1663 Puerto Diablo
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: 1663 Puerto Diablo
Het ziet er mooi uit! Is het spel nu definitief af en zijn er zoals je in je voorlaatste post melde nog steeds 3 varianten in moeilijkheidsgraad mogelijk?
Prijsstelling richting Dominion is denk ik wel goed. Ik heb laatst Guildhall gespeeld en dat waren 120 kaarten in een veels te grote doos, wat eigenlijk het spel onnodig duur maakte in mijn optiek. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
Prijsstelling richting Dominion is denk ik wel goed. Ik heb laatst Guildhall gespeeld en dat waren 120 kaarten in een veels te grote doos, wat eigenlijk het spel onnodig duur maakte in mijn optiek. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
Labels:
- Bert Menting
- Matroos
Inmiddels zijn we een paar regelvereenvoudigingen verder. De opstapvariant is, door deze vereenvoudigingen, niet meer nodig. Het is mogelijk om direct het volledige spel (zonder uitbreiding schatzoeken) te spelen. Je zal het spel dan zeker niet optimaal spelen, maar wel het volledige spelgevoel van de Puerto Diablo wereld voelen.WTULTC schreef:Het ziet er mooi uit! Is het spel nu definitief af en zijn er zoals je in je voorlaatste post melde nog steeds 3 varianten in moeilijkheidsgraad mogelijk?
Het spel is af, voor zo ver een spel ooit klaar is. Kaarten die door Sander getekend zijn, zijn een goede grens van wat ik niet meer mag wijzigen.
Drie punten van vereenvoudiging licht ik nader toe:
Afgezien van het verkorten van het spel door een haven (en ronde) er uit te halen, worden de havens voor ronde 2 en 3 nu aan het begin van het spel willekeurig gekozen. De route ligt gelijk vast. Mocht je dat niet willen, zorg dan dat je snel leert navigeren, dán kun je alsnog een andere route kiezen.
Het is leuk te merken dat debutanten de vaardigheden nu gelijk inzetten, om later te concluderen dat er een beter moment was geweest om ze in te zetten.
De grootte van de doos is wel een punt van aandacht voor ons. We zoeken iets groter dan "precies pas", maar kleiner dan Dominion. De doos moet laten zien dat het geen kaartspel is maar een bordspel (vermomd als kaartspel).
- Bert Menting
- Matroos
Het artwork stroomt binnen
De vele, vele tekeningen die klaar zijn worden nu door Sander in kaartjes gezet, samen met de spelelementen. Van die mooie kaartjes krijg ik een lage-resolutie jpeg, zodat mijn PC niet crasht als ik er een mooie test/demo-set van print. Alle belangrijke kaarten zijn voor 90% gereed nu. Weliswaar zijn de kaarten met overwinningspunten nog niet klaar, maar, ach, die zijn niet zo belangrijk in het spel. Alleen maar aan het einde. Die kaarten komen binnenkort.
Daarnaast hebben we diverse offertes van drukkers opgevraagd. Erg leuk om dat allemaal voor het eerst te doen, lekker onoverzichtelijk. Een drukker kan bijvoorbeeld de doosjes in China laten drukken, en is daarmee erg goedkoop. Nadeel is dat het drie maanden duurt voordat de doosjes er zijn, en dat verhoudt zich niet zo goed tot snel willen leveren bij een succesvolle crowdfund (die we ook nog aan het uitzoeken zijn).
De spelregels zijn ook een hele kluif. Na vier versies had ik spelregels waar alles in stond, in 16 pagina's. Toen bedachten we dat we een veel dunner spelregelboekje wilden, en informatie meer op de actiekaarten (vaardigheden) kunnen zetten. Versie vijf was 6 pagina's, dat schoot lekker op. De extra tekst op de kaartjes werd wel erg priegelig. Door het moment van spelen te beperken tot 6 fases in het spel, konden we daar icoontjes inzetten, en de tekst weer vergroten. Bij de sessies de komende tijd zal blijken of de teksten duidelijk genoeg zijn. Ik heb er zin in. Het spelen met mijn vooral praktische testset heeft lang genoeg geduurd. Tijd voor mooie kaarten!
