Ok...ik mag mezelf vandaag weer eens een spel cadeau doen.....het wordt Burgen von Burgund. En om de verzendkosten wat zinnig te maken mag ik er dus nog een extra spel bij bestellen, maar ik kan niet kiezen....
-7 wonders
Goed te spelen met veel spelers. Leuk schuiven met kaartjes. Maar ik maak me een beetje zorgen of alle mogelijkheden niet te overzichtelijk zijn voor mijn medespelers.
-Suburbia
Lijkt me echt een mega tof spel! Maar hier vraag ik me af of de puntentelling niet te lastig wordt.
-King of Tokyo
Thema spreekt me totaal niet aan. Maar ik ben toch overstag....heb dobbelen en elkaar aanvallen is in een groep natuurlijk altijd leuk:)
-de Glasstraat
Gewoon een tof spel. Zeker (nog) niet geschikt voor in mijn spelgroepje maar wel voor met mijn man of vriendinnen
-Kingsburg
Eigenlijk staat deze (na Burgen von Burgund) het hoogst op mijn wishlist. Maar ik bestel die liever via Duitsland (scheelt ongeveer 15 euro). Helaas wordt Burgen von Burgund niet naar NL verzonden:(
Ik ben benieuwd naar jullie tips:)
Daar gaan we weer...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Daar gaan we weer...
Gezien de andere spellen die je al hebt en hier ook noemt is 7 Wonders echt niet moeilijk en zoals je weet hebben een groot aantal mensen dit al een keertje eerder aangegeven. Na 2 a 3 potjes ken je alle symbolen etc. en speelt het erg fijn weg met weinig downtime.
King of Tokyo doet het ook altijd goed. Hier is het niet voor niets het meest gespeelde spel, omdat het makkelijk uit te leggen en het spel het ook goed doet bij niet veel spelers.
King of Tokyo doet het ook altijd goed. Hier is het niet voor niets het meest gespeelde spel, omdat het makkelijk uit te leggen en het spel het ook goed doet bij niet veel spelers.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Alle spellen zijn op hun manier leuk en toegankelijk. Wat zijn je belangrijkste criteria?suzanne24 schreef:Ok...ik mag mezelf vandaag weer eens een spel cadeau doen.....het wordt Burgen von Burgund. En om de verzendkosten wat zinnig te maken mag ik er dus nog een extra spel bij bestellen, maar ik kan niet kiezen....
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Hahahahaha uuhhh ja dat is lastig dus...ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Ik vind ze natuurlijk zelf allemaal leuk. Ik probeer vooral in te schatten hoe ze in mn spelgroepje zullen vallen (wat dus bepaald hoe vaak ze op tafel komen).cymric schreef:Alle spellen zijn op hun manier leuk en toegankelijk. Wat zijn je belangrijkste criteria?suzanne24 schreef:Ok...ik mag mezelf vandaag weer eens een spel cadeau doen.....het wordt Burgen von Burgund. En om de verzendkosten wat zinnig te maken mag ik er dus nog een extra spel bij bestellen, maar ik kan niet kiezen....
Van 7 wonders vind ik het dus een voordeel dat het met een grote groep kan. Kan ook met 2 (al vraag ik me af of dat heel leuk is). Hij wordt veelvuldig geadviseerd en ik vind m ook erg tof. Maar ik ben bezorgd dat de overdaad aan kaarten/regels te onoverzichtelijk is voor de grote groep (spelen zal ik m dan toch wel, alleen minder vaak).
Bij Suburbia heb ik een beetje hetzelfde gevoel wat betreft de overdaad aan regels (acties onthouden). Maar Alhambra/Carcassonne (bouwen dus) valt in de groep wel heel goed. En hij lijkt me ook echt super tof (wel duur).
King of Tokyo kan in een groep natuurlijk gewoon heel grappig worden al ben ik hier weer bezorgd dat het thema afschrikt. Deze is voor in de grote groep denk ik wel het leukst (en het makkelijkst). Maar puur voor mijn eigen plezier zijn de bovenste 2 denk ik weer leuker. Die zal ik sneller ook eens met 2 (dus met een vriendin of mijn man spelen).
De glasstraat laat ik denk ik dan maar voor nu sowieso even afvallen omdat die in de groep echt nog niet kan. En mijn man wil eigenlijk geen nieuwe spellen meer bijleren (en ik moet dus nu m al gaan verplichten dit toch te doen voor Burgen of Burgund
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik zou absoluut voor Kingsburg gaan, fantastisch spel maar er staat wel vrij veel tekst op de speeltableaus dus als je een Duitse versie pakt hou daar dan wel rekening mee (misschien kan je via BGG daar wel een oplossing voor vinden, Nederlandse prints ofzo ?)
7 wonders en KoT vind ik niet zo geweldig maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening, de meesten vinden deze wel fantastisch. KoT speel ik nog wel eens mee maar voor 7 wonders pas ik als ik kan.
