Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Mistharfare
Website beheerder

Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee...

Bericht door Mistharfare »

Kire schreef:
missiloon schreef: Ik ben heel benieuwd wat je van Trains & stations vind, ik heb donderdag de hele beursdag getwijfeld om het wel of niet mee te nemen, uiteindelijk is het niet meegegaan... maar nog altijd benieuwd
Ik heb het gespeeld samen met o.a. iemand van Singapore en een BSM moderator op de stand van Wizkids. Het spel beviel ons vrij goed. Wel wat geluk bij dobbelen maar wat je ook gooit, er zijn steeds wel leuke dingen om te doen. Ik was er bijna zeker van dat ik het spel zou kopen, tot dat bij de eindafrekening mijn enthousiasme helemaal getemperd werd.

Je krijgt bij het begin van het spel 3 kaartjes waarvan je er 2 mag houden. Bleek dat een medespeler 2 kaartjes gehouden had die op het einde van het spel hem 23 punten extra opleverden zonder dat hij enige moeite moest doen hiervoor, terwijl ik gedurende heel het spel slechts een 20-tal punten verzameld heb. Dit gaf iedereen een gevoel dat er iets niet klopte. Ik hoop dat men ons het spel verkeerd uitgelegd heeft want anders zit er toch iets mis.
Euhhh....routes die volbracht waren moest je laten zien en neerleggen en de dobbelstenen met treinen verdwenen nadat een route was volbracht. Je krijgt alleen voor de goederen waarin je een meerderheid hebt punten en ja die kunnen bij de gedeelde kaarten zitten.

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Heeft niemand Caverna meegenomen?
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Je weet toch wat ie kost? Er zijn grenzen wat mij betreft, en €70 ,- is over de grens.
Afbeelding
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Misth schreef:
Kire schreef:
missiloon schreef: Ik ben heel benieuwd wat je van Trains & stations vind, ik heb donderdag de hele beursdag getwijfeld om het wel of niet mee te nemen, uiteindelijk is het niet meegegaan... maar nog altijd benieuwd
Ik heb het gespeeld samen met o.a. iemand van Singapore en een BSM moderator op de stand van Wizkids. Het spel beviel ons vrij goed. Wel wat geluk bij dobbelen maar wat je ook gooit, er zijn steeds wel leuke dingen om te doen. Ik was er bijna zeker van dat ik het spel zou kopen, tot dat bij de eindafrekening mijn enthousiasme helemaal getemperd werd.

Je krijgt bij het begin van het spel 3 kaartjes waarvan je er 2 mag houden. Bleek dat een medespeler 2 kaartjes gehouden had die op het einde van het spel hem 23 punten extra opleverden zonder dat hij enige moeite moest doen hiervoor, terwijl ik gedurende heel het spel slechts een 20-tal punten verzameld heb. Dit gaf iedereen een gevoel dat er iets niet klopte. Ik hoop dat men ons het spel verkeerd uitgelegd heeft want anders zit er toch iets mis.
Euhhh....routes die volbracht waren moest je laten zien en neerleggen en de dobbelstenen met treinen verdwenen nadat een route was volbracht. Je krijgt alleen voor de goederen waarin je een meerderheid hebt punten en ja die kunnen bij de gedeelde kaarten zitten.
Vandaag heb ik precies op deze manier ook gewonnen. Ik had aan het begin een kaartje met goods van de stapels die pas later in het spel komen. Zover was het niet gekomen (de originele 3 soorten waren nog niet op) waardoor ik de meerderheid had met 2 soorten. Allebei 7 punten waard waardoor ik met 39 punten won. Zonder dat kaartje had ik er dus 25 en zou ik laatste zijn geworden. Ik vond het verder wel erg leuk spelen!
Afbeelding
Maarten&Gaatske
Stamhoofd

Bericht door Maarten&Gaatske »

En dag drie ging als een tierelier voorbij. Wat ons opviel, dat het drukker was dan de donderdag, en toen vonden wij het behoorlijk druk. Ook het temperatuur verschil in hal 1 met 3 was bijna een jas. Hal 1 was het ontzettend warm.

De buit van dag 3:

Nauticus
Invaders
Illusion
Wrong Chemistry: twee expansions.

De hoeveelheid extraatjes, promo's en kleine uitbreidinkjes is ook veel aan het worden, dus dat wordt nog ff bekijken hoeveel en wat precies.

Vandaag nog wel in de rij gestaan bij Kosmos, omdat de heer Menzel ( ja, die van Andor) handtekeningen aan het uitdelen was, én een mini-expansion van de expansion van Andor. Kan wel vertellen, dat we iemand blij gaan maken met het exemplaar dat we extra gevraagd hebben.
Ik haat spellen.
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Moppersmurf Maarten schreef:En dag drie ging als een tierelier voorbij. Wat ons opviel, dat het drukker was dan de donderdag, en toen vonden wij het behoorlijk druk. Ook het temperatuur verschil in hal 1 met 3 was bijna een jas. Hal 1 was het ontzettend warm.

De buit van dag 3:

Nauticus
Invaders
Illusion
Wrong Chemistry: twee expansions.

De hoeveelheid extraatjes, promo's en kleine uitbreidinkjes is ook veel aan het worden, dus dat wordt nog ff bekijken hoeveel en wat precies.

