Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Bongo »

Eergisteren had EEMBC een soort van uitwisseling met de Spelhamels in Belgie.... en wat een topdag!!

Van 14:00 tot 01:30 erg leuk gespeld met onze Belgische vrienden, heerlijk gegeten, en nog lekker nagezakt in plaatselijk kroegje waarna we het bed in het hotel hebben opgezocht.

Ik heb de volgende gespeeld:

Kemet
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Top spel!! (beetje kingmaker)

Sagrada :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Topper! Die staat gelijk op mijn wishlist!

The Ancient World :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
In het begin dacht ik.... pff dat gaat hem niet worden... maar hoe meer het spel vorderde.... des te gemener en beter werd deze!! Pareltje!

Harvest Dice :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Erg leuk dobbelspelletje. Ideaal voor op vakantie!

Century the spicy road :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk! Splendor achtig.

Piratoons :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Dat is het hem niet voor mij, te chaotisch.

Happy Salmon :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Hilarisch!! Erg leuke afsluiter om na de klok rond gespeld te hebben met een lach de avond te sluiten!! Ook op de wishlist.... ideaal voor met kerst als erg luchtig partyspel voor de familie.

Ja ... was een topdag!!
Dirk, Wim, Frank, Rudy en die ik vergeten ben: bedankt voor de gastvrijheid en ook bij deze uitgenodigd voor de rematch in Meijel!!
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Was inderdaad een topdagje Frank!
En mijn verslag zou er bijna hetzelfde uitzien afgezien van Century (dat ik saai vond) en Piratoons (die ik dan weer wel leuk vond).
Dat The Ancient World niet onmiddellijk aansloeg lag volgens mij deels aan mijn nogal warrige en moeizame uitleg, de voorbereiding 'tussen de soep en de patatten' zoals we hier zeggen was duidelijk niet voldoende. :roll:
Ik vond hem alleszins ook wel beter dan de eerste keer dan ik hem met 3 speelde 2 jaar geleden en hoop hem volgende spelavond nog eens op tafel te krijgen om de regels vast te zetten in mijn hoofd. :)
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

The Iced One schreef: Was inderdaad een topdagje Frank!
En mijn verslag zou er bijna hetzelfde uitzien afgezien van Century (dat ik saai vond) en Piratoons (die ik dan weer wel leuk vond).
Dat The Ancient World niet onmiddellijk aansloeg lag volgens mij deels aan mijn nogal warrige en moeizame uitleg, de voorbereiding 'tussen de soep en de patatten' zoals we hier zeggen was duidelijk niet voldoende. :roll:
Ik vond hem alleszins ook wel beter dan de eerste keer dan ik hem met 3 speelde 2 jaar geleden en hoop hem volgende spelavond nog eens op tafel te krijgen om de regels vast te zetten in mijn hoofd. :)
Ik vond de speluitleg niet echt slecht hoor.... ik vond de dubbele pictogrammen op het verder grafisch fantastisch ogend bord ff verwarrend in het begin.

Wat ik zo goed vond aan het spel was de heerlijk gemene interactie met je workerplacement.... je kan met het plaatsen van je worker met hoogste value direct een actie blokkeren.... echter daardoor word je miss wel op een andere plek zwaar geblokkeerd.
Zeer leuke twist op het gebied van workerplacement wat je normaal alleen ziet bij dice-placement spellen.

In Meijel krijg je hem vast en zeker weer op tafel! ;)
Afbeelding
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Twee dagen Memoir''44 op het Dutch Open in Klundert!!.
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Thronesmasher
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door Thronesmasher »

2p Kemet met voor de eerste keer de black tiles van Ta-Seti. De rest van de uitbreiding hebben we achterwege gelaten, maar de nieuwe piramide alleen al is de aanschaf waard!

Het was Horus (blauw) vs. Anubis (rood). Horus ging voor blauw/wit/zwart en begon met Dark Ritual, waarmee hij in feite z'n 1st player positie opgaf voor extra prayer points en een extra actie elke ronde. Anubis zette aggressief in op rood/zwart en startte de eerste ronde met Khnum's Sphinx en God Speed en bezette de desert temple. Horus kwam movement te kort om de Nile temple te pakken en liep in het begin een beetje achter de feiten aan. Pas na een upgrade van de blauwe piramide, de Ancestral Elephant en Legion 2 rondes later, begon het tij te keren.

In de 1-na laatste ronde leidde Horus met 6-5 en had met een Elephant leger de level 4 rode piramide van Anubis in bezit. Met een noodoffensief had Anubis eerder de Nile temple veroverd, maar had hiervoor de nieuwe 5 attack kaart nodig en hierdoor werd het aanvallende leger gedecimeerd.
Het laatste rode leger stond met Khnum's Sphinx op de desert temple en moest in z'n geheel de rode piramide terug veroveren om een overwinning van Horus te voorkomen: 5-7.
Horus heroverde hierop de Nile tempel en kwam movement tekort om de lege desert temple te pakken voor het einde van de ronde: 7-6.

