Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

MeepleMaker
Garnaal

Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...

Bericht door MeepleMaker »

Leek me wel leuk om hier een specifiek topic voor te starten... ik trap af!

Ik ga zaterdag voor de 1ste keer (spannend!) - volgende dingen zijn voorbesteld of staan of het verlanglijstje...

Voorbesteld:
- Ginkgopolis - The Experts
- Glastonbury
- Castaways

Op de radar:
- Nations
- CV
- Legacy: The Testament of Duke The Crecy
- Tash-Kalar
- Lewis & Clark
- Kings & Assasins
- Koryo

Wil ik heel graag een keertje spelen:
- Rampage

Labels:
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...

Bericht door pleunie.william »

Vandaag voor de eerste dag naar Essen geweest. Het is even wennen aan de nieuwe hallen, dus wat meer zoeken dan gebruikelijk. Voor mijn doen, een kleine oogst, maar daar had ik een beetje rekening mee gehouden:
  • Fallen City of Karez + Golden Dragon Expansion
  • Nauticus
  • Rokoko + Fancy Dresses Promo
  • Tzolk'In - Tribes & Prophecies + Ek Chuah Promo
  • Glück Auf
  • Sewer Pirats
  • Castles
  • Madeira
  • Festival beim Pferdestall
Wellicht morgen Glass Road nog scoren en wat ik verder nog tegen het lijf loop.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Vandaag heb ik zes spellen gekocht:

Tier auf tier (kraamcadeau)
Eat me if you can
King of Tokyo Halloween expansion (met gratis button!)
Futterneit
Fünf Gurken
Parade

Het was behoorlijk druk maar doordat de paden wat ruimer waren dan in de oude setting, was het wel te doen. Het is wel even een beetje zoeken naar wie waar staat met wat. Ik heb CV (erg mooi, best leuk, geen uitschieter), bowling for zombies (mwoah, thema is beter dan het spel) en Sultaniya (redelijk, beetje dominio elementen) gespeeld.
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Dagmar schreef:Vandaag heb ik zes spellen gekocht:

Tier auf tier (kraamcadeau)
Eat me if you can
King of Tokyo Halloween expansion (met gratis button!)
Futterneit
Fünf Gurken
Parade

Het was behoorlijk druk maar doordat de paden wat ruimer waren dan in de oude setting, was het wel te doen. Het is wel even een beetje zoeken naar wie waar staat met wat. Ik heb CV (erg mooi, best leuk, geen uitschieter), bowling for zombies (mwoah, thema is beter dan het spel) en Sultaniya (redelijk, beetje dominio elementen) gespeeld.
Was Sultaniya in het Engels te koop?
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Het was een demo exemplaar. Het spel is nog niet te koop. Het zag er wel erg mooi uit.
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Vandaag Spiel bezocht. Er had wat mij betreft nog wel een hal bij mogen komen. Het viel vooral op dat stands, waar veel "aanbiedingen" waren, de gangpaden smaller waren dan bijvoorbeeld bij de demo stands.

Verder een goede dag gehad. Uitschieters van de beurs voor mij waren Dark, Darker, Darkest en Wildcatters. Vooral Hal 2 is interessant met de verschillende spelontwikkelaars.

Zelf heb ik: Tomorrow, Wildcatters en Panic Station aangeschaft.
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Ik ging naar Essen en ik nam mee:
* Mush Mush
* Lewis & Clark
* Dier op Dier
* Zooloretto

Weer een geslaagde Spiel. Niet eens zoveel ingekocht (wel sterk getwijfeld over Caverna, zal nog wel een keer in de collectie belanden, maar nu nog even niet) maar wel weer gezellig!
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

het was leuk in Essen, druk, maar iets bredere paden.... en best veel gekocht:

hoogtepunten daarvan:

Carcassonne Sudsee,
Bora Bora
Farmerama

uitbreidingen van Lancaster, Voluspa, Alhambra, Thurn und Taxis

en veel goedkope spellen voor 2,95 en 4,95 zelfs.... joehoe
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Ik koop al tijden lang niet zo veel meer. M'n kast zit te vol. Ik ben gisteren geweest en ga zondag nog een dag.

Ik nam gisteren mee:

- Invasion From Outer Space (koopje voor 15 Euro; zat de afgelopen maanden te twijfelen tussen deze of de zombieversie van het spel, Last Night on Earth. De prijs van 15 Euro trok me over de streep voor de marsmannetjesversie)
- Coup
- Dungeon Guilds
En m'n Kickstarter pakket van Sentinels: Shattered Timelines afgehaald. Nadat ik de inlay eruit had gehaald, pastten al de Kickstarter extra's maar nauwelijks in de doos.

