Silberzwerg

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Tom
Professor Pimpel

Silberzwerg

Bericht door Tom »

Kan er mij iemand even concreet de spelregels voor 2 personen van het spel Silberzwerg verduidelijken? Ze staan wel in de handleiding maar ze blijven voor mij heel vaag. Zo staat er bijvoorbeeld dat elke speler met 2 sets figuren speelt. Is het dan in de fase van het inzetten van de dwergen nog steeds zo dat er slechts 6 dwergen mogen ingezet worden (zoals in een spel met meer spelers)? Wat ik eigenlijk nodig heb is een kort overzicht van het verloop van een ronde met 2 spelers. Alvast dank!
Tom
Professor Pimpel

Bericht door Tom »

RJV schreef:Er wordt gespeeld volgens dezelfde regels als bij het vierpersoonsspel, met de volgende veranderingen:
 Spelvoorbereiding: iedere speler krijgt twee complete figurensets (acht mijndwergen, en vier aanvoerders), en 1 zichtscherm, 1 actietabel, 1 stofzak en 2 markeringsstenen in dezelfde kleur voor de tellijst, resp. de honderdtal-kisten.
 Beide spelers hebben twee opdrachtvelden op het speelbord, overeenkomstig hun speelfigurenkleur.
 Dwergen inzetten: a.) er mogen niet meer dan vier mijndwergen op hetzelfde veld staan; b.) op het actieveld "Opdrachten" mogen twee zilverdwergen staan. Zo kan men twee opdrachten in n ronde vervullen.
 Acties van de zilver- en schaduwdwergen: in de betreffende fasen (vierde en zesde) worden de aanvoerders (schaduwdwergen, resp. zilverdwergen) afzonderlijk en afgewisseld met de andere speler afgehandeld.
Voorbeeld: speler A (startspeler) heeft twee schaduwdwergen ingezet, speler B heeft er n ingezet. Eerst is speler A met een schaduwdwerg aan de beurt, dan volgt speler B, dan weer speler A met de laatste schaduwdwerg.
Dank voor je reactie RJV! Dit zijn echter de regels zoals ze in de handleiding staan. Het zijn net deze regels die mij niet helemaal duidelijk zijn, althans hoe ze dan concreet in praktijk werken. Als jij of iemand anders dit even verder kan toelichten kan ik binnen de kortste keren met mijn vrouwtje afd(w)alen in de mijnen op zoek naar edelstenen! :D