duits toch erg aantrekkelijk.
Maar als de onderdelen geen taal bevatten, dan wil ik best een Engelse handleiding downloaden. Zo heb ik dit jaar Sneaks & Snitches meegenomen. Was ooit volgens mij meer dan 20,-? De Duitse versie lag er nu voor 2,95
-
Wyckyd
- Generalist
CB leek me van te voren helemaal niets, maar eigenlijk was het nog best heel goed. De art op de kaarten is geweldig, en zelfs ik (vind thema niet zo heel belangrijk) keek naar mijn kaarten en zag een 'levensloop': eerst stage lopen, en daarna een baan bij het bedrijf van mijn vader. Verdien daar veel geld, dus heb een leuk appartement gekocht, maar ik ben niet echt gelukkig. Daarom ergens anders manager worden: nog meer geld verdienen, maar nu ben ik slecht in het onderhouden van mijn relaties. Een van de andere spelers begon met het afronden van z'n PhD, ging werken als Freelancer en gebruikt een fiets voor z'n woon-werkverkeer. Geen geld, maar wel heel gelukkig!ditterio schreef:Wat vond je van Trains en CV?
Ik heb 'm toch niet meegenomen: we speelden met 4, en de beurten duren steeds iets langer (meer iconen om te besteden) en dan ben je toch wel lang aan het wachten. En twee vrienden van me hebben het spel wel meegenomen, dus dan hoef ik 'm niet te hebben.
Trains vond ik niet heel leuk. Ik moet zeggen dat ik er misschien niet heel open voor stond? Inleven in het thema is voor mij niet zo belangrijk, maar mooie art wel. En dat bord van Trains is echt saai en lelijk tegelijkertijd (vind ik dan
De toevoeging van het bord is natuurlijk het grote 'vernieuwende', maar het spelletje dat je daar speelt, heeft een punt dat ik niet leuk vind: iedereen mag zomaar ergens op het bord beginnen, waardoor je geen gelijkwaardige beginposities hebt. De ene speler wordt toevallig met rust gelaten, de ander wordt klemgebouwd.
Heb het met drie vrienden gespeeld - een van hen vond het wel goed (maar niet goed genoeg om het te kopen), de anderen vonden het ook niks. Maar goed, het spel wordt overal enorm aangeprezenm, dus neem onze mening met een flinke zak zout
-
Wyckyd
- Generalist
Bij het kopen van Lewis & Clark kregen we al een vervangende set met kaarten, omdat ze zelf niet tevreden waren met de kwaliteit. Ik ga ze toch sleeven, dus denk niet dat het me heel veel uitmaakt.maartend schreef:Ik kwam op een ander forum het volgende tegen;
Tip ; check je doos.Lewis & Clark is echt crap kwaliteit zeg. Ik heb beschadigde kaarten en een beschadigd bord gekregen. Bovendien zijn de kaarten van belabberde kwaliteit.
Maar ik zal m'n bord even bekijken.
Edit: met mijn bord is niets mis. Pfeeeeeww!
-
maartend
- Critico
Gelukkig. Ik geef het niet aan om te trollen, echt als tip om je bord daar even na te kijken.Wyckyd schreef:Bij het kopen van Lewis & Clark kregen we al een vervangende set met kaarten, omdat ze zelf niet tevreden waren met de kwaliteit. Ik ga ze toch sleeven, dus denk niet dat het me heel veel uitmaakt.maartend schreef:Ik kwam op een ander forum het volgende tegen;
Maar ik zal m'n bord even bekijken.
-
Wyckyd
- Generalist
Wyckyd schreef:Bij het kopen van Lewis & Clark kregen we al een vervangende set met kaarten, omdat ze zelf niet tevreden waren met de kwaliteit. Ik ga ze toch sleeven, dus denk niet dat het me heel veel uitmaakt.
Waarvoor mijn hartelijk dank. Ik kom er liever gelijk achter, en niet wanneer ik 'm voor het eerst op tafel krijg.maartend schreef:Gelukkig. Ik geef het niet aan om te trollen, echt als tip om je bord daar even na te kijken.
