Eerste indrukken spellenspektakel ?

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Emus
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Emus »

Nala schreef:
Nog vergeten: heb de hele dag met mijn omgekeerde plastic zakkie gelopen, maar niemand gezien...
Oh, was jij dat? :P

Ik heb je niet gezien. Na op vrijdag en zaterdag de hele dag met een omgekeerde tasje te hebben gelopen en niemand te hebben gezien die dat ook deed, heb ik het zondag maar niet eens meer geprobeerd... :D

Labels:
snowfalcon
Jakkiebak!

Bericht door snowfalcon »

ik liep er vrijdag ook zo bij...hmm
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing
Gretz
Jakkiebak!

Bericht door Gretz »

Ik ben zaterdag en zondag geweest. Ik verwachtte dat het zaterdag al wel druk zou zijn..maar dat viel reuze mee. De beurs had ik groter verwacht (ik ging voor de 1e keer..). De organisatie van 999games liet zoals zo vaak wel wat de wensen over, maar verder was alles top. Ik ging vooral ernaartoe om aan de kolonisten toernooien mee te doen, en met succes, de 3e plaats op zaterdag. :D Verder heb ik tussendoor wel wat van de beurs gezien. En dan vooral rondkijken, want echt actief nieuwe spellen tussendoor leren en spelen ging een beetje moeilijk.
Zondag was het véél drukker dan zaterdag, niet echt prettig. Ook in de toernooiruimte waren er opeens 100 deelnemers ipv 14 op zaterdag (nogal een verschil). Het was wel een beetje dringen.
Mijn indrukken van het spellenspektakel zijn heel goed, echt een leuk, onvergetelijk evenement. Volgend jaar denk ik weer.

En de volgende spellen heb ik meegenomen:
- Carcassonne overzee (gewonnen)
- De Rivier II
- Een 2e kolonisten kaartspel basisspel
gbk
Meeple

Bericht door gbk »

Wij zijn zondag geweest. Om 5 voor 10 stond er al een pak volk voor de ingang, maar gelukkig hadden we vvk kaartjes en konden we zonder al te veel duwen en trekken toch vlot naar binnen.

Meteen wat rond beginnen neuzen en als eerste spel Cirondo gespeeld. Vervolgens hadden we het geluk dat er net een tafeltje voor Caylus vrij was, dus daar hebben we meteen van geprofiteerd om ook hier een rondje van te spelen. Na wat sandwiches eens gekeken wat dat Mesopotamië nu juist inhield. Dat was ook geen tegenvaller. Ook maar eens bij de stand van Tantrix gestopt omdat we ons nu al drie jaar afvragen of dat nu iets zou zijn of niet? Nog wat gekeken naar Shadows over Camelot (spijtig genoeg nog niet in het Nederlands :( ), Siena en Caribic en dan geld opdoen :)

Uiteindelijk kwam we met de volgende dingen thuis :
Kardinaal & Koning
Caylus
Mesopotamië
Take 5!
Frank's Zoo
LOTR uitbreiding Vrienden & Vijanden
Cirondo
Medina

Al met al weer een geslaagde dag. Alleen was het bij momenten wat te warm in de zaal.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ben benieuwd wie dit hele verhaal gelezen heeft??
Ikke! Weer een geslaagd SpSp dit jaar! En inderdaad een betere indeling/opzet dan 2004. Wel warm ja.

Onze score: Caylus (29,95), Funkenschlag (23,95), Tadsch Mahal (24,95; daarna nog gezien voor 17,--...), Targui (24,95) en TtR:Europe (28,20; geen idee hoe ze aan dat bedrag kwamen).

Enig idee hoeveel bezoekers er dit jaar waren in totaal; het leek idd minder druk?
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Nala schreef:ben me trouwens nog wel rotgeschrokken van een kip die dacht grappig te zijn... als je dit leest: GRRRRRRRRRRR

:lol: :lol:
ik ken dat :roll:
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

nog even een vraagje:

wat bedoelt iedereen met omgekeerde zakjes??? :?:
Linda
Locomotief

Bericht door Linda »

Duikertje schreef:nog even een vraagje:

wat bedoelt iedereen met omgekeerde zakjes??? :?:
Er was een soort van afspraak dat forum-leden hun plastic zak binnenstebuiten zouden keren, zodat je elkaar kon herkennen/leren kennen!
Ik heb niemand met zo'n tas zien lopen... :(
Wie heeft er geluk nodig... :P
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Wat betreft die kippen: hadden die niet opgehokt moeten worden :-) ?

Verder: ik heb 3 dagen staan demo-en bij Ravensburger (That's life, Palazzo en King Arthur). Ben benieuwd naar jullie reacties wat betreft deze spellen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Linda
Locomotief

Bericht door Linda »

Tamara_Bakker schreef: Verder: ik heb 3 dagen staan demo-en bij Ravensburger (That's life, Palazzo en King Arthur). Ben benieuwd naar jullie reacties wat betreft deze spellen.
Daar heb ik alleen Palazzo van gespeeld. Ik vond het een fantastisch spel en het werd ook goed uitgelegd :wink:
SUPER :!:
Wie heeft er geluk nodig... :P
Gretz
Jakkiebak!

Bericht door Gretz »

gbk schreef:Wij zijn zondag geweest. Om 5 voor 10 stond er al een pak volk voor de ingang, maar gelukkig hadden we vvk kaartjes en konden we zonder al te veel duwen en trekken toch vlot naar binnen.
Ben ik blij dat ik zondag pas iets voor elven naar binnen ging. Met de kaartjes al op zak was het idd best te doen. :)
orgwan
Rooster Booster

Bericht door orgwan »

Tamara wanneer deed jij palazzo? ik heb denk ik met jou aan een tafel gezeten (op zaterdag)
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Tamara_Bakker schreef:Wat betreft die kippen: hadden die niet opgehokt moeten worden :-) ?

Verder: ik heb 3 dagen staan demo-en bij Ravensburger (That's life, Palazzo en King Arthur). Ben benieuwd naar jullie reacties wat betreft deze spellen.
King Arthur vond ik een erg leuk spel. Zeker omdat de computer je zetten onthoudt. Maakt het erg interactief. Alleen de geleiding was wat minder. That's life ook erg leuk lijkt me helemaal leuk met het maximaal aantal spelers dan wordt het pas echt moeilijk. Wat je met je pionnen doet en de wachters. De rest heb ik niet gespeeld.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Ik heb op alledrie de dagen Palazzo, That's Life en King Arthur afgewisseld.
Alledrie leuke spellen om te demonsteren.

Overigens: dé kreet bij King Arthur blijft toch (met een zwoele stem): "ik wacht op een ridder met een grote lans" :-)
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

BaSL schreef:TtR:Europe (28,20; geen idee hoe ze aan dat bedrag kwamen).
Jij hebt het spel waarschijnlijk bij Adriaensen gekocht.
Dit is geen spellenwinkel, maar een groep mensen die alles in grote aantallen aankoopt en dan weer verkoopt. Zij hebben niet het doel om veel winst te maken, maar allen hun "clubkas" te spijzen.
Dit tegen de zin van de echte verkopers, voor wie het hun brood is..