Hoi,
Welke huisregels passen jullie toe wanneer dit spel met 4 personen gespeeld wordt ?
Afgelopen keer gespeeld, en het viel me toch tegen dat het spel gewonnen kon worden door de strijd met je medespelers te ontlopen, en je benodigde landen te overwinnen van de neutrale partijen.
Mijn eerste reactie was, die landen mogen bij een volgend potje niet meer aangevallen worden ... maar kan even niet inschatten of het bord daarmee weer niet te klein wordt....
In potentie een fantastisch spel.... maar zou zonde zijn wanneer het alleen maar met 5 of 6 gespeeld kan worden.
Graag jullie tips.
Game of Thrones 2nd Ed/Spel der Tronen met 4 personen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Aras
- Geheim Genootschap
Re: Game of Thrones 2nd Ed/Spel der Tronen met 4 personen
Ik heb het spel nog steeds niet zelf gespeeld maar ik weet dat er een uitbreiding is die speciaal voor 4 spelers is http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... d-edition-
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ik heb dit spel al verschillende keren met 4 spelers gespeeld en de eerste keren kwam ik tot dezelfde conclusie: verover de neutrale gebieden. Maar niet iedereen heeft toegang tot deze neutrale gebieden en zullen er alles aan doen zodat je dit niet zomaar kunt veroveren. Dit is voor mij een belangrijk aspect van het spel: coalities maken, maar ook breken. Het spel is in mijn ogen beter met 5-6 spelers, maar met 3-4 personen zorgen voor een aangename afwisseling. Op BGG ga je misschien een paar aangepaste regels terugvinden
!
-
Gunther
- Veenboer
kijk op BGG eens in de files sectie naar de username Roftie.
Die doet met een paar overlays 2 suggesties die algemeen aanvaard worden als goed.
zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb door een beschadiging hier een extra bord liggen en ik ga zijn 4 en 5 player maps op dat bord vastkleven, zo veel vertrouwen heb ik er in.
Die doet met een paar overlays 2 suggesties die algemeen aanvaard worden als goed.
zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb door een beschadiging hier een extra bord liggen en ik ga zijn 4 en 5 player maps op dat bord vastkleven, zo veel vertrouwen heb ik er in.
-
Nautilus
- Garnaal
Zelf heb ik de uitbreiding Feast for Crows aangeschaft (zoals aangegeven door Aras). Deze is speciaal voor vier spelers gemaakt en hierdoor is het spel meer uitgebalanceerd.
Degene die met Baratheon speelt in het basisspel met 4 spelers heeft teveel voordeel doordat er veel neutrale gebieden vlak bij zijn startpositie zitten.
Degene die met Baratheon speelt in het basisspel met 4 spelers heeft teveel voordeel doordat er veel neutrale gebieden vlak bij zijn startpositie zitten.
-
Gunther
- Veenboer
Heb je die ook al gespeeld? En is ze daadwerkelijk goed gebalanceerd?
Ik ben zelf aan het overwegen om die gemaakte 4 en 5 spelermaps af te printen, maar voor ik aan dat immense werk begin ... ben ik wel geïnteresseerd in de kwaliteit van de 4 speler 'expansie'. Ik had eerlijk gezegd niet door dat die specifiek voor 4 spelers was ^^
Ik ben zelf aan het overwegen om die gemaakte 4 en 5 spelermaps af te printen, maar voor ik aan dat immense werk begin ... ben ik wel geïnteresseerd in de kwaliteit van de 4 speler 'expansie'. Ik had eerlijk gezegd niet door dat die specifiek voor 4 spelers was ^^