Vandaag nog wel in de rij gestaan bij Kosmos, omdat de heer Menzel ( ja, die van Andor) handtekeningen aan het uitdelen was, én een mini-expansion van de expansion van Andor. Kan wel vertellen, dat we iemand blij gaan maken met het exemplaar dat we extra gevraagd hebben.
Het aantal gekochte spellen wordt al minder. Ben benieuwd of jullie morgen nog iets gaan kopen.

PS Net legende 4 van Andor succesvol doorlopen.
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

thexkid schreef:
Misth schreef:
Kire schreef:

Vandaag heb ik precies op deze manier ook gewonnen. Ik had aan het begin een kaartje met goods van de stapels die pas later in het spel komen. Zover was het niet gekomen (de originele 3 soorten waren nog niet op) waardoor ik de meerderheid had met 2 soorten. Allebei 7 punten waard waardoor ik met 39 punten won. Zonder dat kaartje had ik er dus 25 en zou ik laatste zijn geworden. Ik vond het verder wel erg leuk spelen!
Inderdaad. Bij ons was het gelijkaardig. De winnaar had zelfs de drie goederen op zijn kaartjes staan, wat hem 23 punten extra opleverde!
Legolias
Professor Pimpel

Bericht door Legolias »

pleunie.william schreef:Je weet toch wat ie kost? Er zijn grenzen wat mij betreft, en €70 ,- is over de grens.
Mijn broer heeft Caverna gekocht. Hij was 60 euro op de beurs. Een hele grote doos met heel veel spelmateriaal. Die doos was echt heel zwaar! De inhoud lijkt op een Agricola met goodies expansion (dus pompoenen en graankolven en geen gekleurde schijfjes) en farmers of the moor ineen. Allemaal topkwaliteit materiaal. Nog niet gespeeld, maar dat komt nog.
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats

Bericht door Suzan »

We gaan nog een dag, maar hou alles bij, zal nog wel wat aanvullen als ik op een echt toetsenbord kan typen, gaat nu wat moeizaam.

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... -is-what-w
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Zaterdag nog de beurs op geweest. Ik heb trains and stations meegenomen. En daarmee was Essen voor mij dit jaar klaar.

Ik heb heel erg zitten twijfelen over City Council maar door gebrek aan speel mogelijkheden en ondanks een prettige uitleg niet meegenomen
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
interceptor
Uitgever

Bericht door interceptor »

Zaterdag naar Spiel geweest en me zeer goed kunnen inhouden. Was erg druk en warm. 3 Hallen is wel lekker overzichtelijk.
Het volgende mocht mee naar huis:

BOOM BOOM 15,-
Afbeelding
Dit spel stelt niet veel voor, maar ik stond er naar te kijken bij mensen die het aan het spelen waren en ik begreep binnen een paar seconde wat de bedoeling was....heerlijk simpel dus.
Je hebt een klein bord met in het midden een bel een stapel kaarten die je opdeelt in 3 stapels van vier als je met volle bezetting speelt. Er blijven vier kaarten over en plaats in iedere hoek 1 kaart. Op de kaarten staan gasten van een restaurant. Het doel is dat je voor de 3 stapels voor je 4 gelijke gasten hebt. Om dit voor elkaar te krijgen ga je een kaart ruilen met een open kaart op het bord. Alle spelers doen dit ter gelijke tijd. Bij het complementeren van een set sla je 1x op de bel bij je tweede set 2x bij de 3x drie keer en zeg je stop. En krijg je 1 punt, je kan vooral bepalen hoeveeel rondes je wil spelen of tot hoeveel punten je wil gaan. Een zeer vermakelijk chaos spelletje. Het lijkt op een soort PIT variant, wat ik een heerlijk chaos spel vind. Het mocht mee naar huis door zijn eenvoud ondank de afzichtelijk lelijke doos :crazy:

Ginkgopolis 19,95
Afbeelding

Trias 4,95
Afbeelding

Ik mag trots op mezelf zijn 40,- euro only!

Het volgende ging niet mee:

Dark, Darker, Darkest 65,- Euro te duur
Afbeelding

Coup (original italiaanse versie) alle edities waren uitverkocht, behalve de Spaanse...en de mooie franse editie kon ik ook niet vinden die Complots heet
Afbeelding

Ugo, had ik mee moeten nemen. Ik kreeg de indruk dat de mensen die het aan de demo tafels aan het spelen waren zich vermaakte met dit slagenspel.
Afbeelding

Rampage, nog maar even laten liggen.
Afbeelding

Mai-Star, ik kon het niet vinden :think:
Afbeelding
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

De foto zegt vast genoeg:

Afbeelding

Sent from my iPad using Tapatalk HD
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

interceptor schreef: Mai-Star, ik kon het niet vinden :think:
AEG had wat douane problemen, zo is ook cheaty mages niet op tijd (iig niet voor vrijdag) over de grens gekomen.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Veel te veel gekocht. En dan nog spijt van die 2 die ik heb laten liggen...

Afbeelding
Everybody has the right to play...
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Bridget schreef:Veel te veel gekocht. En dan nog spijt van die 2 die ik heb laten liggen...

Afbeelding
Mooie stapels op alle foto's hier.

Van welke heb je spijt dat je hebt laten liggen Bridget?
Afbeelding