en waar ben jij allemaal mee thuisgekomen? - SpSp 2007

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

assimilator47
PIONier

en waar ben jij allemaal mee thuisgekomen? - SpSp 2007

Bericht door assimilator47 »

:D Het was geweldig!! :D
Het Spellen Spektakel in Zwolle was super, gisteren (vrijdag).
Om 12 uur gingen de deuren open voor een paar honderd superspelfanatiekelingen.

Hoewel de vrijdag vrij rustig begon, was iedereen binnen een kwartier al aan het spelen, kijken of kopen.
Ik vond de hele opzet erg geslaagd.

Waar ik gisteren mee thuis ben gekomen:

+ Tayu - leuk bordspel waarbij je rivieren moet leggen naar jouw kant van het bord
+ Koehandel - kaartspel met bluf waarmee je een hele beestenboel moet verzamelen
+ De Kolonisten Van Catan Deluxe - mooi metalen blik met daarin de basis kaartset en uitbredingsset Kunstenaars & Weldoeners
+ Rolit - strategiespel, draai de juiste kleuren
+ Dierenmemo - voor de kleine, luister naar het geluid en onthoud waar het dier ligt
+ Tantrix - wiskundig spel met schijven
+ Top Trumps - kenniskwiskaarten, 1 set Disney en 1 set Wonderen van de natuur
+ Diskwars - strategiekaartspel, de hele komplete serie met alle uitbreidingssets

dat wordt de komende maanden weer veel rond de tafel met liters warme chocolademelk met slagroom. :lol:
"a stranger is just a friend you haven't met before".
kim1983
Jakkiebak!

Bericht door kim1983 »

Wij zijn ook op vrijdag geweest.
Het was zalig rustig en je kon idd op je gemak eens spellen spelen , zonder eerst lang naar speelplaats te moeten zoeken.
Wij zijn thuisgekomen met

Iron Dragon
Kolonisten Kooplieden en Barbaren
Entdecker
Venedig

Tweedehands
Haba Monza
Haba Kikeriki
Haba Flinke flitze
Mollenmania

De meeste spellen hadden we eigenlijk al gekocht in Essen.
http://www.spellenhut.be
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De oogst voor mij:

De masterprintserie van QWG:

- Leonardo
- Yspahan
- El Capitan
- Demetra

en Amyitis (ook van QWG)

Ik heb nog even getwijfeld over 'Voor de Wind' van Phanlanx, maar toch maar laten liggen.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door henk.rolleman »

Mijn vangst is Demetra, Amyitis en El Capitain allen van QWG.
Ik moet zeggen die Master Print Serie staat wel mooi in de kast ;)

Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

henk.rolleman schreef:Mijn vangst is Demetra, Amyitis en El Capitain allen van QWG.
Ik moet zeggen die Master Print Serie staat wel mooi in de kast ;)

Afbeelding
Nu deel 1 en 2 nog, Henk :wink: .
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Mijn vangst van de dag:

De volledige Master Print serie van QWG
Mykerinos + uitbreiding

En in Zwolle en omgeving heb ik Metro voor 5 euro en Amon-Ra voor 10 euro tweedehands, maar nog niet (metro) dan wel slechts 1x (Amon-Ra) gespeeld, opgehaald. Helemaal top deze dag. :P
Let's play games!
Polgara
Matroos

Bericht door Polgara »

Wij zijn op zondag geweest, erg fijn dat er eigenlijk overal wel ruimte was om te spelen, alleen bij QWG moesten we even wachten, voor we bij Amyitis aan konden schuiven. Dat beviel zo goed dat we die meteen maar gekocht hebben, samen met Siena. Eerder op de dag hadden we Khronos en Colosseum al gespeeld, allebei leuke spellen, en aan het einde van de dag voor Khronos gekozen omdat die ook met 2 te spelen is. Verder nog bij de hulp voor Bangladesh stand Axis en Allies Pacific en Big City gehaald en bij Emmagames Wadi uitgeprobeerd en ook meteen meegenomen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Polgara schreef:Wij zijn op zondag geweest, erg fijn dat er eigenlijk overal wel ruimte was om te spelen, alleen bij QWG moesten we even wachten, voor we bij Amyitis aan konden schuiven. Dat beviel zo goed dat we die meteen maar gekocht hebben, samen met Siena.
Misschien heb ik het je wel uitgelegt, dat is dan schijnbaar goed gelukt, kan ook een collega geweest zijn natuurlijk :P
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Mijn vangst is nihil, want ik ben dit jaar (wegens locatiewissel) niet geweest. Daarom heb ik bij V&D Saboteur en De Kathedraal maar aangeschaf; middels het "Pietjes Plakken" toch met 15% korting, waardoor de prijs van The Kathedraal toch onder de 30 euro uitkomt (en da's fijn!).
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Bartjes! schreef:Mijn vangst is nihil, want ik ben dit jaar (wegens locatiewissel) niet geweest.
Ik vind het verschil in reistijd toch wel meevallen. Uiteraard is Eindhoven voor ons dichterbij, maar daar moet ik eerst het centrum in, de auto parkeren en dan nog naar de beurs toe lopen. Bij elkaar toch ruim 3 kwartier.

De IJsselhallen zitten vlak langs de snelweg en parkeren kan voor de deur. De reistijd bedraagt dan ongeveer anderhalf uur. Als je een hele dag gaat (of 3 dagen zoals wij), dan maakt het niet zoveel uit. Voor een paar uurtjes is het natuurlijk een ander verhaal.
vinfoto
Meeple

Bericht door vinfoto »

Bartjes! schreef:Mijn vangst is nihil, want ik ben dit jaar (wegens locatiewissel) niet geweest. Daarom heb ik bij V&D Saboteur en De Kathedraal maar aangeschaf; middels het "Pietjes Plakken" toch met 15% korting, waardoor de prijs van The Kathedraal toch onder de 30 euro uitkomt (en da's fijn!).
Dan heb je het niet slecht gedaan hoor....kathedraal was namelijk helemaal uitverkocht (schijnt zelfs dat de hele oplage op is) dus die had je op het SpSp niet kunnen halen hihi
999 Demo-m'neer
Watch
Locomotief

Bericht door Watch »

De Kathedraal is het allemaal net niet :!:
Een samenraapsel van spelelementen uit andere spelen die ondanks de mooie illustraties helaas niet goed uit de verf komt.
Jammer
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Voor mij is de kathedraal een prachtig spel waar alles prima in elkaar grijpt en je elkaar goed dwars kunt zitten. Ik geniet iedere keer weer van dit spel. De kathedraal heb ik echter niet hoeven aanschaffen dit spellenspektakel omdat ik het reeds in mijn bezit heb.
Let's play games!
Watch
Locomotief

Bericht door Watch »

Probeer Amyitis zou ik zeggen :wink:
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Watch schreef:Probeer Amyitis zou ik zeggen :wink:
Dat ga ik zeker ook nog doen! :D Mijn verzameling spellen is nog lang niet compleet. Zal ook niet lukken met ieder jaar weer mooie en goede spellen erbij.
Let's play games!