De Spellengek Top-100 van 2014
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Bartjes!
- Uitgever
De Spellengek Top-100 van 2014
Morgen gaat het aftellen naar Puerto Rico beginnen: http://spellengek.blogspot.nl/2014/05/p ... l-van.html
Labels:
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: De Spellen Top 100 van 2014
Zeg me dat het niet waar isBartjes! schreef:Morgen gaat het aftellen naar Puerto Rico beginnen: http://spellengek.blogspot.nl/2014/05/p ... l-van.html
Edit: Het is wel waar
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Sorry mensen dat het wat langer duurde dan anders. Het is weer een mooie lijst geworden. Veel leesplezier!
-
Dierik
- Erelid
Ik ga er weer eens lekker voor zitten Peter Hein!Peter Hein schreef:Sorry mensen dat het wat langer duurde dan anders. Het is weer een mooie lijst geworden. Veel leesplezier!
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Ah gelukkig, Puerto Rico :d
Stel u voor dat Terra Mystica of Tzolkin eerste had gestaan?!
Stel u voor dat Terra Mystica of Tzolkin eerste had gestaan?!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Daar hebben we duidelijk zo'n Puerto Rico stemmer
.
-
Klaas
- Rooster Booster
Toch zie je in de rubriek "Gisteren speelde ik" bijna nooit het spel Puerto Rico genoemd.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Klopt ja, je ziet veel vaker nieuwere spellen voorbij komen daar.Klaas schreef:Toch zie je in de rubriek "Gisteren speelde ik" bijna nooit het spel Puerto Rico genoemd.
-
Gregg
- Garnaal
Op basis van die rubriek snap ik hier ook geen hol van. Als iets mijn favoriete spel is, wil ik dat spel toch ook gewoon zo vaak mogelijk spelen! Als je lievelingseten pizza is, dan laat je dat toch elke week minstens 1 keer passeren en ga je niet vluchten in een pasta of spaghetti!Klaas schreef:Toch zie je in de rubriek "Gisteren speelde ik" bijna nooit het spel Puerto Rico genoemd.
-
Piet
- Beheerder
Zou het niet kunnen dat een heel pak van de stemmers van de Top 100 hier niet komen? Of dat zij hun gespeelde spellen niet registreren?
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Het is dan ook een top 100 en niet per se een 'hot' 100Klopt ja, je ziet veel vaker nieuwere spellen voorbij komen daar
Dat vind ik niet. Ik zou Puerto Rico ook op één zetten, maar het is al weer erg lang geleden dat ik het nog eens speelde. En ik hoef het volgende week ook niet per se eens te spelen. Ik heb dat al zo vaak gespeeld dat ik nu liever iets anders speel, maar dat verandert niets aan de inherente kwaliteit van dat spel. Het blijft voor mij het beste spel dat er is, maar ook dat kan je na een tijdje wat beu geraken natuurlijk. En er is zo belachelijk veel te spelen tegenwoordig en zoveel nieuws te ontdekken...Op basis van die rubriek snap ik hier ook geen hol van. Als iets mijn favoriete spel is, wil ik dat spel toch ook gewoon zo vaak mogelijk spelen!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Dus kun je ook eens iets anders op 1 zettenThe Iced One schreef:Het blijft voor mij het beste spel dat er is, maar ook dat kan je na een tijdje wat beu geraken natuurlijk. En er is zo belachelijk veel te spelen tegenwoordig en zoveel nieuws te ontdekken...
-
Xildur
- Munchkin
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Mijn laatste play was van december, dus dat valt nog mee hé, en toen vond ik het nog steeds een keigoed spelmaxitaxi777 schreef:Misschien blijkt Puerto Rico helemaal niet zo fantastisch meer op het moment dat je het nog eens zou spelen en gaat vergelijken met recente pareltjes.
Smaken verschillen dus ik kan me dat inbeelden. Ik vind aan TTR, Small world en Agricola helemaal niets aan, nochtans zijn daar ook erg grote liefhebbers van.Ik vind Puerto Rico echt zo niets aan...
SPELHAMELS BEERSE:
-
rober
- Standaard moderator
Nee.Gregg schreef:Op basis van die rubriek snap ik hier ook geen hol van. Als iets mijn favoriete spel is, wil ik dat spel toch ook gewoon zo vaak mogelijk spelen! Als je lievelingseten pizza is, dan laat je dat toch elke week minstens 1 keer passeren en ga je niet vluchten in een pasta of spaghetti!Klaas schreef:Toch zie je in de rubriek "Gisteren speelde ik" bijna nooit het spel Puerto Rico genoemd.
Mijn meest favoriete bezigheid is niet mijn werk, en toch ga ik daar elke dag naar toe.
Mijn favoriete spel komt gewoon weinig op tafel omdat er teveel andere spellen zijn om te spelen. Vaak gaat in mijn geval nieuw voor vertrouwd of favoriet.
All is fair in love, war and Carcassonne