Speler zoekt groep rondom Utrecht

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Turanel
PIONier

Speler zoekt groep rondom Utrecht

Bericht door Turanel »

Waarde rollenspelers,

Wegens verhuizing zoek ik een nieuwe roleplaygroep in Utrecht en omstreken. Zelf ben ik 29 en speel ik meer dan vijftien jaar D&D (1.0 - 4.0) en Pathfinder, maar andere systemen zijn ook ok. Interactie en karakterontwikkeling zijn voor mij meerwaarde, maar lekker knokken is ook prettig. Ik ben verbaasd over het gebrek aan georganiseerd rollenspel in deze regio, maar misschien wil iemand mij hier introduceren en wegwijs maken? Over locatie en frequentie is te onderhandelen.

Groeten van Turanel
fionaqm
PIONier

Re: Speler zoekt groep rondom Utrecht

Bericht door fionaqm »

Hi Turanel, het is alweer lang geleden dat je dit postte, maar misschien ben je nog steeds op zoek? Mijn groep is op zoek naar een speler namelijk. We spelen altijd in Utrecht. Ik hoor graag van je!
Voor een groep van 4 mensen zijn wij nog op zoek naar een 5e persoon! We spelen elke eerste zaterdag van de maand vanaf 1 uur 's middags tot wanneer we kunnen/willen. Als DM speel ik al 17 jaar in dezelfde zelf gemaakte setting (en stiekem spelen we ook in hetzelfde verhaal, alleen dan telkens vanuit een ander gezichtspunt). Sommige spelers zijn er al 15 jaar, anderen 2 of 3 jaar. De leeftijden lopen uiteen van 23 tot 40. We zijn allemaal redelijk prettig gestoord en vinden het ook belangrijk om over andere dingen te praten dan d&d. We spelen eigenlijk altijd bij mij thuis in Utrecht.

Het belangrijkste is dat we echt full scale roleplayers zijn.

Houd je dus van min-max gamen, ga je op zoek naar de beste magic items en dien je een lijst in bij je DM en baal je als je een stat hebt onder de 10, dan is dit niet de groep voor jou. Vind je de regels belangrijk en ken je die uit je hoofd? Ook dan is dit niet de groep voor jou.

Houd je ervan om je helemaal in te leven in je karakter, om lekker tegendraads te kunnen spelen, zo lang het maar bij je karakter past met een groep die dit begrijpt en ook doet? Is het niet heel erg dat er soms sessies voorbij gaan zonder een (fysiek) gevecht? Houd je van politieke intriges, diplomatie, onder de gordel acties, filosofische gesprekken tussen karakters, ingewikkelde verhaallijnen en een wereld die al 17 jaar ontwikkeld is en waar je soms je oude PCs ook nog tegen komt (voor of tegen je)? Dan moet je vooral wel reageren. :D