De vele, vele tekeningen die klaar zijn worden nu door Sander in kaartjes gezet, samen met de spelelementen. Van die mooie kaartjes krijg ik een lage-resolutie jpeg, zodat mijn PC niet crasht als ik er een mooie test/demo-set van print. Alle belangrijke kaarten zijn voor 90% gereed nu. Weliswaar zijn de kaarten met overwinningspunten nog niet klaar, maar, ach, die zijn niet zo belangrijk in het spel. Alleen maar aan het einde. Die kaarten komen binnenkort.
Daarnaast hebben we diverse offertes van drukkers opgevraagd. Erg leuk om dat allemaal voor het eerst te doen, lekker onoverzichtelijk. Een drukker kan bijvoorbeeld de doosjes in China laten drukken, en is daarmee erg goedkoop. Nadeel is dat het drie maanden duurt voordat de doosjes er zijn, en dat verhoudt zich niet zo goed tot snel willen leveren bij een succesvolle crowdfund (die we ook nog aan het uitzoeken zijn).
De spelregels zijn ook een hele kluif. Na vier versies had ik spelregels waar alles in stond, in 16 pagina's. Toen bedachten we dat we een veel dunner spelregelboekje wilden, en informatie meer op de actiekaarten (vaardigheden) kunnen zetten. Versie vijf was 6 pagina's, dat schoot lekker op. De extra tekst op de kaartjes werd wel erg priegelig. Door het moment van spelen te beperken tot 6 fases in het spel, konden we daar icoontjes inzetten, en de tekst weer vergroten. Bij de sessies de komende tijd zal blijken of de teksten duidelijk genoeg zijn. Ik heb er zin in. Het spelen met mijn vooral praktische testset heeft lang genoeg geduurd. Tijd voor mooie kaarten!
- Bert Menting
- Matroos
Deadlines, ratten en andere uitdagingen
Omdat we denken alle losse eindjes bij elkaar te hebben, hebben we een mooie rode cirkel om 1 mei gezet. Die maand willen we het crowdfunden starten/doen. Daarvoor willen we hebben een filmpje, en een website, en divers ander materiaal om de aandacht te trekken. We hopen dat Kickstarter opschiet met zijn Nederlandse tak, die komt binnenkort... maar halen zij onze deadline?
Nog niet alle tekeningen zijn klaar, maar zeker ver genoeg om in mei klaar te zijn. Ondertussen spelen we lekker door. Met hier en daar een wit gat op een kaart. Het spelen leidt nog tot verbeteringen aan het spel.
Vanuit het rollenspel kwam de vraag om wat meer herinneringen uit het rollenspel. Na wat nadenken hebben we het aantal uitdagingen verdubbeld. Gelukkig nog steeds een tegelijk. Je kunt nu ook ratten, dronken predikanten of heksen tegenkomen. Goed voor de reclamefolder lijkt me.
Spellenclubs die willen kennismaken met het spel, en binnen het uur van Amsterdam CS liggen, stuur een PB. Wij willen ook kennismaken met jullie!
Omdat we denken alle losse eindjes bij elkaar te hebben, hebben we een mooie rode cirkel om 1 mei gezet. Die maand willen we het crowdfunden starten/doen. Daarvoor willen we hebben een filmpje, en een website, en divers ander materiaal om de aandacht te trekken. We hopen dat Kickstarter opschiet met zijn Nederlandse tak, die komt binnenkort... maar halen zij onze deadline?
Nog niet alle tekeningen zijn klaar, maar zeker ver genoeg om in mei klaar te zijn. Ondertussen spelen we lekker door. Met hier en daar een wit gat op een kaart. Het spelen leidt nog tot verbeteringen aan het spel.
Vanuit het rollenspel kwam de vraag om wat meer herinneringen uit het rollenspel. Na wat nadenken hebben we het aantal uitdagingen verdubbeld. Gelukkig nog steeds een tegelijk. Je kunt nu ook ratten, dronken predikanten of heksen tegenkomen. Goed voor de reclamefolder lijkt me.
Spellenclubs die willen kennismaken met het spel, en binnen het uur van Amsterdam CS liggen, stuur een PB. Wij willen ook kennismaken met jullie!
- Bert Menting
- Matroos
Volgens mij is het al weer een tijdje geleden 1 mei geworden
Het optimistisch plannen zijn we nog niet verleerd, en een aantal mijlpalen hebben we gehaald!
