The Resistance - spel 1
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Re: The Resistance - spel 1
Jij hebt toch tegen de eerste missie gestemd Roberto? En nu vind je het slim denken. Vind ik tegenstrijdig. Jij vond het toch ook verdacht? En nu is het een hele goede zet? Raar.
-
Robertopellizini
- Genius
Je moet niet twee dingen door elkaar gaan halen.grunnboy schreef:Jij hebt toch tegen de eerste missie gestemd Roberto? En nu vind je het slim denken. Vind ik tegenstrijdig. Jij vond het toch ook verdacht? En nu is het een hele goede zet? Raar.
Ik vond het een slim voorstel juist omdat we door tegen te stemmen meer informatie konden inwinnen (iets wat Wyckyd ook wilde!). Juist niet tegenstrijdig.
Je moet een verschil maken tussen hoe slim je een voorstel vindt doordat je er meer uit te weten komt en in hoeverre je daadwerkelijk wil dat het doorgaat. Twee compleet andere dingen.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Robertopellizini stelde een plan voor met Robertopellizini, Wyckyd en Rober.
Robertopellizini stemde voor het plan.
Rober stemde voor het plan.
Hijacker stemde voor het plan.
Wyckyd stemde tegen het plan.
Grunnboy stemde tegen het plan.
Pieter.schutz stemde tegen het plan.
Misth stemde tegen het plan.
3-4. Het plan is afgekeurd.
Grunnboy mag plan 2.2 voorstellen. Grunnboy, graag 3 namen in het vet aub.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Wyckyd stemde voor en Roberto stemde tegen. Hmm, Ik dacht dat jullie op 1 lijn zaten.
Wyckyd stemt dus tegen het team, terwijl hij er weer zelf in zit.
Het nieuwe team is Wyckyd
, Hijacker en Pieter Schutz
Wyckyd stemt dus tegen het team, terwijl hij er weer zelf in zit.
Het nieuwe team is Wyckyd
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Iedereen mag mij een pb sturen met de mededeling of ze het voorgestelde plan van grunnboy goedkeuren of afkeuren?
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ben ik zo bezig andere zwart te maken vergeet ik mezelf gewoon mee te nemen. Heel dom. Krijg je als je dit tijdens je werk doet.
-
Robertopellizini
- Genius
Wat een slap excuus! SPY!grunnboy schreef:Ben ik zo bezig andere zwart te maken vergeet ik mezelf gewoon mee te nemen. Heel dom. Krijg je als je dit tijdens je werk doet.
-
Robertopellizini
- Genius
Wyckyd volhardt in zijn tegen-stemmen...ditterio schreef:Robertopellizini stelde een plan voor met Robertopellizini, Wyckyd en Rober.
Ik had deze groep juist wel graag zien deelnemen, maar ben niet ontevreden met het afkeuren van de stemming
De stemmen van Grunnboy, Pieter.schultz, en Misth zijn enigszins verwacht, ze doen immers niet mee aan de missie. Waarom Hijacker vóór stemt is echter minder duidelijk en verdacht. Weet hij meer dan wij misschien?
Grunnboy neemt zichzelf vervolgens niet mee in de missie, zogenaamd 'per ongeluk'. Daarmee blijft hij zelf opnieuw buiten schot (hij is de enige die nog niet in een voorstel heeft gezeten). Een spy wil liefst mogelijk lang buiten schot blijven (iets dat je wellicht ook van Wyckyd kan zeggen, die heel netjes binnen de lijnen probeert te blijven door continu tegen te stemmen en ook zichzelf niet meenam). Verder stuurt hij wel Hijacker op de missie, terwijl die juist 2x al verdacht heeft gestemd....
Lijkt me duidelijk.
-
Wyckyd
- Generalist
rober schreef:Nu zeg je dat Wyckyd geen gebruik heeft gemaakt van de enige info die hij had: Zijn eigen rol. Ik neem toch aan dat hij dat wel gedaan heeft en dus een speciale reden had om zichzelf niet mee te sturen. Hopelijk horen we dat achteraf.
Oke, kennelijk moet ik mijn actie even toelichten:grunnboy schreef:Wyckyd heeft zich zelf niet meegenomen omdat hij een andere spy had aangewezen. Deze heft echter helaas voor Wyckyd voor de missie gestemd om er als resistance uit te zien. Naast Wyckyd is dus een lid van de eerste missie volgens mij ook een spy.
De eerste missie is in mijn ervaring vaak een succes. Ook als er een spy in de eerste missie zit, wordt er vaak 'gedoken'. Soms gewoon handiger, maar vaak ook gewoon omdat het leuker is. Dus dat de eerste missie slaagt, zegt vaak nog niet zoveel over het aantal spies in de missie.
Maar het voorstellen van de teams kan nog wel een beetje info ontlokken - zo rond voorstel 3 of 4 gaat men toch laten zien wie ze écht willen dat op missie gaat.
Dus welke info wil ik de eerste stemrondes krijgen? Ik wil zien of mensen voor stemmen, ook als ze er zelf niet in zitten (nl de klassieke beginnersfout, maar ook de stem van een spy als hij er zelf in zit, of als er een andere spy in zit). Over mezelf hoe ik geen info meer te verzamelen: ik weet dat ik Resistance ben. Dus stel ik een team voor met twee anderen.
Helaas wordt dat team gelijk goedgekeurd. Het is mooi dat de missie ook slaagt, maar we hebben nu nog weinig steminformatie kunnen verzamelen. Dat is ook in het voordeel van de Spies.
