[Android] Van welk spel zou je een app willen hebben?

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Fortega
Meeple

[Android] Van welk spel zou je een app willen hebben?

Bericht door Fortega »

Omdat er zeer weinig goede spellen op android te verkrijgen zijn, ben ik me hier een beetje meer in aan het verdiepen.

Ik heb bij wijze van test een versie van Agricola gemaakt (enkel familieversie, zonder graphics), maar mag dit niet verder ontwikkelen/online zetten omdat Playdek de licensie heeft (en die doen er niets mee, enkel ios :-()

Daarom de vraag: welk spel zou je zeker kopen op android?

Ik ben eigenlijk op zoek naar:
- een populair spel
- dat niet op android bestaat
- dat speelbaar zou zijn op een tablet (en eventueel gsm)

Als ik de licensie geregeld krijg, ga ik zeker met een paar collega's een spel ontwikkelen om te peilen naar de interesse.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: [Android] Van welk spel zou je een app willen hebben?

Bericht door pieter.schutz »

Ik zou dungeon petz graag zien

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Gewoon, alle spellen die nu ook voor iOS beschikbaar zijn; de verhouding is nu héél erg scheef. Begin gewoon ergens, desnoods met een klein en onbekend spel zodat je ervaring op kunt doen en niet meteen met een peperdure en niet terug-te-verdienen licentie wordt opgezadeld.

Ik begrijp de situatie overigens wel een beetje: Android heeft niet als iOS een overzichtelijk klein aanbod van hardware; bibliotheken om saaie dingen als scoretabellen en tegen andere spelers te spelen waren tot voor kort niet voor Android beschikbaar; en dan is er nog altijd de erg nadrukkelijke dreiging van piraterij vanwege het gemak waarmee je in Android kunt sideloaden. Ik wil niet zeggen dat Apple en iOS het Beloofde Land zijn, maar van dit soort artikelen word ik diepbedroefd. De discussies die erop volgen zoals bijvoorbeeld deze staan dan ook weer vol van de gebruikelijke onwerkbare geekopinies die succesvolle ontwikkeling voor Android—lees: een app die goed verdient en tot ontwikkeling van nog meer apps leidt—eigenlijk per definitie tot een oxymoron bestempelen.
Fortega
Meeple

Bericht door Fortega »

cymric schreef:Begin gewoon ergens, desnoods met een klein en onbekend spel zodat je ervaring op kunt doen en niet meteen met een peperdure en niet terug-te-verdienen licentie wordt opgezadeld.
Tja, een klein spel gaat ook minder populair zijn. Dus zolang de prijs van de licentie in verhouding is met de populariteit is het niet zo'n groot probleem.

Met het 'ervaring opdoen' gedeelte heb je natuurlijk wel gelijk...
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Fortega schreef:Tja, een klein spel gaat ook minder populair zijn. Dus zolang de prijs van de licentie in verhouding is met de populariteit is het niet zo'n groot probleem.
Dat is waar. Maar je hebt als voordeel dat je erg gericht kunt adverteren met je Android app en dat je niet heel erg afhankelijk bent van de afgrijselijk moeilijk te doorzoeken PlayStore. (Ik vind de interface daarvan voor mijn slimfoon echt een rampenplan.) Ik denk dat veel van je publiek allang blij is eindelijk een goeie bordspelapp voor hun slimfoon of schootscherm te hebben.

En echt, een spel uit, ik noem maar wat, de eerste 500 titels van BGG is nog steeds een goed spel. Er staan immers bijna 10.000 titels op de ranglijst 8).
rife
Professor Pimpel

Bericht door rife »

Ik zit te wachten op sint petersburg. De ios versie is gecanceld. In windows is een aardige variant die sterk speelt. Dus android als kan de eerste tablet zijn.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.