Suburbia en Glasstraat nog niet gespeeld maar staan wel op de 'play-list'
7 wonders en KoT vind ik niet zo geweldig maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening, de meesten vinden deze wel fantastisch. KoT speel ik nog wel eens mee maar voor 7 wonders pas ik als ik kan.
Suburbia en Glasstraat nog niet gespeeld maar staan wel op de 'play-list'
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Ja dat weet ik. Op BGG kan je een NL speeltableau downloaden. Niet helemaal optimaal natuurlijk, maar 15 euro vind ik nogal een verschil. Dus dat overweeg ik wel.dirk schreef:Ik zou absoluut voor Kingsburg gaan, fantastisch spel maar er staat wel vrij veel tekst op de speeltableaus dus als je een Duitse versie pakt hou daar dan wel rekening mee (misschien kan je via BGG daar wel een oplossing voor vinden, Nederlandse prints ofzo ?)
Sterker nog...de bestelling was via Amazon.de al bijna gedaan, maar Burgen von Burgund wordt niet naar NL verzonden:(
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik krijg de indruk dat je speelgroep een wat laten ze zeggen minder omvangrijk geheel wil zien dan je thuisgroep. Dan is King of Tokyo eerste keus: is het eenvoudigst. En ach, dat onderwerp... Na een tijdje zie je Tokyo niet eens meer staan en is het alleen maar een groep monsters die elkaar de pan in hakken. Waarom? Omdat dat is wat monsters doen, en toevallig is Tokyo dit keer de pineut. New York kan opgelucht ademhalen... of niet?suzanne24 schreef:Ik probeer vooral in te schatten hoe ze in mn spelgroepje zullen vallen (wat dus bepaald hoe vaak ze op tafel komen).
Glasstraat is zoals je aangeeft echt een brug(je) te ver. Leuk spel, daar niet van, maar moet gezien de omstandigheden wachten op z'n beurt.
Suburbia zou ik afraden vanwege, inderdaad, de puntentelling. Vooral het hertellen van reeds neergelegde tegels werkt een beetje op de zenuwen, terwijl dat natuurlijk wel de kern van het spel is. Leuk voor als er wat doorzettingsvermogen is gekweekt.
Kingsburg heeft twee gezichten. Aan de ene kant is het geen moeilijk spel om te spelen, en zou het goed moeten vallen in je spelersgroepje als je zelf nog zorgt voor vertaald materiaal (indien noodzakelijk). Aan de andere kant denk ik dat een enthousiast speler als jij al snel de uitbreiding erbij wil hebben omdat die een hoop angels en voetklemmen uit het geheel haalt. Dan praat je dus over een vervolginvestering van iets minder dan de prijs van het origineel. Wil je daarover alvast een nieuw draadje starten...?
7 Wonders... Ja, kan met een grote groep. Maar inderdaad, zoals je zegt, de symbolen kunnen wellicht gaan opspelen. Ik heb één keer iemand gezien die echt totaal verloren was en een spel van een drie kwartier tot een spel van drie uur wist op te rekken. Ik zou onder die omstandigheden de zaak hebben afgebroken: het is niet leuk voor de medespelers. Anders moet je je groepje gewoon eens polsen of ze het wat vinden? Print een paar plaatjes van kaarten (je vindt ze op BGG, doe er vooral een gele bij omdat hun iconografie het lastigst is), leg ze het algemene principe uit, en kijk wat hun reactie is.
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
En het is opgelost hoor.....
7 wonders koop ik van Dirkske die me een mooi aanbod deed (ja ik weet het nog een keer verzendkosten).
Voor de prijs van Suburbia kan ik 2 andere spellen kopen....en dus heb ik naast Burgen von Burgund, King of Tokyo en Koopmanshuis (vandaag online gespeeld, stond al op mijn wishlist en wat een heerlijk spel) besteld.
De rest blijft dus nog even op de wishlist staan....maar ik kijk nu al uit naar als de pakketjes komen:)
7 wonders koop ik van Dirkske die me een mooi aanbod deed (ja ik weet het nog een keer verzendkosten).
Voor de prijs van Suburbia kan ik 2 andere spellen kopen....en dus heb ik naast Burgen von Burgund, King of Tokyo en Koopmanshuis (vandaag online gespeeld, stond al op mijn wishlist en wat een heerlijk spel) besteld.
De rest blijft dus nog even op de wishlist staan....maar ik kijk nu al uit naar als de pakketjes komen:)
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ik zou ze gewoon allemaal kopen, want ze zijn allemaal heel goed! Nu nog kort over Suburbia: ik heb het spel en verschillende keren gespeeld met een divers publiek en tot nog toe vond iedereen het een zeer goed spel. De puntentelling heeft nog geen problemen opgeleverd.
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Nou dan is dat dus mijn volgende aankoop hahahahabionicman schreef:Ik zou ze gewoon allemaal kopen, want ze zijn allemaal heel goed! Nu nog kort over Suburbia: ik heb het spel en verschillende keren gespeeld met een divers publiek en tot nog toe vond iedereen het een zeer goed spel. De puntentelling heeft nog geen problemen opgeleverd.