meijerc schreef:Om maar verder mijn mening niet te uiten aangezien de vrijheid van meningsuiting niet op prijs gesteld wordt door een aantal, zal ik alleen vragen (voor zo ver dit niet al gedaan is/wordt) het bestuur of alle betrokken leden een onderzoek willen doen onder ALLE leden en uitgevers/ winkels die betrokken zijn bij de beurs wat zij wel of niet missen en wat er volgens hun goed gaat en wat beter zou kunnen.
Ik ben zeker geïnteresseerd in je mening, daarvoor hoef je niet bij de vergadering aanwezig geweest te zijn. Je kunt natuurlijk wel begrijpen dat ik nu al een groot aantal verschillende meningen heb gekregen en die allemaal weer anders zijn.
Wat betreft een enquête, op dit moment zijn er geen plannen voor een nieuwe. In het verleden zijn er regelmatig enquêtes gehouden, maar daar kwamen net zo veel antwoorden op als dat er mensen op ALV's komen, niet zo heel veel dus. De vraag is toen ook geweest of je wel beleid kunt baseren op zulke lage aantallen.
Desalniettemin zal ik in de volgende bestuursvergadering het punt opbrengen. Misschien kunnen we een formulier op de website maken oid.
Toch wil ik wel een kanttekening plaatsen bij het gebruik van enquêtes, de vraagstelling moet goed zijn. Ik wil geen resultaten over wat er allemaal fout gaat en wat 'wij' (= het bestuur) beter zou moeten doen. We komen dan weer op hetzelfde probleem wat al eerder besproken is, er moeten eerst meer handjes zijn voor dat we nieuwe plannen kunnen starten.
Ik snap niet helemaal je nadruk op ALLE leden. Dat is niet aan ons, een lid is nog altijd vrij om te antwoorden of op een alv te komen. Als het merendeel dat niet doet, hoe kunnen wij hen dan 'dwingen' om dat wel te doen?