Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Re: Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Bericht door Davio »

Ik ben vandaag even een paar uurtjes met broederlief geweest, was erg gezellig.

We hadden tijd voor maar één spel, maar wat voor één: Legends of Andor.

Wat een fantastisch spel, zeg.

We speelden het introductiescenario met nog 2 personen en het viel me op hoe beginnersvriendelijk het spel was. Mijn broer is niet zo'n doorgewinterde speler als ik maar pikte het erg goed op. We wonnen uiteindelijk op het nippertje, wat het nog mooier maakte.

Ik vind het oog voor detail erg goed in dit spel en ondanks dat je het gevoel hebt een episch avontuur te beleven, waren wij toch in een goede 1,5 uur al klaar. Dat beviel me ook wel.

Staat nu nog hoger op mijn wishlist. :)

Wonder boven wonder heb ik niks gekocht, er was niks wat ik zo graag wilde dat ik het gelijk aanschafte (zelfs Legends niet), waardoor ik me erg rijk voelde. :)
Klavertje4
Grote Dienaar

Bericht door Klavertje4 »

The Iced One schreef:
dolkonijn schreef:Ben best wel benieuwd naar de aanbiedingen van Adriaensen ;-) (met het oog op Spel Broechem)....
Ik ook! Graag een verslagje hierover! 8)
De enige twee die ik nog weet zijn Stenen tijdperk voor 29.95 en Koethhulhu 1+2+3 voor 3,50. Wellicht kunnen anderen aanvullen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Bartjes! schreef:O ja, ik vrees dat ik Pitch Car in huis moet gaan halen... Mijn dochter heeft ook meegedaan aan de wedstrijd bij de stand van Zuiderspel en vond het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h! Leuke actie trouwens!
Klopt, en ik kwam zelfs nog goed weg op het einde want halverwege de wedstrijd lag ik zelfs nog achter je dochter. Was een leuk potje!
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik ben gister als bezoeker geweest. Eigenlijk weinig gespeeld want wat ik wilde speelde was steeds bezet. Maar ik heb nog wat speldagen in het verschiet dus dat komt goed ;)

Bij Adriaenssen 2 mini uitbreidingen nr. 1 en nr. 2 van Carcassonne gekocht a 3,30 per stuk. En de uitbreiding van het dorp voor 19.10.
Ik heb niet echt op prijzen gelet. Maar de diverse grote ticket to ride spellen lagen er voor rond de 33 euro. Terry Mystica voor iets van 45 euro. Boss kito voor 2,50. Kaartspel van caylus voor 5 euro. Takenoko 28 euro. Zijn zo wat prijzen uit mijn hoofd.

Vandaag voor Tactic/Asmodee gedemonstreerd. Uiteindelijk lag daar veel minder op tafel dan de lijst hier op bsm. Maar het nodige uitgelegd en met sommige spellen een rondje mee gespeeld.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Leuk om de verhalen van bezoekers te horen!

Als demo'er bij 999games (bij Russian Railroads en Carcassonne Stille Zuidzee) heb ik het beide dagen erg druk gehad. Op zaterdag was het vanaf het begin af aan druk en renden er bijna mensen naar de 999games stand toe om als eerste bij RR aan te schuiven. Erg grappig om te zien! De eerste uitleg die ik deed was nog wat warrig, daarna werd het voor mij duidelijker in welke volgorde ik het beste kon uitleggen en waar ik de nadruk op moest leggen.

Op de zondag begon de dag een stuk rustiger, maar was het op een gegeven moment net zo druk als zaterdag.
Door de drukte ben ik heel erg veel met demo'en bezig geweest en heb ik helaas wat minder van de beurs zelf meegekregen. Wel af en toe bekenden gezien, hoi gezegd en soms zelfs net even tijd om te vragen hoe het was :).

Leuk!
helena schreef:Vandaag samen met manlief het Spsp bezocht. En dat is bijzonder want ik ben de spellengek hier in huis. Manlief houdt meer van treintjes op zijn modelspoor. Met dit gegeven moet je natuurlijk creatief omgaan en dus had ik hem van tevoren de recensie over Russian Railroad laten lezen ( slim :shh: ). Op de beurs aangekomen hebben we ons eerst verdiept in Terra mystica, uitstekende uitleg, maar wij vonden het allemaal iets te veel van het goede. Daarna Russian Railroad en die voldeed aan de verwachting: in de pocket dus!
Dan zouden we elkaar dus gezien moeten hebben, want in principe was ik degene die in de 999games stand de uitleg gaf (maar misschien heb je het op een andere plek op de beurs gespeeld)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Frank SpSp
Jakkiebak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Frank SpSp »

