Nieuw blog van Peter Hein en Dagmar
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dierik
- Erelid
Nieuw blog van Peter Hein en Dagmar
Peter Hein van Mulligen, met name bekend van zijn website www.spellengek.nl die hij al een aantal jaar samen met Dagmar en Wendy voedt met recensies en spelverslagen, is gestart met een eigen blog waarop hij zijn gedachten laat gaan over de laatste ontwikkelingen in de spellenwereld.
De blog is (hoe kan het ook anders) te vinden op http://spellengek.blogspot.com/
De blog is (hoe kan het ook anders) te vinden op http://spellengek.blogspot.com/
Laatst gewijzigd door Dierik op do 20 mar 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ng een blog...? Hrmpf. There goes the neighbourhood. Ik zal maar een linkje opnemen, dan...
Het valt me trouwens op dat in Engelstalig blogland de meeste bekende blogs ondertussen wel gesneuveld zijn. Chris Farrell is al tijden weg, Jonathan Degann werkt zijn blog niet meer bij, Mikko Saari is ermee gestopt, Gone Gaming is net gestopt, ... Het is ook niet meer echt nodig om er een blog op na te houden als je alles toch al internationaal in het Engels afhandelt; blogs zijn alleen handig voor taalgebieden waar de organisatiegraad niet zo hoog is en het aantal spelers ook laag ligt.
Het valt me trouwens op dat in Engelstalig blogland de meeste bekende blogs ondertussen wel gesneuveld zijn. Chris Farrell is al tijden weg, Jonathan Degann werkt zijn blog niet meer bij, Mikko Saari is ermee gestopt, Gone Gaming is net gestopt, ... Het is ook niet meer echt nodig om er een blog op na te houden als je alles toch al internationaal in het Engels afhandelt; blogs zijn alleen handig voor taalgebieden waar de organisatiegraad niet zo hoog is en het aantal spelers ook laag ligt.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Ja, Chris F. is een groot gemis. Ik hoop dat hij nog een terugblik over 2007 gaat schrijven. Dat van Mikko heb ik gemist. Afgelopen maandag schreef hij nog een stukje over Race for the Galaxy (gaan we dat even lezen, mensen?). Gone Gaming is ondergebracht bij Boardgame News, al moeten ze het al een tijdje stellen zonder hun twee beste columnisten, DW Tripp en Shannon Appelcline.cymric schreef:Het valt me trouwens op dat in Engelstalig blogland de meeste bekende blogs ondertussen wel gesneuveld zijn. Chris Farrell is al tijden weg, Jonathan Degann werkt zijn blog niet meer bij , Mikko Saari is ermee gestopt, Gone Gaming is net gestopt, ...
Het blog van Brian Bankler (Tao of Gaming) is nog wel erg de moeite waard en wordt regelmatig bijgehouden. Ook Gamer's Mind bevat nog wel eens leuke stukjes.
Kweenie.. Het is juist een geschikte manier om met korte stukjes af en toe een discussie aan te zwengelen. Dat kan op BGG ook, maar daar zitten er altijd wel een paar zuurpruimen bij die discussies aardig weten te derangeren.cymric schreef:Het is ook niet meer echt nodig om er een blog op na te houden als je alles toch al internationaal in het Engels afhandelt; blogs zijn alleen handig voor taalgebieden waar de organisatiegraad niet zo hoog is en het aantal spelers ook laag ligt.
In kleinere taalgebieden is de hoeveelheid reacties in spellenblogs vaak erg klein. Je ziet het zelfs al bij Mikko. Die schrijft in het Engels, maar heeft doorgaans minder reacties dan de Amerikaanse blogs die ik net noemde.
Ach, ik zie wel hoe het gaat. Met drie Nederlanstalige spellenblogs moet er nu toch een kritische massa ontstaan?
-
Leonarda
- Rooster Booster
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
-
Peter Hein
- Burgemeester
Het is niet mijn bedoeling om hier altijd een melding te doen als ik mijn weblog heb bijgewerkt, maar als ik weer wat over Race for the Galaxy schrijf kan ik het natuurlijk niet nalaten dat alsnog te doen: http://spellengek.blogspot.com/
-
Peter Hein
- Burgemeester
-
Dierik
- Erelid
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Dierik
- Erelid
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Dierik
- Erelid
Dagmar heeft maar liefst twee nieuwe bijdragen gepost.
Wil je weten hoe haar het bowlen afgaat of hoe haar laatste spellenavond met haar oud-collega's is verlopen bezoek dan snel http://spellengek.blogspot.com/ (Het lijkt wel een soap
)
Wil je weten hoe haar het bowlen afgaat of hoe haar laatste spellenavond met haar oud-collega's is verlopen bezoek dan snel http://spellengek.blogspot.com/ (Het lijkt wel een soap
-
Leonarda
- Rooster Booster
-
Dierik
- Erelid
Ook Peter Hein heeft weer twee bijdragen toegevoegd. Allereerst een korte analyse van zijn 69
gespeelde spellen in maart en verder een spelverslag van Das Ende des Triumvirats (ik had er nog nooit van gehoord
)
Tussen neus en lippen door bekent Peter Hein dat hij geen spelverslagen meer zal schrijven voor Spel aan de Maas. Ik lees ze overigens altijd wel hoor Peter Hein dus ze worden zeker buiten de spelgroep om gelezen
. Uiteraard zijn de recensies belangrijker dus als je een keus moet maken tussen die twee heb je wat mij betreft de juiste gemaakt.
Tussen neus en lippen door bekent Peter Hein dat hij geen spelverslagen meer zal schrijven voor Spel aan de Maas. Ik lees ze overigens altijd wel hoor Peter Hein dus ze worden zeker buiten de spelgroep om gelezen