Wel veel weten te spelen: Dungeon Guilds (gekocht), Dungeon Raiders (saai; laten liggen), Bang! The Dice Game (speelt sneller dan het kaartspel, maar ik zag de toegevoegde waarde niet van het kaartspel dat in m'n kast ligt; laten liggen), Koryŏ (te weing interactie; laten liggen), Twin Tin Bots (soort van lichte versie van Roborally, maar dan met een stuk minder chaos, wat ik persoonlijk jammer vind; laten liggen) en Space Sheep! (zeer 'brainy' cooperatieve puzzel onder tijdsdruk. Ik speel dan liever Space Alert; laten liggen)

Tip is 'Made in Taiwan' Dungeon Guilds voor de liefhebbers van korte tussendoorspelletjes waarin je elkaar lekker kunt dwarsliggen. Het spel speelt in 20-30 minuten en heeft simpele regels. In het kort: je moet schatten in een dungeon zien te bemachtigen. Je moet elkaar helpen met verslaan van monsters, want anders krijgt niemand schatten. Maar ook niet te veel, want je wint pas als je zelf de meeste schatten hebt weten binnen te halen. Demo op Essen beschikbaar: 3-O111. De designer staat er samen met Swan Panasia. Chinese spelregels inbegrepen in de doos.

@KASSEI
Legacy: The Testament...etc heb ik 2 weken geleden kunnen spelen. Absoluut een aanrader voor de liefhebber van Eurogames. Thema zit goed verweven in de spelmechanismen. Het spel zelf zit ook prima in elkaar. Mij leek alleen de speelduur die op de doos staat aangeven nogal optimistisch. Ik denk dat het toch eerder richting de 90 minuten ligt bij de gemiddelde groep.

Koryŏ stond ook op mijn lijst van spellen die ik eens wilde bekijken/proberen. Het viel me zwaar tegen. Ik vond het geen slecht spel, maar ik had er meer van verwacht. Je maakt setjes van dezelfde kaarten die je voor je op tafel legt elke ronde. Heb je een meerderheid van dezelfde kaarten ten opzichte van andere spelers, dan mag jij de speciale eigenschap van de kaarten meteen gebruiken. Dat kan inhouden dat je extra kaarten mag pakken de volgende beurt, of dat je een overwinningspunt krijgt bijvoorbeeld. Een nieuwe ronde begint, je mag een beperkt aantal kaarten van de vorige ronde laten liggen en je krijg nieuwe kaarten die je weer mag neerleggen. Of een al bestaande set uitbreiden, of een nieuwe set neerleggen. Wat ik miste was de interactie tussen spelers. Die had ik eigenlijk wel wat sterker verwacht. Maar misschien waren we ook wel te moe, want het is het laatste spel dat we speelden, zo rond 18.30 uur. Ik heb hem laten liggen.
Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Gisteren was mijn eerste dag in Essen. Demoen voor WGG. Tussendoor kon ik nog wel wat op pikken.

Pre order
Warlock en American Rails van Quined

Verder
The Three Littele pigs na een snelle uitleg
Koryo beetje op de gok maar na de verhalen zeer benieuwd
Pasha
Packet Row

Zaterdag een echte dag 'shoppen'. Zo veel hoef ik er niet meer bij te hebben
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

roel40 schreef:en veel goedkope spellen voor 2,95 en 4,95 zelfs.... joehoe
Welke dan? Dat is inderdaad weinig geld. Ik neem aan dat het geen 'volwaardige' spellen waren, maar eerder simpele kaartspelletjes ofzo?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
bartman
Jakkiebak!

Bericht door bartman »

Dakota
Madeira
SOS Titanic
Lewis & Clarck
Rialto
Brucke am Rio D'Oro
Rococo
Québec

Paar hele goede koopjes kunnen doen, wel wat heimwee naar de oude setting. Maar onbekend is ombemind wellicht.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

KASSEI schreef:- Koryo
Volgens een briefje in de stand van de uitgever is die uitverkocht.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

The Iced One schreef:
roel40 schreef:en veel goedkope spellen voor 2,95 en 4,95 zelfs.... joehoe
Welke dan? Dat is inderdaad weinig geld. Ik neem aan dat het geen 'volwaardige' spellen waren, maar eerder simpele kaartspelletjes ofzo?
Het waren volledige spellen, zoals bijvoorbeeld een uitbreiding van runebound, maar dan helaas dus wel in het duits... de andere spellen weet ik niet meer op te noemen, een aantal onbekende titels en een paar titels die geen indruk achter lieten waardoor ik ze niet meer weet.

Ik heb wel uit dat kraampje "Isla dorada" voor 9,95
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Mijn eerste Spiel vandaag meegemaakt. Het viel me allemaal gelukkig mee met de drukte en de overweldigheid waar over gesproken wordt. Even een aantal foto's van de spellen die ik gehaald heb, de promo's die ik heb gekregen en de drie gesigneerde dozen.
Afbeelding