Het spelsysteem is klaar. Een laatste, niet onbelangrijke toevoeging, is een dobbelsteen. Het spelen van actiekaarten was eerst aan veel voorwaarden gebonden. Klopten die niet, dan mocht het niet. Nu mag het wél, en hoe beter de voorwaarden, hoe groter de kans dat het lukt. Gooi je 6 lukt het zowiezo!
We hebben een prachtige website: http://www.puertodiablo.nl. Ga 'm bezoeken! Bekijk de trailer, diverse mooie tekeningen, en piratenfoto's van onszelf
Voor diegene die de ontwikkeling verder willen volgen, en die op facebook zitten, vind ons leuk hier: https://www.facebook.com/puertodiablo. Wij vinden jullie leuk als jullie ons ook nog willen delen!
Tenslotte... hebben we ter elfder ure besloten het spel in het Engels te gaan uitgeven. Grotere doelgroep, zeker als we kickstarter gaan gebruiken.
- Bert Menting
- Matroos
Hallo,
Even laten weten dat de kickstart op 1 september gaat starten.
Volg ons op http://www.facebook.com/puertodiablo (kan ook als je geen facebook gebruikt), en bekijk onze site http://www.puertodiablo.nl.
Even laten weten dat de kickstart op 1 september gaat starten.
Volg ons op http://www.facebook.com/puertodiablo (kan ook als je geen facebook gebruikt), en bekijk onze site http://www.puertodiablo.nl.
- Bijlagen
-
- PIRATEN.jpg
- (312.62 KiB) 587 keer gedownload
-
maartend
- Critico
- Bert Menting
- Matroos
Re: 1663 Puerto Diablo - Filmpjes!
Spellierhebbers, een eenvoudige keuze voor jullie.
Heb je weinig tijd, bekijk de trailer
Heb je meer tijd, bekijk dan de speluitleg
We hebben ontzettend ons best er op gedaan! De kickstart begint in september.
Wil je op de hoogte blijven volg ons op facebook: https://www.facebook.com/puertodiablo wil je meer weten over het spel of de achtergrond, bekijk de site: http://www.puertodiablo.nl/
Heb je weinig tijd, bekijk de trailer
Heb je meer tijd, bekijk dan de speluitleg
We hebben ontzettend ons best er op gedaan! De kickstart begint in september.
Wil je op de hoogte blijven volg ons op facebook: https://www.facebook.com/puertodiablo wil je meer weten over het spel of de achtergrond, bekijk de site: http://www.puertodiablo.nl/
- lies
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Bert, veel succes met de Kickstarter.
Kom je het in September spelen bij Amsterdice ? Zondag de 31e, net voor de Kickstarter lukte niet toch ? Je mag ook altijd flyers maken voor die dag.
Kom je het in September spelen bij Amsterdice ? Zondag de 31e, net voor de Kickstarter lukte niet toch ? Je mag ook altijd flyers maken voor die dag.
- Bert Menting
- Matroos
Re: 1663 Puerto Diablo - Kickstarter
Jaaa, we staan nu op Kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... e-and-pray
Morgenavond (woensdag) staan we in Leiden bij Phoenix
Zaterdag staan we in Groningen bij Noorderspel
Zondag staan we bij Amsterdice in Amsterdam
En al die tijd staan we ook op Kickstarter. Bekijk onze leuke filmpjes, en grijp je kans!
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... e-and-pray
Morgenavond (woensdag) staan we in Leiden bij Phoenix
Zaterdag staan we in Groningen bij Noorderspel
Zondag staan we bij Amsterdice in Amsterdam
En al die tijd staan we ook op Kickstarter. Bekijk onze leuke filmpjes, en grijp je kans!
- Bert Menting
- Matroos
Puerto Diablo - Kickstarter gehaald
Het avontuur gaat verder! Na een spannende laatste week hebben we ons Kickstarter-target gehaald!!
Volgende stap: De offertes nog eens bekijken, en een kiezen om Puerto Diablo bij te laten maken. Helaas hebben we geen stretch-goals gehaald, geen extra's dus. Maar je hoort ons niet klagen.
Volgende stap: De offertes nog eens bekijken, en een kiezen om Puerto Diablo bij te laten maken. Helaas hebben we geen stretch-goals gehaald, geen extra's dus. Maar je hoort ons niet klagen.