Mac-S schreef:Ik denk eerder aan de Zweep... bij Ambulance zou ik eerder een sterker woord als Gewond gebruiken, voor een beetje pijn hoef je meestal niet afgevoerd te worden. Pleister ben ik wel met je eens.
Eventueel zou Bom ook nog kunnen, maar daarvoor geldt hetzelfde als Ambulance - "Pijnlijk" is dan wel erg zwak uitgedrukt.
Dus mijn keuze zou zijn 1. Pleister en 2. Zweep.
Hmmm, ik twijfel toch wel erg hoor. Ben het wel met je eens dat Ambulance misschien iets zwak uitgedrukt is bij pijn, maar ik vind een Bom wel een heel stuk verder gaan dan de Ambulance. Die vergelijking vind ik niet echt opgaan.
Zweep ligt wellicht iets dichter bij pijn dan riem, omdat een riem ook nog een andere functie heeft (terwijl die zweep echt bedoelt is om mee te slaan en dus altijd pijn doet), maar ben er niet zeker van dat de Zweep beter is dan de Ambulance. Ik vind de Ambulance en de Pleister (om de één of andere reden) ook meer bij elkaar horen dan de Pleister en de Zweep (maar dat is wellicht meer een gevoel).
Pleister op 1 zijn we het dan ook volledig over eens, op 2 Ambulance of Zweep.... Ik ben er nog niet uit. Mocht ik je met mijn bovenstaande punten niet hebben kunnen overtuigen, dan ga ik met je mee ten aanzien van de Zweep.