-
Xildur
- Munchkin
Hier op het forum overgenomen van Dierik, overdracht in Essen.missiloon schreef:Als het spel taalonafhankelijk is dan valt de handleiding uit te printen... stel dat er dan een prijsverschil van 10 euro is op een spel tussen Engels en Duits dan is de keuze voor Duits toch erg aantrekkelijk.maartend schreef:Wat me opvalt is dat er hier toch velen zijn die Duitstalige games kopen. Waarom?
Engels kan ik me goed voorstellen, heb zelf alles in het engels, maar duits dus echt niet.
En wie weet spreken sommige ook gewoon goed Duits
@xildur, pronken met andermans veren via de essen trade? Want ik heb naast de duitse niet eens een Engelse versie kunnen vinden
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Het resultaat van twee dagen Essen. Veel uitbreidingen en voor de rest voornamelijk kleine Japon Brand spellen. Ik kon helaas machi koru niet meer voorbestellen. Dit spel was al uitverkocht voordat de Spiel was begonnen. Gelukkig heb ik hem s'avonds nog wel in het hotel kunnen spelen. Damn! wat een tof kaart en dobbel spel. Je bouwt je stadje op door het aanschaffen met allerlei kaarten die op hun beurt weer geld uitkeren wanneer het getal wordt gegooid dat bovenaan de betreffende kaart staat. Ik kreeg hier een beetje een kolonisten van Catan gevoel bij, zij het dat dit spel een meer acceptabele speelduur van een half uurtje heeft.
Voor de rest ben ik blij met Turfmaster, die ik op Essen van Joboo heb kunnen overnemen. Toch een spel dat lange tijd op mijn verlanglijst stond.
Het tot nu toe meest gespeelde spel van mijn aangeschafte spellen, is een spel dat ik gratis kreeg bij Bluff in Zoo. Nog niet opgenomen in de bgg lijst, maar een super toffe variatie op Hanabi. Het spel wordt tussen twee spelers gespeeld die vier kaarten met de voorkant naar de tegenstander toe beet houden. Door het stellen van vragen over de som van twee kaarten moet je er achter komen wat de volgorde is van jouw kaarten. Dat kan knap lastig zijn omdat de kaarten cijfers van 1 tot en met 4 tonen maar doordat er onder en boven andere nummers staan, kan het dus voorkomen dat je bepaalde getallen dubbel hebt.
In de treinreis terug met een mee spiel ganger en een gezin die toevallig tegenover ons zaten in de ICE nog Don Buriko gespeeld. Een aardige variatie op Coloretto, maar dan met een klein bluf element er in, ik kan dit bijzonder goed pruimen.
Als laatste wil ik vermelden dat de nieuwe hallen mij bijzonder goed bevallen. Waar, de voornamelijk wat oudere
, mede bsmmers vooral klagen over het geluidsniveau, vond ik de ruime paden in de hallen een ware verademing. De hitte veel onderdag goed mee, zeker gezien er buiten een kleine versie vaten biergarten was waar je onder het genot vaneen biertje kon relaxen.
Voor de rest ben ik blij met Turfmaster, die ik op Essen van Joboo heb kunnen overnemen. Toch een spel dat lange tijd op mijn verlanglijst stond.
Het tot nu toe meest gespeelde spel van mijn aangeschafte spellen, is een spel dat ik gratis kreeg bij Bluff in Zoo. Nog niet opgenomen in de bgg lijst, maar een super toffe variatie op Hanabi. Het spel wordt tussen twee spelers gespeeld die vier kaarten met de voorkant naar de tegenstander toe beet houden. Door het stellen van vragen over de som van twee kaarten moet je er achter komen wat de volgorde is van jouw kaarten. Dat kan knap lastig zijn omdat de kaarten cijfers van 1 tot en met 4 tonen maar doordat er onder en boven andere nummers staan, kan het dus voorkomen dat je bepaalde getallen dubbel hebt.
