Dit is inderdaad bij mij ook al de derde keer. Ik luister het nu als voorgelezen boek vanaf CD in de auto. Dat combineert erg goed, het luchtige, vluchtige van de geuren uit het verhaal, waarvan de woorden als vlinders en stroken wind je oren binnendwalen.Piet schreef:Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Wat lees jij?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
goh, dit was nou een boek wat ik niet door te komen vond! Ik ben dus voortijdig gestopt met lezen...JeVo schreef:Dit is inderdaad bij mij ook al de derde keer. Ik luister het nu als voorgelezen boek vanaf CD in de auto. Dat combineert erg goed, het luchtige, vluchtige van de geuren uit het verhaal, waarvan de woorden als vlinders en stroken wind je oren binnendwalen.Piet schreef:Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
Ik ben momenteel bezig met een van Dean Koontz.
~ Always look on the bright side of life ~

- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Humske,
ik kan me ook nog wel voorstellen dat je er moeite mee had.
Als het thema je niet boeit, dan is de schrijfstijl, met heel veel bijzinnen en subonderwerpen binnen één zin, wel heel uitbundig, maar niet per definitie makkelijk te bevatten, wat, gezien de beeldende beschrijvingen van de bouquetten van de sloom langsdrijvende geurelementen, wel informatie toevoegt aan het verhaal, maar niet noodzakerlijk aan de begrijpbaarheid.
Dan is de luister versie wellicht een uitkomst, omdat je dan de zinsbouwen niet zelf hoeft te duiden. Je hoeft ze slechts te ondergaan
En dan vormen die voortkabbelende zinnen een mooie harmonie met de voortkabbelende beschrijvingen van de geurwereld.
JeVo
ik kan me ook nog wel voorstellen dat je er moeite mee had.
Als het thema je niet boeit, dan is de schrijfstijl, met heel veel bijzinnen en subonderwerpen binnen één zin, wel heel uitbundig, maar niet per definitie makkelijk te bevatten, wat, gezien de beeldende beschrijvingen van de bouquetten van de sloom langsdrijvende geurelementen, wel informatie toevoegt aan het verhaal, maar niet noodzakerlijk aan de begrijpbaarheid.
Dan is de luister versie wellicht een uitkomst, omdat je dan de zinsbouwen niet zelf hoeft te duiden. Je hoeft ze slechts te ondergaan
En dan vormen die voortkabbelende zinnen een mooie harmonie met de voortkabbelende beschrijvingen van de geurwereld.
JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- BaSL
- Team Bordspelmania
George R.R. Martin - A Dance With Dragons: 12 juli 2011 in de winkel (US/UK).
Zou 't?
Zou 't?

- rober
- Standaard moderator
Wat lees jij?
Ik wacht toch nog even op de nl versie. Hopelijk komt die er snel na.BaSL schreef:George R.R. Martin - A Dance With Dragons: 12 juli 2011 in de winkel (US/UK).
Zou 't?
All is fair in love, war and Carcassonne

- vuurelfje
- Sojaboon
Ik ruik het nu weer! Prachtboek en blij dat die bij mij in de kast staat!JeVo schreef:Dit is inderdaad bij mij ook al de derde keer. Ik luister het nu als voorgelezen boek vanaf CD in de auto. Dat combineert erg goed, het luchtige, vluchtige van de geuren uit het verhaal, waarvan de woorden als vlinders en stroken wind je oren binnendwalen.Piet schreef:Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
-
Yos-T
- Grote Dienaar
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Shadowrise van Tad Williams

- Willy the Kid
- Burgemeester
Op dit moment zit ik diep in 'Crossroads of Twilight' uit de Wheel of Time serie. Zo af en toe best stug om doorheen te komen, maar over het algemeen erg lekker om te lezen.
Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Heb je de eerste aflevering van de HBO televisieserie al gezien? Ziet er wat mij betreft prima uit (Martin is een van de scriptschrijvers en producenten).Willy the Kid schreef: Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
- Pedro777
- Condottiërre
Daar kijk ik echt al naar uit naar die televisieserie.Erwin schreef:
Heb je de eerste aflevering van de HBO televisieserie al gezien? Ziet er wat mij betreft prima uit (Martin is een van de scriptschrijvers en producenten).
- Willy the Kid
- Burgemeester
Jazeker, die heb ik mogen aanschouwen. De sfeer die wordt geschapen doet zeker eer aan de boeken. Het is natuurlijk ongelofelijk jammer dat een serie (of film) nooit zo gedetailleerd kan zijn als een boek. Als je de boeken gelezen hebt voelt het alsof het verhaal in de achtbaan zit. Hetzelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Lord of the Rings.Erwin schreef:Heb je de eerste aflevering van de HBO televisieserie al gezien? Ziet er wat mij betreft prima uit (Martin is een van de scriptschrijvers en producenten).Willy the Kid schreef: Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
Ik vindt vooral Tyrion enorm goed gecast met Peter Dinklage (Maar Tyrion is dan ook mijn favoriete karakter). Kan eigenlijk niet wachten op de volgende afleveringen, maar t zal wel moeten.
- usurper
- Geheim Genootschap
Jo Nesbo - Dodelijk patroon.
Een lange tijd op zoek naar een boek van deze schrijver in de bibliotheek en ik moet zeggen, dat het heerlijk wegleest.
Alleen blijven scandinavische (plaats)namen lastig te onthouden
Een lange tijd op zoek naar een boek van deze schrijver in de bibliotheek en ik moet zeggen, dat het heerlijk wegleest.
Alleen blijven scandinavische (plaats)namen lastig te onthouden
We live to survive our paradoxes
- thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Mijn favo boeken serie is a song of ice and fire, maar daar ben ik blijkbaar dus niet alleen in. Ben zo benieuwd naar deel 5!
Verder vond ik erg goed:
- alles van Robin Hobb, ookal viel de soldier son trilogy wel een beetje tegen.
- de troy serie van david gemmell
- the name of the wind van patrick rothfuss, wise man's fear heb ik nog niet gelezen
- de saxon en grail quest series van bernard cornwell
- en tot slot heeft de gebroeders leeuwenhart een plekje in mijn hart. Fantastisch kinderboek!
Ik vind trouwens de game of thrones tv serie erg goed. Valt me niets tegen en dat is erg knap.
Verder vond ik erg goed:
- alles van Robin Hobb, ookal viel de soldier son trilogy wel een beetje tegen.
- de troy serie van david gemmell
- the name of the wind van patrick rothfuss, wise man's fear heb ik nog niet gelezen
- de saxon en grail quest series van bernard cornwell
- en tot slot heeft de gebroeders leeuwenhart een plekje in mijn hart. Fantastisch kinderboek!
Ik vind trouwens de game of thrones tv serie erg goed. Valt me niets tegen en dat is erg knap.

- meijerc
- Burgemeester
Ik lees momenteel Dune (book 1) van Frank Herbert.
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
- Pedro777
- Condottiërre