Klavertje4 schreef:
Bartjes! schreef:Volgens Frank van de organisatie was het bezoekersaantal iets hoger dan volgend jaar.
:) :)
Klopt! We zijn nog druk aan het tellen, maar het staat vast dat het Spellenspektakel netjes is gegroeid :)

Alle bezoekers, demonstrateurs en BSM crew heel erg bedankt voor een geweldig weekend! We gaan nog even afbouwen en dan voldaan naar bed, graag tot de volgende keer! :D
Het Spellenspektakel op 8 & 9 november 2014!!!
http://www.spellenspektakel.nl
lies
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice

Bericht door lies »

Iedereen ontzettend bedankt voor een prachtig Spellen Spektakel.
We hebben genoten ! Tot volgend jaar :clap:
Klavertje4
Grote Dienaar

Bericht door Klavertje4 »

Ik heb naast Rober ook Pieter en Humske gezien (Met dank aan de naambordjes. Heb gisteren even meegekeken met RR)
Maar aicirtap, de enige forummer die ik een beetje ken, heb ik dan weer niet gezien. Wellicht over 2 weken.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ook ik was dit jaar weer als demoër actief voor White Goblin Games. De zaterdag vooral veel Glasstraat, De uitgelegd. We hadden dit spel maar op één tafel liggen om te demonstreren, maar na de middag werden dit er al twee en vandaag (zondag) hadden we zelfs op drie tafels Glasstraat liggen.

Het spel is volgens mij erg goed. Ik ben niet altijd zo'n fan van Rosenberg omdat ik bepaalde spellen van hem teveel gedoe vind maar dit vind ik echt een toppertje! De reacties op het spel waren ook erg positief en Adriaansen was aan het eind van de beurs op een paar stuks na door zijn hele voorraad heen.

Vandaag op de Terra Mystica stand gestaan. Daar hadden we 9x Terra Mystica liggen, waarbij we een speeddemo verzorgden waar spelers na een uitleg drie rondes konden spelen. Dit om meer mensen te kans te geven dit fantastische spel te spelen. Vooraf had ik best mijn bedenkingen over deze 9 tafels. Krijgen we deze wel bezet op een familiebeurs als het Spellenspektakel. Niets bleek minder waar! Er stonden een groot deel van de dag zelfs wachtrijen voor de tafels om het spel te kunnen spelen. Ik heb letterlijk geen moment pauze kunnen nemen omdat het zo ontzettend druk was. Ook TM verkocht bijzonder goed volgens Adriaansen. Ik vond de prijzen dan ook bijzonder scherp. TM voor EUR 45,00 en de Glasstraat voor EUR 30,00, dat kan je bijna niet laten staan volgens mij. :wink:

Tussendoor veel handen geschud van bekenden. Zowel uitgevers als forumleden. Aan helena nog TM uitgelegd, dat was wel erg leuk. Volgens mij is er zelfs nog een foto van gemaakt. :D

Al met al twee fantastische dagen gehad. Ik ben nu wel erg moe, maar wel voldaan. Frank en Coca bedankt voor deze fantastische beurs en hopelijk blijft ie lekker groeien de komende jaren. Ik ben er volgend jaar in elk geval zeker weer bij. :clap:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

WTULTC schreef:
Bartjes! schreef:O ja, ik vrees dat ik Pitch Car in huis moet gaan halen... Mijn dochter heeft ook meegedaan aan de wedstrijd bij de stand van Zuiderspel en vond het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h! Leuke actie trouwens!
Klopt, en ik kwam zelfs nog goed weg op het einde want halverwege de wedstrijd lag ik zelfs nog achter je dochter. Was een leuk potje!
:lol: :lol: :lol: :lol: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Goeie uitleg hoor Dierik :clap:
Bijlagen
20131110_113718 (1).JPG
(2.87 MiB) 295 keer gedownload
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Vandaag ben ook ik voor het eerst op het SpellenSpektakel geweest. Rond ongeveer 11.30 kwamen we (vriendin + ik) het beursgebouw binnen lopen en het zag er meteen erg gezellig uit! Wat mij betreft een mooie drukte (positief voor de bezoekersaantallen) maar niet té druk, waardoor we 3 leuke spellen hebben kunnen spelen :D.

We begonnen met Relic Runners, deze stond op mijn 'to-play'-list en was de eerste van mijn lijst die vrij was om uit te proberen. De meeste spellen van DOW (behalve Memoir '44 en Small World) zijn voor mij 'instant wants' vanwege de fantastische spelmaterialen, het mooie artwork en de vaak goede recensies, maar deze keer was het dus eerst even spelen :P. Het spel beviel me erg goed kan ik nu zeggen na het gespeeld te hebben; ook een heel ander type spel dan ik gewend ben. Veel vooruit denken, gunstige pathways maken zodat je op een gegeven moment toe kan slaan (en dan nog het liefst met de puntenverdubbelaar :)).

