Agricola of Caverna
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
-
mezzin
- Professor Pimpel
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Agricola of Caverna
Ik ga voor Caverna.
Carverna is lijkt op een opvolger van Agricola en omdat niemand die game nog heeft ga ik dus voor de nieuwe game als ik nog mede spelers vind die hebben Agricola waarschijnlijk. Tevens het idee van de food stress sprak me niet aan Agricola. Tevens is het een prima hoeveelheid componenten in de box het is one big box with game.
Carverna is lijkt op een opvolger van Agricola en omdat niemand die game nog heeft ga ik dus voor de nieuwe game als ik nog mede spelers vind die hebben Agricola waarschijnlijk. Tevens het idee van de food stress sprak me niet aan Agricola. Tevens is het een prima hoeveelheid componenten in de box het is one big box with game.
-
HuskyBoardGaming
- Rooster Booster
Ik heb in alle eerlijkheid Caverna nog niet gespeeld, maar van wat ik heb gelezen/gehoord/gezien, lijkt Caverna mij toch een betere versie van Agricola.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Caverna nog niet gespeeld maar ben sowieso al geen liefhebber van Agricola dus sta er ook niet op te springen om die te spelen. Wat ik er van gehoord en gelezen heb zou ie wel iets beter moeten zijn dan Agricola maar dan nog laat ik deze maar aan mij voorbij gaan (mede ook door de hoge overdreven prijs)
Dus geen stem van mij
Dus geen stem van mij
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
RoyalRumble69
- Party Animal
De al genoemde food stress is de factor die veel mensen niets vinden bij Agricola. Ik vind dit juist wel leuk en ik vind het juist thematisch erg sterk. In de Middeleeuwen was er nu eenmaal niet al te veel eten. In caverna zit dit niet waardoor je meer aan alle andere aspecten van het spel toekomt. Ik heb caverna nog niet gespeeld, dus ik kan nog niet kiezen. Wellicht is de prijs van het spel ook nog een factor. Caverna is aanmerkelijk duurder dan Agricola.
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ik denk dat beide spellen zeer vergelijkbaar zijn. Heb Caverna nog niet gespeeld, maar het ziet er veelbelovend uit. Persoonlijk vind ik Agricola nog steeds een van mijn favoriete spellen, dus moet Caverna al heel goed zijn om dit spel te vervangen. Moest ik Agricola echter nog niet al in mijn bezit hebben gehad, dan zou ik voor Caverna kiezen denk ik, maar de kostprijs zou mij wat tegenhouden. Mijn conclusie is: met beide spellen zit je goed
!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Dat is inderdaad wel zo, thematisch is dit één van de beste spellen die er zijn, alles past zeer logisch in elkaar maar toch kan het mij om de één of andere reden niet bekoren. De genoemde food stress is er één van maar ook het te afhankelijk zijn van de kaarten die je krijgt aan het begin en het steeds maar verminderen van je acties tot aan de volgende oogstfase zijn in mijn ogen minpunten.RoyalRumble69 schreef:De al genoemde food stress is de factor die veel mensen niets vinden bij Agricola. Ik vind dit juist wel leuk en ik vind het juist thematisch erg sterk.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!