Dit jaar veel spellen voor het eerst gespeeld, omdat we proberen meer te spelen en dan ook vooral spellen die we aangeschaft hebben en in de kast gezet hebben....zoals het zo mooi genoemd wordt: The Wall of Opportunity
Een spel dat in elk geval mij verrast heeft, ik kende het niet, maar mijn partner had het gekocht:
Grove. Nooit gedacht dat ik een 1 speler spel zo leuk zou vinden. Heel verslavend. Ik vind het leuk bedacht, lekker puzzelen, steeds proberen jezelf te verbeteren. Echt tientallen keren achter elkaar zitten spelen.
Een andere verrassing voor mij was
Cat in the Box, niet een type spel dat ik snel zou doen, maar op een spellendag gedaan en me goed vermaakt. Ik zal het niet direct kopen, omdat we meestal met 2 spelen en daar lijkt me deze minder geschikt voor.
Spellen die me niet verraste, omdat ik er verwachtingen bij had en die hebben ze waargemaakt:
Parks en
Queensland.
Tegenvallers? Van de spellen die we in de kast hebben staan en nu voor het eerst gespeeld hebben:
Pünct. Ik vind de spellen van het GIPF project over het algemeen leuk, maar deze viel me erg tegen.