Ik zal zelf natuurlijk mijn ervaringen ook hier gelijk posten.
Iets voor 10.00 u kwam ik aan in mijn auto die ik aan de andere kant van het pand had geparkeerd, maar na een korte gezellige wandeling met een andere beursganger werd de ingang van Zuiderspel bereikt. Er stond al een kleine rij spellenliefhebbers te wachten. De beurs gingen open en meteen kon ik de moderators van BSM begroeten. Na even bij gekletst te hebben ging ik een rondje lopen op de beurs.
Ik schoof aan bij Brugge. Naar dit spel was ik al een tijdje benieuwd. Het zou uurtje duren volgens de doos maar mede door de goede uitleg van Robér en mijn gezellig medespelers (Stofke en zijn vriendin, bekend van zijn spellensamenvattingen) duurde het inclusief uitleg nog geen uur. Ondanks dat ik nipt van Stofke (proficiat nog, niet alleen met je overwinning!
Hierna ging ik naar het Themaplein waar mijn club Roll the Dice in toepasselijke kleding stond te demoën. Na de spellenruilhandel om 12.00 u schoof ik bij een moeder en dochter aan voor het spel Asara. Torens bouwen. Leuk spelletje dat niet al te moeilijk is en qua puntentelling wel wat weg had van Alhambra wat ik toevallig daarna speelde met oa Missiloon en won door de goedkopere kleuren en de lange muur al scheelde het niet veel met de nummer 2. Het was een mooi spannend potje. Het spel speelt makkelijk en snel weg.
Na nog een rondje over de beurs gelopen te hebben schoof ik aan bij Dixit Odyssey bij een Zuid-Limburgse familie waarvan ik dacht dat ze Belgen waren (oeps!). De familie kende elkaar zo goed, dat ze bepaalde omschrijvingen wel bij de juiste kaarten konden plaatsten. Toch heb ik aardig wat lol met ze gehad ondanks dat ik bijna laatste werd, maar bij Dixit gaat het meer om de lol dan om het winnen.
Een half uurtje voor de prijsuitreiking van BSM schoof ik aan bij Basari met 16FeetPauly en Kezuskriest (hoop dat ik het goed schrijf). Met Paul een spel serieus doen is lastig, maar een hoop lol dat we hebben gehad als we met zijn drieën precies dezelfde keuze maakten. Ik verloor uiteindelijk vrij kansloos, maar had wel grote lol gehad.
Hierna was het tijd voor de prijsuitreiking bij BSM. Dit keer had ik geen prijs, maar meer dan de helft van de prijzen ging wel naar forumleden. Proficiat aan diegene die een prijs won.
Na een laatste rondje over de beurs en hier en daar nog wat gekletst te hebben was het tijd om te gaan. Bedankt organisatie, vrijwilligers, forummoderators en -leden voor de leuke beursdag!