Ik ben al een aantal keer op board game geek een 'print and play' spel tegengekomen. Het lijkt me leuk om deze kaarten dan ook op een professionele manier te printen zodat het lang mee gaat.
Vaak blijkt dat het lastig is om een coating aan te brengen en dat het lastig is om dik papier kaartje voor kaartje te printen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het zelf uitprinten van kaarten of is het beter om ze te laten drukken op een website zoals artscow.com?
Ik heb een laserprinter tot mijn beschikking.
Zelf kaarten printen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
giantmustache
- Meeple
-
simployt
- Sojaboon
Re: Zelf kaarten printen
Hey,
ik maak zelf redelijk wat Print & Play games, heb zelf al één spel uit Search for Gnomes en 2de komt uit via Jumping Turtle games (baby Blues).
De kaartjes die ik maak voor mijn testspelletjes zijn vaak gedrukt op een iets stevig papier, kijk is wat je printer aankan...ik zou in ieder geval niet naar een drukken gaan voor een P&P game, gewoon zelf uitprinten en sleeves kopen (die van bv Magic of andere) van die transparante sleeves zijn ideaal !!!
Ze gaan lang mee en het is leuk om mee te spelen. Kijk ook eens naar de fotos op BGG
http://www.boardgamegeek.com/images/boa ... -play-game
veel succes
ik maak zelf redelijk wat Print & Play games, heb zelf al één spel uit Search for Gnomes en 2de komt uit via Jumping Turtle games (baby Blues).
De kaartjes die ik maak voor mijn testspelletjes zijn vaak gedrukt op een iets stevig papier, kijk is wat je printer aankan...ik zou in ieder geval niet naar een drukken gaan voor een P&P game, gewoon zelf uitprinten en sleeves kopen (die van bv Magic of andere) van die transparante sleeves zijn ideaal !!!
Ze gaan lang mee en het is leuk om mee te spelen. Kijk ook eens naar de fotos op BGG
http://www.boardgamegeek.com/images/boa ... -play-game
veel succes
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb ondervonden dat voor de prijzen op printerstudio.com dat je het zelf nooit zo goed kan doen. 234 kaarten voor 20 dollar (15 euro?). Veel acties ook waaronder gratis verzending + een puntensysteem waar je kortingen mee krijgt. Twee soorten papier waarop je het kan laten drukken, verschillende formaten. Ik vind het beter dan artscow, ginder hang je vast aan decks van 54 kaarten en is het altijd duurder. Sowieso mijn eerste keuze.
-
giantmustache
- Meeple
Dat klinkt als een goede optie! Ik ga er zeker eens naar kijken. Bedankt voor de link.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb ze wel eens gelamineerd, werkt voor mij perfect, maar ik heb wel zelf een lamineertoestel in huis, dat scheelt.
In US zijn ze fan van 'Artscow', maar geen idee hoe dat zit met prijzen en verzending naar Benelux.
In US zijn ze fan van 'Artscow', maar geen idee hoe dat zit met prijzen en verzending naar Benelux.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Als je een voorbeeld wilt van de kaarten, in dit filmpje worden vanaf 1:18 kaarten gebruikt die daar gedrukt zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=AC-L4TBoYL8
Filmpje is wel out of date, maar denk dat ik geen beter voorbeeld kan vinden
https://www.youtube.com/watch?v=AC-L4TBoYL8
Filmpje is wel out of date, maar denk dat ik geen beter voorbeeld kan vinden