Ah ik lees nu dat Roberto me door had:
Was dus niet bewust bezig om mezelf verdacht te maken (met de reverse psychology dat een Spy dat nooit zou doen) maar het ging me om de extra informatie.Robertopellizini schreef: Wyckyd koos bewust zichzelf niet om over anderen informatie in te winnen. Hij ging er daarbij vanuit dat er genoeg mensen tegen zouden stemmen omdat ze het verdacht vonden dat hij zichzelf niet mee had genomen. Hij maakte zichzelf daarmee bewust verdacht, maar tegelijkertijd heeft hij toch iets van informatie weten te krijgen wat te zien is uit het stemmingspatroon. Zijn actie is dus geslaagd, ware het niet dat de missie wel uiteindelijk doorging (wat niet zn bedoeling was). Mooi bijkomend feit is wel dat de missie toch slaagde.
Denk nu ook dat zijn voorstel voor hemzelf, mij en Rober een poging was om info over Rober in te winnen....
-
Wyckyd
- Generalist
Ik dacht dat als er vijf voorgestelde teams worden weggestemd, dat het dan al voorbij was?Robertopellizini schreef: Ik had deze groep juist wel graag zien deelnemen, maar ben niet ontevreden met het afkeuren van de stemming. Eén tip: we verliezen een ronde als 7 keer op rij een missie wordt afgekeurd. Dat betekent dat als de spies alles tegen stemmen vervolgens in ieder geval bij één missie alle resistance leden vóór moeten stemmen. (duurt nog even voordat dat een issue wordt, maar goed).
7 zou wel een stuk fijner zijn.
-
rober
- Standaard moderator
Oh, dat is het, jullie willen info van mij.....
"Viva la Résitance"
"Viva la Résitance"
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Wyckyd
- Generalist
Heeel interessant - vermoed nu dat Robertopellizini inderdaad bezig was informatie over Rober te verzamelen. Vind Rober's stem voor verdacht, maar die van Hijacker helemaal.ditterio schreef:Robertopellizini stelde een plan voor met Robertopellizini, Wyckyd en Rober.
afgekeurd.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Uit de regels: Indien het voorstel wordt verworpen dan wordt de volgende in de lijst Leider en kan een ander plan voorstellen. Als er in 1 ronde geen voorstel wordt aanvaard, winnen de spionnen de ronde.Wyckyd schreef:Ik dacht dat als er vijf voorgestelde teams worden weggestemd, dat het dan al voorbij was?
7 zou wel een stuk fijner zijn.
Er kunnen dus maximum 7 plannen in deze ronde voorgesteld worden. Nu zitten wee aan plan 2.2. Als het laatste plan dan zou afgekeurd worden, is er geen missie en scoren de spionnen sowieso een punt.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik ben de draad volledig kwijt. Ik heb zelf een aantal foutjes gemaakt. Het is toch lastiger dan in het echt. En er zitten een aantal bij die het voor de eerste keer spelen.
Ik snap de argwaan tegen mij. Ik heb een paar onlogische dingen gedaan. Maar ik ben niet de enige. Er zijn hier een aantal die hun eigen straatje ook aan het schoonvegen zijn. En dan is het wel heel makkelijk mij te beschuldigen terwijl ik openlijk praat over mijn fouten.
Gelukkig kunnen we nog een aantal missies afkeuren voordat de spies een punt hebben. We hebben nog wat lucht. Ik denk nu ook dat er minimaal 1 en waarschijnlijk 2 spies in het team zitten. Vandaar dat ik het toch afkeur. De volgende keer zal ik niet vergeten mezelf mee te nemen. Dom dom.
Ik snap de argwaan tegen mij. Ik heb een paar onlogische dingen gedaan. Maar ik ben niet de enige. Er zijn hier een aantal die hun eigen straatje ook aan het schoonvegen zijn. En dan is het wel heel makkelijk mij te beschuldigen terwijl ik openlijk praat over mijn fouten.
Gelukkig kunnen we nog een aantal missies afkeuren voordat de spies een punt hebben. We hebben nog wat lucht. Ik denk nu ook dat er minimaal 1 en waarschijnlijk 2 spies in het team zitten. Vandaar dat ik het toch afkeur. De volgende keer zal ik niet vergeten mezelf mee te nemen. Dom dom.
-
rober
- Standaard moderator
Ik vrees dat je daar al de fout in gaat.grunnboy schreef:Ik ben de draad volledig kwijt. Ik heb zelf een aantal foutjes gemaakt. Het is toch lastiger dan in het echt. En er zitten een aantal bij die het voor de eerste keer spelen.
Ik snap de argwaan tegen mij. Ik heb een paar onlogische dingen gedaan. Maar ik ben niet de enige.......
Ik lees maar dingen over mensen die het voor het eerst spelen, beginners fouten maken, onlogsiche dingen doen.
Als alles in dit spel logisch is en je dus dit of dat moet doen als het zus of zo is, dan hoef je het geeneens te spelen.
En neem van mij aan dat wat voor de ene logsich is, dat voor de ander echt niet zo hoeft te zijn.
Wellicht zitten een paar personen hier wat in een "nadeel" omdat ze elkaar rl door en door kennen (op speltechnisch gebied, althans, die indruk heb ik) en dus denken te weten hoe de hazen behoren te lopen.
Maar goed, laten we hopen dat we die spionnen snel te pakken hebben, dan kunnen we ons weer focussen op het opnieuw opbouwen van onze staat.
All is fair in love, war and Carcassonne