In de treinreis terug met een mee spiel ganger en een gezin die toevallig tegenover ons zaten in de ICE nog Don Buriko gespeeld. Een aardige variatie op Coloretto, maar dan met een klein bluf element er in, ik kan dit bijzonder goed pruimen.
Als laatste wil ik vermelden dat de nieuwe hallen mij bijzonder goed bevallen. Waar, de voornamelijk wat oudere
-
Xildur
- Munchkin
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Hoe je aan de Space Penguin komt, ben ik ook wel benieuwd naar
.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op za 26 okt 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Longhorn = op tijd blij de orange stand zijnXildur schreef:Damn, hoe kom je aan Longhorn en Space Penguin?
Spade pinguïn = 1 potje winnen op Essen met King of Tokyo
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Gaaf, gefeliciteerdkezuskrijst schreef:Longhorn = op tijd blij de orange stand zijnXildur schreef:Damn, hoe kom je aan Longhorn en Space Penguin?
-
missiloon
- Munchkin
Ik ben heel benieuwd wat je van Trains & stations vind, ik heb donderdag de hele beursdag getwijfeld om het wel of niet mee te nemen, uiteindelijk is het niet meegegaan... maar nog altijd benieuwdkezuskrijst schreef:Het resultaat van twee dagen Essen. Veel uitbreidingen en voor de rest voornamelijk kleine Japon Brand spellen. Ik kon helaas machi koru niet meer voorbestellen. Dit spel was al uitverkocht voordat de Spiel was begonnen. Gelukkig heb ik hem s'avonds nog wel in het hotel kunnen spelen. Damn! wat een tof kaart en dobbel spel. Je bouwt je stadje op door het aanschaffen met allerlei kaarten die op hun beurt weer geld uitkeren wanneer het getal wordt gegooid dat bovenaan de betreffende kaart staat. Ik kreeg hier een beetje een kolonisten van Catan gevoel bij, zij het dat dit spel een meer acceptabele speelduur van een half uurtje heeft.
Als laatste wil ik vermelden dat de nieuwe hallen mij bijzonder goed bevallen. Waar, de voornamelijk wat oudere, mede bsmmers vooral klagen over het geluidsniveau, vond ik de ruime paden in de hallen een ware verademing. De hitte veel onderdag goed mee, zeker gezien er buiten een kleine versie vaten biergarten was waar je onder het genot vaneen biertje kon relaxen.
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Ik heb het gespeeld samen met o.a. iemand van Singapore en een BSM moderator op de stand van Wizkids. Het spel beviel ons vrij goed. Wel wat geluk bij dobbelen maar wat je ook gooit, er zijn steeds wel leuke dingen om te doen. Ik was er bijna zeker van dat ik het spel zou kopen, tot dat bij de eindafrekening mijn enthousiasme helemaal getemperd werd.missiloon schreef: Ik ben heel benieuwd wat je van Trains & stations vind, ik heb donderdag de hele beursdag getwijfeld om het wel of niet mee te nemen, uiteindelijk is het niet meegegaan... maar nog altijd benieuwd
Je krijgt bij het begin van het spel 3 kaartjes waarvan je er 2 mag houden. Bleek dat een medespeler 2 kaartjes gehouden had die op het einde van het spel hem 23 punten extra opleverden zonder dat hij enige moeite moest doen hiervoor, terwijl ik gedurende heel het spel slechts een 20-tal punten verzameld heb. Dit gaf iedereen een gevoel dat er iets niet klopte. Ik hoop dat men ons het spel verkeerd uitgelegd heeft want anders zit er toch iets mis.
-
Xildur
- Munchkin
Ik hoop beide ook ooit te vinden. Waar kon je KoT spelen? Als je hem wilt verkopen trouwens, dan PB maar.kezuskrijst schreef:Longhorn = op tijd blij de orange stand zijnXildur schreef:Damn, hoe kom je aan Longhorn en Space Penguin?