Dan de laatste ronde, Horus leek op een overwinning af te stevenen met een groot leger op het bord en veel meer prayer points dan Anubis.
Anubis besloot de eerder aangeschafte Giant Scorpion te recruiten met een leger van 4 boven op het blauwe olifantenleger: 7-7.
Blauw vluchtte weg en nam de lege desert temple over: 8-7.
Rood stoomde door met de Scorpion naar de Nile temple: 7-9.
Blauw had het gevecht verloren, maar dankzij goed gebruik van combat en divine intervention cards was het rode leger nog maar 1 man en een Scorpion sterk. In de tegenaanval, gevecht verloren, maar de Scorpion van het bord: 7-8.
Toen kwam Anubis erachter dat de delta tempel verlaten was en stuurde er een kleine delegatie naartoe: 7-9.
Rood had nog een actie, maar geen pp meer, blauw had nog 3 acties en geen movement meer. Bij een gelijkspel zou rood winnen, aangezien beide evenveel combat VP's hadden en rood 1st player was deze ronde. Gelukkig nog wel een zee aan prayer points: buy VP: 8-9, upgrade blue temple naar level 4: 9-9. En ten slotte met een +2pp divine intervention card nog genoeg prayer points voor een Sphinx: 10-9.

De nieuwe zwarte tiles zijn sterk en openen veel nieuwe mogelijkheden en maken het spel superspannend. MVP's waren enforced recruitment en dark ritual. Ik kan niet wachten op een 4p game.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lieze82
Sojaboon

Bericht door Lieze82 »

Vorige week gespeeld:
Gaia Project :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Concept en gameplay zijn leuk. Maar de krachten van een karakter spelen wel een belangrijke rol. En sommige karakters zijn erg moeilijk om de juiste taktiek te kunnen spelen, zeker als je het spel niet vaak speelt en er meer tijd tussen de potjes zit.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Mijn man en ik speelden afgelopen weekend met ons neefje en nichtje van 11 jaar oud Century Spice Road. Ging er goed in bij de kids, ze begrepen het snel en vonden het leuk. Wel grappig om te zien dat mijn man (terwijl hij het spel goed kent) zich nog steeds onvoldoende realiseert dat het ergens ook een race is naar de 5 overwinningskaarten. Ik won de 2 potjes die we speelden omdat ik snel het juiste motortje op gang kreeg om snel overwinningskaarten te scoren. Daarbij hoefde ik dan niet eens te gaan voor de dure...

Blijft een toppertje en een absoluut blijvertje in onze collectie!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Gisteren speelde ik...

Bericht door Stijnhoofd »

Vandaag weer eens Scythe gespeeld met z’n drieën. Helaas komen er minder snel spellen op tafel in de vriendengroep; ik trek er hard aan om dat een beetje te veranderen. Gelukkig zijn er nog wel wat medestanders en dat resulteerde vanmiddag in een drie speler-spel waar ik met Crimea als winnaar uit de bus kwam. Handig geanticipeerd op de factory; speler 1 was de eerste totdat speler 2 hem eruit joeg. Zodoende kon ik zonder veel verlies van power de factory alsnog overnemen. Dankzij de Toll-ability van de airships werd het daarna ook moeilijk (en duur) om mijn factory nog over te nemen. Speler 1 slaagde er nog in, maar deed dat met zo’n overgave dat hij niet kon verdedigen tegen de terugslag. Kortom weer een mooie middag. Ik hou ervan hoe bij Scythe ieder spelletje zijn eigen verhaal heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAfbeelding
Recent speelde ik...

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam Orléans voor het eerst op tafel. Wat een heerlijk spel! Speelt eigenlijk qua regels en mechanismen heel makkelijk weg, maar dan wel met betekenisvolle beslissingen om te nemen. Blijvertje!
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

wennepen schreef: Hier kwam Orléans voor het eerst op tafel. Wat een heerlijk spel! Speelt eigenlijk qua regels en mechanismen heel makkelijk weg, maar dan wel met betekenisvolle beslissingen om te nemen. Blijvertje!
Grappig bij ons ook voor het eerst. Gelijk 2 x gespeeld. Heerlijk spel!
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

Hier zijn de afgelopen dagen verschillende titels op de tafel verschenen.

Verboden Eiland een leuke coop over een eiland dat aan het zinken is.
Vergeten Stad een leuke coop over een vliegtuig dat bedolven is onder het zand, zoeken maar.
Santorini je werker verplaatsen en bouwen, probeer als eerste op het 3de niveau te geraken.
Clonk in de mijn schatten opgraven om zo geld te verdienen, maar maak het monster niet wakker
Azul wie bouwt de meest prestigieuze muur van Portugal?
Glasstraat beheer je grondstoffen zo goed mogelijk om deze optimaal in te zetten om gebouwen te kunnen bouwen.
Shipwreck Arcana een leuke korte coop waar je elkaars lotsbestemming tracht te raden, maar denk goed naar over jullie voorspelling
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Rising Sun :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Wim G. schreef: Twee dagen Memoir''44 op het Dutch Open in Klundert!!.
en hoeveelste ben je geworden Wim?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

JeVo schreef:
Wim G. schreef: Twee dagen Memoir''44 op het Dutch Open in Klundert!!.
en hoeveelste ben je geworden Wim?

De eerste dag op 12, daarna op de 2e dag naar beneden getuimeld,
naar 27 van de 48.
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Axis & Allies Anniversary edition
Splendor
Airlines Europe