Vandaag ben ook ik voor het eerst op het SpellenSpektakel geweest. Rond ongeveer 11.30 kwamen we (vriendin + ik) het beursgebouw binnen lopen en het zag er meteen erg gezellig uit! Wat mij betreft een mooie drukte (positief voor de bezoekersaantallen) maar niet té druk, waardoor we 3 leuke spellen hebben kunnen spelen

.
We begonnen met Relic Runners, deze stond op mijn 'to-play'-list en was de eerste van mijn lijst die vrij was om uit te proberen. De meeste spellen van DOW (behalve Memoir '44 en Small World) zijn voor mij 'instant wants' vanwege de fantastische spelmaterialen, het mooie artwork en de vaak goede recensies, maar deze keer was het dus eerst even spelen

. Het spel beviel me erg goed kan ik nu zeggen na het gespeeld te hebben; ook een heel ander type spel dan ik gewend ben. Veel vooruit denken, gunstige pathways maken zodat je op een gegeven moment toe kan slaan (en dan nog het liefst met de puntenverdubbelaar

).
Na dit eerste spel zijn we richting 999 games gegaan en draaiden we wat langs de twee tafels van Russian Railroads, maar deze bleven doorlopend bezet. We besloten toen maar een rondje te lopen door de hele hal, waardoor we tot onze (blije!) verbazing nog 3 extra tafels tegenkwamen met Russian Railroads, een flink stuk verwijderd van de rest van de 999 games tafels. We zijn natuurlijk direct aangeschoven, samen met twee mensen die toevallig langsliepen en het spel ook graag wilden spelen. De uitleg was hier uiteraard wat langer dan bij Relic Runners of Pasha (die hebben we als derde gespeeld), maar de hogere complexiteit was het wat mij betreft dubbel en dwars waard! Ik heb het idee dat alles perfect op elkaar ingrijpt bij dit spel en je eigenlijk met geen enkele actie slecht bezig bent. Natuurlijk ga je na verloop van tijd wel zien dat iemand voor komt te staan, maar ondanks dat blijf je lekker meedoen en kom je elke beurt toch mooi wat spoorlijnen, treinen en bonussen verder. Aanvankelijk was ik van plan na 3 ronden wel te stoppen, maar omdat we het spel allemaal zo leuk vonden, hebben we mooi doorgespeeld

!
Ten slotte zochten we nog een kort spelletje vlak voor het naar huis gaan. We kwamen dus terecht bij Pasha; een kort dobbelspel wat eigenlijk samen te vatten is als een mengsel van Yathzee en Poker (maar dan leuker!), met een paar spannende twists (gokken als je begint, tactischer in de achterhand en leuke bonusfiches bij combinaties van specifieke cijfers). De uitleg is in 5 minuten gedaan en zowel wij als de twee andere spelers hadden het erg naar het zin was mijn idee!
Hierna zijn we weer richting huis gegaan en niet alleen ik, maar ook mijn vriendin vond dit voor herhaling vatbaar

dus hoogstwaarschijnlijk tot volgend jaar!!!