Na dit eerste spel zijn we richting 999 games gegaan en draaiden we wat langs de twee tafels van Russian Railroads, maar deze bleven doorlopend bezet. We besloten toen maar een rondje te lopen door de hele hal, waardoor we tot onze (blije!) verbazing nog 3 extra tafels tegenkwamen met Russian Railroads, een flink stuk verwijderd van de rest van de 999 games tafels. We zijn natuurlijk direct aangeschoven, samen met twee mensen die toevallig langsliepen en het spel ook graag wilden spelen. De uitleg was hier uiteraard wat langer dan bij Relic Runners of Pasha (die hebben we als derde gespeeld), maar de hogere complexiteit was het wat mij betreft dubbel en dwars waard! Ik heb het idee dat alles perfect op elkaar ingrijpt bij dit spel en je eigenlijk met geen enkele actie slecht bezig bent. Natuurlijk ga je na verloop van tijd wel zien dat iemand voor komt te staan, maar ondanks dat blijf je lekker meedoen en kom je elke beurt toch mooi wat spoorlijnen, treinen en bonussen verder. Aanvankelijk was ik van plan na 3 ronden wel te stoppen, maar omdat we het spel allemaal zo leuk vonden, hebben we mooi doorgespeeld ;)!

Ten slotte zochten we nog een kort spelletje vlak voor het naar huis gaan. We kwamen dus terecht bij Pasha; een kort dobbelspel wat eigenlijk samen te vatten is als een mengsel van Yathzee en Poker (maar dan leuker!), met een paar spannende twists (gokken als je begint, tactischer in de achterhand en leuke bonusfiches bij combinaties van specifieke cijfers). De uitleg is in 5 minuten gedaan en zowel wij als de twee andere spelers hadden het erg naar het zin was mijn idee!

Hierna zijn we weer richting huis gegaan en niet alleen ik, maar ook mijn vriendin vond dit voor herhaling vatbaar :) dus hoogstwaarschijnlijk tot volgend jaar!!!
RebelMage
Regenmaker

Bericht door RebelMage »

Voor mij was het de eerste keer als demonstrateur. Ik heb het hele weekend bij Joost Das (Fablesmith) gestaan voor demonstraties van Ortus en Oh no.. Invasion!!!
De tafels zaten continue gevuld en de tijd vloog echt voorbij.
Veel leuke reacties gehad en dit smaakt zeker naar meer.
Ook weer veel forummers voorbij zien komen.
Ik heb nou als zin in volgend jaar. :P
How much experience do i get for the bard?
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Gisteren een heerlijke dag gehad. We hadden 2 spellen op het oog om te spelen.
Amerigo en Countdown.
Amerigo was maar op 1 tafel en doorlopend bezet.
Bij Countdown lukte het gelukkig wel om een plek te vinden. Ik volgde dit spel al erg lang,omdat ik het verwachte dat dit bij mijn kinderen ook in de smaak zou vallen.
We speelden met een volle bezetting. Maar wat viel het mij tegen :cry:
Met name een rol als medic deed niet veel meer als energie/leven doorgeven aan andere spelers.
Die rol gaat door niemand gekozen worden. Misschien alleen door de gastheer/vrouw als die koffie gaat inschenken of zo. Geen van ons zessen was enthousiast.

Russian railroads was continu bezet en bij toeval liepen we langs Wildcatters, waar net een tafel vrij kwam. Uitleg door de ontwerper. En daarna een paar rondes gespeeld. Prachtig spel qua vormgeving en op zich eenvoudige regels. Je kan samenwerken, maar het hoeft niet. Je kan elkaar lekker dwarszitten, maar ook daar ben je vrij in.

Natuurlijk afronden bij Adriaensen. Daar heb ik Agricola voor 2 spelers, Lino en 3 uitbreidingen van het Star Wars kaartspel meegenomen.
We live to survive our paradoxes
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Het was weer een fantastisch SpellenSpektakel! We konden dit jaar met vier man de BSM stand bezetten, waardoor we nog wat tijd hadden voor een rondje lopen, wat inkopen te doen of een uitleg te horen. Heb het erg gezellig gehad op de stand met Piet, Bart en inval-William Pleunie (bedankt!). Het was weer super om zoveel bekenden van het forum in levende lijve te ontmoeten en daarnaast ook nog nieuwe mensen te spreken die meer wilden weten van Bordspelmania.

Ook het enthousiasme bij de Uitgeversrally was zeer mooi om te zien. Onze wedstrijdformulieren vlogen er uit en het was goed druk bij de uitreiking. Dank voor zoveel inzet, plezier en enthousiasme! Ik heb nu al weer zin in de volgende beurs!
Afbeelding